به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۶۱۵۶۹

توهینی رکیک در سایت اصولگرا که...!

گروه سیاسی: انتشار کامنتی بسیار رکیک علیه رهبری در سایت الف وابسته به احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس که حتما اشتباهی سهوی بوده، تذکری به نکته سنجی های این جریان است.
توهینی رکیک در سایت اصولگرا که...!
به گزارش انصاف نیوز، این کامنت که بیش از ساعت ۱۴:۰۰:۱۹ در ذیل خبری با کد 250451 با تیتر «مطهری: رای اعتماد به فرهادی، مجلس را متهم به معامله می کند!» درج شده بود و تعدادی رای مثبت نیز گرفته بود، حدود ساعت 15:30 دقیقه از روی خروجی آن حذف شد. این کامنت که به لحاظ میزان غیراخلاقی بودن آن، حتی نمی توان به آن با سانسور اشاره کرد، توسط دست اندرکاران این سایت مدعی اصولگرایی تایید و منتشر شده است؛ اما بدون شک می توان آن را اشتباهی سهوی دانست. در این باره به دو نکته می توان اشاره کرد:

یکم : اصولگرایان درباره ی اصلاح طلبان معمولا نیت خوانی کرده و هر گونه اشتباه سهوی که در کار رسانه ای طبیعی است را به مسایلی ربط می دهند و آن را برنامه ای از پیش طراحی شده برای تخریب نظام و اسلام و مملکت و همه ی ارزش ها می خوانند. نمونه ی آن را می توان درباره ی بسیاری از اشتباهات سهوی در رسانه های اصلاح طلبان یافت اما درباره ی نمونه های مشابه در رسانه های اصولگرا از جمله کاریکاتور توهین آمیز زلیخا فشن در کیهان و یا انتشار شعر توهین آمیز به ائمه و پیامبران در خبرگزاری فارس، آنها را سهوی خوانده و با تساهل و تسامح می گذرند.

دوم : حساسیت های بسیار زیاد روی کامنت مخاطبان در رسانه های مجازی از جمله خبرگزاری ها و سایت های خبری تحلیلی، دست اندرکاران آنها را دست به عصا کرده و معمولا مخاطبان از اینکه کامنت ها با ممیزی بسیاری منتشر می شوند، ابراز نارضایتی می کنند. در واقع کامنت یکی از ویژگی های رسانه های نسل جدید است و این نقص در رسانه های مجازی بر میزان مخاطب آنها تاثیرگذار است.

در حال حاضر این رسانه ها کامنت مخاطبان را پس از ارزیابی منتشر می کنند؛ اما آیا موضع کامنت گذاران هم می بایست با سیاست های رسمی همسو و همراه باشد یا می توانند نظراتی مختلف و منتقدانه داشته باشند؟ به نظر می رسد که سخت گیری در این زمینه که نمونه هایی از آن را در سالهای اخیر شاهد بوده ایم، کارایی ندارد و می بایست با تساهل بیشتری در این باره برخورد کرد.

البته نمونه ی کامنت منتشر شده در سایت الف، هیچ کدام از معیارهای اخلاقی را نداشته و انتشار آن حتی به صورت سهوی هم بسیار عجیب بود؛ و طبیعی است که منظور از تساهل در درج کامنت ها به این مورد بر نمی گردد و معیار اخلاقی در هر سیستمی خط قرمز است.

مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۱۰
فتنه کلمه رمزی فقط برا کوبیدن اصلاح طلبانه وگرنه دورش گذشته و بدون ان با چه بهانه ای رقیب اصلاح طلبو حذف کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (265242)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۱۴
اصولگرایان هر خطایی انجام دهند اشکالی ندارد ولی کافی است یک اصلاح طلب یک حرفی بزنی آن وقت است که فریاد وا اسلامای بعضی ها بلند میشود (265245)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۵۷
اصولگرایان درباره ی اصلاح طلبان معمولا نیت خوانی کرده وآن را برنامه ای از پیش طراحی شده برای تخریب نظام و اسلام و مملکت و همه ی ارزش ها می خوانند.

ایضا" انقلاب مخملی!!! (265259)
سعید
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۵۹
حالا بزار سایت بهار این اشتباهو میکرد واویلا!!!!!!!!!!!!!!!! (265260)
فرداد
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۰:۴۱
بهار جان من در سایتهای داخلی فقط به سایت شما و الف میروم و بارها میخواستم به شما بگم که الف کامنتهایی منتشر میکنه که من نمونه اونا رو فقط تو فیسبوک و جاهای ازاد دیدم ولی شما خیلی محتاط هستید البته حق میدم چون اونا قدرتشون بیشتره و من هم نمیخوام خدای نکرده مشکلی برای شما پیش بیاد ولی اگر میتونید کمی محافظه کاری رو کنار بذارید با احترامات فراوان (265296)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۱:۵۴
مردم واقعا" در گذاشتن نظراتشون مستأصل هستند ،اگر در سایت های خودمون نظر ندهند کجا عقده گشایی و یا راهکار بدهند سانسور تا دلت بخواهد ؟ اما افراد اصولگرا و خصوصا" رسانه های کاغذی مجاز به هر نوع نوشتار و یا توهینی هستند و اغلب در غالب مطلق ولایتمدار بودن قادرند، چون برای این گروه هیچ خط قرمزی وجود ندارد و اما برای ما حتی آبدارچی مجلس هم خط قرمز است .کی و چه موقع اوضاع بر وفق مراد خواهد شد.شاید وقتی دیگر.. (265320)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۳:۴۲
اصول گرایان اقلیتی 10% بیشتر نیستند. اعصبانیت و انتقام گیری شان هم به همین علت هست (265361)
آرش
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۰۰:۱۴
ما هک شدیم.کار کار آمریکا بوده!!!!!!!!!!!!!!! (265369)
ط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۰۱:۱۱
آقای محترم 2 تا پای انسان توانایی ی پیمودن مسافتهای طولانی را ندارد و به یک چهار پا در جوامع بشری نیاز است لطفا یک چهار پای زیر 10 میلیون قابل استفاده در شهر در اختیار ایرانیان بگذارید. با تشکر . با این حال ما میدونیم که همه سعی مسئولان رفع نیاز مردم است (265379)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۰۷:۵۲
والله دروغ چرا تاقبر آ آ آ بی گمان کار کار انگلسیساست یا آمریکایی ها شایدم صهیونیستها وگر نه هر کی ندونه ما که در رکاب اصول گراها بودیم خوب می دونیم این امنیتی که تو ولایت ایرانه همش از صدقه سر اصولگراهایی مثل شریعتمداری و رسایی و ... است (265419)