به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۹۳۲۹

دو اتوبوس مسافربری در آتش سوختند

گروه حوادث: دو دستگاه اتوبوس مسافربری برون شهری طی دو حادثه جداگانه در محورهای شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان و به فاصله اختلاف چند ساعت به دلیل نقص فنی دچار حریق شدند و در آتش سوختند.
دو اتوبوس مسافربری در آتش سوختند
نقص فنی اتوبوس های مسافربری در سیستان و بلوچستان که از ابتدای سال جاری تا کنون خواب را از چشمان بسیاری از مسافران و رانندگان ربوده است شامگاه چهارشنبه نیز با تکرار حادثه ای مشابهه دو اتوبوس دیگر در محور های مواصلاتی شمال و جنوب استان را طعمه حریق کرد.فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در خصوص جزئیات این حادثه در محورهای شمالی استان بیان داشت: روز گذشته یک دستگاه اتوبوس مسافربری با تعداد 10 مسافر در محور زاهدان-خاش دچار آتش سوزی شد که خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت.

سرهنگ ایوب شرافتی بیان داشت: این اتوبوس در 37 کیلومتری محور زاهدان –خاش از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شد و به رغم تلاش نیروهای امدادی اما در زمانی کوتاه به تلی از خاکستر تبدیل شد.

نقص فنی باز هم قربانی گرفت
در همین حال فرمانده پلیس راه جنوب استان نیز از آتش سوزی یک دستگاه اتوبوس برون شهری در شب گذشته و در محور های جنوبی استان خبر داد. سرهنگ محمد رضا کورسی بیان داشت: مقارن ساعت 9 شب گذشته یک دستگاه اتوبوس برون شهری که از چابهار عازم شهرستان ایرانشهر بود دچار آتش سوزی شد.وی افزود: این اتوبوس مسافربری با تعداد 35 مسافر در 40 کیلومتری ایرانشهر دچار حریق شد که با اقدام به موقع راننده جان تمامی سرنشینان نجات داده شد.

قصور کارخانه های سازنده محرز است
فرمانده پلیس راه شمال استان در همین راستا بیان داشت: آتش سوزی دو اتوبوس اسکانیا در ابتدای سال جاری در محور های مواصلاتی استان موجب شد تا تعدادی از کارشناسان راهور برای بررسی دقیق این موضوع به این استان سفر کنند که نتیجه این سفر به منظور کنکاش در خصوص چرایی این حوادث نشان داد که کارخانه های سازنده به طور 100 در صد مقصر هستند.ایوب شرافتی ابراز داشت: از آنجا که ایمنی و رعایت استاندارد های لازم در خودرو های عمومی با سلامتی و جان مردم ارتباط مستقیم دارد لذا باید توجه ویژه و جدی تری از طرف مسئولان به ویژه کارخانه های سازنده در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پلیس مدافع حقوق مردم است و لذا در این راستا با حضور کارشناسان معاونت عملیات پلیس راهور و همچنین سایر کارشناسان سانحه آتش سوزی خودرو های اسکانیا در این استان یکی از دل مشغولی هایی است که تحقیقات گسترده ای نیز پیرامون آن انجام شد.وی اذعان داشت: با توجه به اینکه دلیل وقوع بسیاری از آتش سوزی های خودروهای اسکانیا در جاده های کشور و همچنین به تازگی در این استان ناشی از نقص فنی اعلام شده است لذا باید استاندارد های این خودرو مورد بازبینی جدی قرار گیرد.

شرافتی تاکید کرد: با وجود اینکه آمار آتش سوزی اتوبوس های بین شهری در طی 4 ماهه گذشته بی سابقه و تامل برانگیز است افزود: هر چند که این حوادث تلفات جانی در بر نداشته است اما مسئولان مربوطه و سازندگان خودرو باید قبل از وقوع هر گونه فاجعه انسانی به دلیل نقص های فنی اقدامی عاجل و قانونی در دستور کار خود قرار دهند. از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 4 اتوبوس برون شهری در محور های شمالی و جنوبی استان به دلیل نقص فنی دچار حریق شده و در آتش سوختند.
مرجع : مهر