به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۷۶۸۶۰
وزریر اطلاعات: دنبال به حاشیه راندن هیچ جریانی نیستیم

تعدد جناح‌ها را مغایر وحدت ملی نمی‌دانیم

گروه سیاسی: وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه سیاست دولت تدبیر و امید این نیست که فرزندان نظام را به حاشیه ببرد، گفت: دولت تعدد جناح ها و گرایش های سیاسی را مغایر با وحدت ملی و منافع نظام نمی داند.
تعدد جناح‌ها را مغایر وحدت ملی نمی‌دانیم
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود علوی که صبح سه شنبه به استان البرز سفر کرده است، در نخستین نشست شورای اداری استان در سا ل94، گفت: در کشوری که می خواهد فضای آزاد حکمفرما باشد، طبیعی است که سلایق سیاسی وجود داشته باشد. وی تصریح کرد: البته شاید عده ای در این فضای آزاد سیاسی به جای تلاش برای تعامل به دنبال تقابل باشند و چنگ به چهره دیگران بکشند، همانطور که پیش از این دولت هایی شکل گرفتند که دنبال یک جریان خاص بودند و تلاش کردند که جریان مقابل را به حاشیه ببرند.

علوی خاطرنشان کرد: زمانی جریان اصلاح طلب حاکم بود و تلاش می کرد که اصولگرایان به حاشیه رانده شوند و زمانی هم دولت نهم و دهم که نمی دانم، نام آن را چه بگذاریم، حاکم بود و تلاش می کرد که برخی از جریان ها را نادیده بگیرد. وزیر اطلاعات ادامه داد: این مسایل شاید در جامعه ای که هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده است، طبیعی باشد، اما امروز کشور به بلوغ سیاسی دست یافته و جریان های سیاسی با هم رقابت می کنند اما رفاقت هم دارند. دولت این فضا را می پسندد و شاکله دولت نیز این راه را می رود.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه انسجام دولت یازدهم نسبت به چهار دولت قبلی بیشتر است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از جهت گیری ها و سلایق مختلف تشکیل شده اما همه آنها جهت گیری های سیاسی خود را کنار گذاشته و برای مصالح و منافع ملی کار می کنند؛ به وی‍ژه در شرایطی که دشمنی ها با نظام اسلامی گسترش یافته و تحریم ها علیه ایران اسلامی اعمال می شود.

وی با تاکید بر اینکه گرچه تحریم ها اراده ملت ایران و مسوولان نظام را متزلزل نکرده اما آثار خود را در اقتصاد کشور داشته است، گفت: در دولت همه در جهت حل مشکلات کشور بدون هیاهو، سر و صدا و جنجال گام بر می دارند و کشور به صورت ید واحده در مقابل دشمنان نظام درآمده است.

دولت به دنبال به حاشیه راندن هیچ جریان سیاسی نیست
علوی در ادامه با تاکید بر اینکه مسوولان باید حالت پدری برای همه جریان های سیاسی داشته باشند، گفت: در دولت تدبیر و امید استانداران و مسوولان به یک جریان خاص تعلق ندارند. در بین استانداران گرایش های مختلف داریم اما آنها به دنبال به حاشیه راندن هیچ جریان سیاسی نیستند. وی ادامه داد: همانطور که رییس جمهوری محترم تاکید کرد در نظام یک پرچم برافراشته است و آن هم در دست مقام معظم رهبری است و دولت نیز در زیر این پرچم حرکت می کند. رهبر معظم انقلاب نقشه راه را نیز ارایه کرده اند که بستر را برای حرکت بیشتر فراهم کرده است.

ایجاد فضای سالم برای رقابت سیاسی
وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به در پیش بودن 2 انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پایان سالجاری، ایجاد فضای باز و سالم برای رقابت های سازنده را یک اصل عنوان کرد و گفت: به مدیران کل در استان ها اعلام شده که هرگونه اقدام از سوی هر فرد و جریان سیاسی را که به امنیت و آرامش مردم آسیب می رساند، مدیریت کنند؛ زیرا معتقدیم نباید اینگونه صداها بیشتر شود.

وی نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی را ناشی از عمق نگاه ایشان دانست و گفت: این نامگذاری در حقیقت هدیه ای ارزنده برای مردم و کشور است تا عزت ایران اسلامی و اقتدار آن افزایش یابد. علوی با تاکید بر اینکه عزت ما در پرتو وحدت، همدلی و همزبانی است، آموزه های اسلامی را نیز موید این موضوع دانست و اظهار داشت: عزت با اختلاف سلیقه و تفرقه به وجود نمی آید. اختلاف منشا زمینگیر شدن است و باید از هرگونه اختلاف پرهیز شود.

وزیر اطلاعات همچنین تحقق شعار امسال را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: تا زمانی که وحدت ملی را پاس بداریم و با هرگونه سلیقه و گرایش که همه آنها محترم است، در کنار یکدیگر کار کنیم، اقتدار و صلابت نظام در داخل و خارج افزایش می یابد.وی افزود: وقتی مسوول شدیم باید مسوول همه سلایق و جریان ها باشیم و به همه خدمت کنیم. در پاسخ به نامگذاری سالجاری نیز باید در مقام عمل زمینه استحکام وحدت ملی را به وجود آورده و سعی کنیم کشور را برای همه بدانیم و به همه مردم احترام بگذاریم، بجز کسانی که بخواهند آرامش و امنیت کشور را به مخاطره بیاندازند.

پایبندی به شعار امسال خط کش اثبات ولایتمداری/برای ولایت سرباز جذب کنیم
وزیر اطلاعات در ادامه میزان پایبندی مسوولان به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص همدلی و همزبانی و وحدت ملی را خط کش خوبی برای اثبات ولایتمداری افراد دانست و اظهار داشت: وقتی رهنمودهای مقام معظم رهبری ارایه می شود، اگر با نظرات خودمان نیز مغایر باشد، به خواسته ها و رهنمودهای ایشان توجه کنیم، ولایتمداری هستیم. پذیرفتن نظر ولی فقیه به هر طریق، ثابت می کند که ما در ولایتمداری صادق هستیم.

علوی همچنین تصریح کرد: کسانی که نسبت به دولت یازدهم نقدهای گزنده مطرح می کردند و سیاه نمایی داشتند، اگر پس از تاکیدات مقام معظم رهبری نقدها مشفقانه شود نشان می دهد که چقدر ولایتمدار هستند و در حقیقت این عرصه آزمون ولایتمداری است. وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تحکیم وحدت ملی است، گفت: مردم همه زیر چتر و خیمه نظام و مقام معظم رهبری هستند و ما نیز باید تلاش کنیم که برای ولایت سرباز جذب کنیم.

مدیریت اخلاق مدار و وحدت محور یک اصل است
وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه مدیریت ما باید مدیریت اخلاق مدار و وحدت محور باشد، گفت: مدیریت خوب و سالم زمانی اثر دارد که با اخلاق همراه باشد. باید با مردم دلسوزانه رفتار کنیم، چون خدمتگزار مردم هستیم و همین مردم پس از خداوند تکیه گاه نظام هستند. وی قدرت و صلابت دستگاه اطلاعاتی، نیروهای نظامی و انتظامی را حافظ امنیت و آرامش کشور ذکر کرد و گفت: امروز دشمن به خود اجازه نمی دهد که درباره نظام اسلامی بد بیاندیشد، اما با این وجود این مردم هستند که تکیه گاه واقعی این نظام محسوب می شوند.

علوی خاطرنشان کرد: ما به عنوان وزارت اطلاعات در این چارچوب حرکت کرده و برقراری امنیت برای آحاد مردم در نظام را دنبال می کنیم و معتقدیم همه قشرها باید با امنیت کامل بتوانند حرف های خود را بزنند و نگرانی نداشته باشند.

همه احساس کنند در زمین نظام بازی می کنند
وی با تاکید بر اینکه همه باید احساس کنند در زمین بازی نظام با رعایت قواعد، بازی می کنند، اظهار داشت: همه باید احساس کنند که فرزند نظام هستند و ما موظف هستیم همه را زیر چتر پدر بزرگوار نظام یعنی مقام معظم رهبری جمع کنیم. وزیر اطلاعات استمرار فضای بازی را که مردم حرف خود را آزادانه مطرح کنند یک ضرورت دانست و گفت: در این صورت است که دیگر نیشخند نزده و از خود ناهنجاری بروز نمی دهند. این امنیتی است که اسلام آن را می پسندد.

علوی با اشاره به اتفاق های سال های گذشته در روز 16 آذر روز دانشجو و مقایسه وضعیت این روز در سال های 92 و 93، گفت: برخی برخوردهای امنیتی در دانشگاه ها وجود داشت که مشکلاتی را ایجاد می کرد، اما در سال 92 و 93 در هیچ جا مشکلی نداشتیم، برغم اینکه دانشجویان برنامه های خود را برگزار کرده و شعارهای خود را سردادند. در چهارشنبه سوری نیز امسال فضای روانی بهتری حاکم شد به گونه ای که همه دیدیم که شب های آرامی داشتیم و نسبت به سال های قبل شرایط بهتری حاکم بود. وی ادامه داد: امنیت که باشد اقتصاد هم شکوفا می شود و تلاش ما این است که فعالان اقتصادی احساس امنیت داشته باشند، وزارت اطلاعات امروز به دنبال چنین امنیتی است که بر جامعه حکمفرما نیز شده است.

وزیر اطلاعات گفت: دندان ها و پنجه های تیز دستگاه امنیتی به سراغ کسانی می رود که امنیت مردم را به چالش می کشند و در این عرصه دستگاه اطلاعاتی قدرت و صلاحیت خود را به اثبات رسانده است. در حالی که دشمنان سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد مشکلی برای جمهوری اسلامی ایران دارند، اما به لطف خداوند و همدلی و همزبانی که در کشور وجود دارد، ایران اسلامی دارای بالاترین درجه امنیت و ثبات در منطقه است.

علوی در ادامه استان البرز را خاستگاه انسان های ارزشمند در عرصه های مختلف دانست و گفت: شخصیت هایی نظیر آیت الله طالقانی، آیت الله اشتهاردی و آیت الله رفیعی و بزرگانی چون جلال آل احمد و شهید فلاحی به البرز تعلق دارند. البرز به تعبیر مقام معظم رهبری ایرانی کوچک است و تابلویی از تمامیت ایران اسلامی که اقوام، طوایف و سلایق مختلف در آن با همدلی و هم افزایی زندگی می کنند که نمونه بارز آن همدلی بین مسوولان این استان است.