به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۸۳۱۵۰
یکی از شرط‌هاي ميزباني حضور زنان و خانواده‌هاست

تاكيد مقام FIVB بر تساوی بین جنسیت‌ها

گروه ورزشی: "فابیو ازودو"، مدیر کل اجرایی برزیلی فدراسیون جهانی والیبال در نشست خبری پیش از آخرین مسابقه ایران در لیگ جهانی والیبال اظهار کرد: (به زبان فارسی: سلام خوش آمدید) عذر خواهی می‌کنم که زبان فارسی را بلد نیستم. من مدیر کل فدراسیون جهانی والیبال هستم. 25 سال است که در والیبال مشغول هستم. 22 سال هم در سمت‌های مختلف فدراسیون برزیل کار می کنم.
تاكيد مقام FIVB بر تساوی بین جنسیت‌ها
وی افزود: در ابتدای کار می‌خواهم بدانید که هدفم از سفر به ایران این بود که به دعوت فدراسیون ایران به تهران آمدم و چهار هدف اصلی داشتم. پیدا کردن درک بهتر از آن چه در والیبال ایران می گذرد، کیفیت برگزاری بازی های لیگ جهانی والیبال، نحوه انجام وظایفی که فدراسیون ایران در حال انجام است و دورنمایی که فدراسیون ایران برای آن فعالیت می کند، تساوی بین جنسیت ها و حضور زن و مرد در محیط مسابقات والیبال.

فابیو ازودو تاکید کرد: هدف اصلی که برای فدراسیون جهانی ترسیم شده، دورنمایی است که والیبال به عنوان ورزش اول خانوداگی تبیین شود. یکی از موارد مهم حضور خانواده‌ها در زمان برگزاری مسابقات در سالن است. با تجربه‌ای که دیروز داشتم و مسابقه را دیدم باید بگویم هرگز در 25 سال گذشته چنین حضور و اشتیاقی را از تماشاگران والیبال ندیده بودم. تنها دو موردی که می‌توانم مثال بزنم لهستان و برزیل هستند که قدرت‌های مطرحی در جهان به شمار می‌آیند. والیبال در ایران کاملا موفق است. باید به فدراسیون والیبال ایران تبریک بگویم به دلیل تمام زحماتی که در این زمینه کشیده است. خیلی از فدراسیون ایران متشکرم برای ارزش گذاری‌هایی که در راستای اهداف فدراسیون جهانی انجام داد.

 وی ادامه داد: والیبال به بخشی از زندگی مردم ایران تبدیل شده است. والیبال ورزشی تقریحی و سرگرم کننده خانوادگی است. حضور خانواده‌ها در استادیوم برای تماشای والیبال حیاتی است. فدراسیون جهانی مشتاق است که ببیند سه نسل از مردم همزمان در سالن بازی را می‌بینند. پدربزرگ و مادربزرگ به همراه نوه‌هایشان بازی را تماشا می‌کنند. ایران فرصت بسیار نادری را برای ادامه این راه دارد. ایران می‌تواند یک نمونه بارز در تمام سطح جهان برای یگانگی تساوی بین جنسیت باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد ایران می‌تواند یکی از مطرح‌ترین میزبان‌ها برای رویدادهای بین المللی باشد.

 مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی در راستای هرم المپیک فعالیت می‌کند. سه مبحث گفته شده باید شامل زن و مرد باشد. باید جو مناسب در تمام استادیوم ها حاکم شود. می‌توانیم آینده روشنی را برای ایران ببینیم. وی در پاسخ به پرسشی درباره ممنوعیت ورود تماشاگران خانم به سالن گفت: در حال حاضر هدف به صورت مشخصی وجود ندارد اما فدراسیون جهانی تاکید می‌کند که حضور خانواده‌ها در سالن‌های والیبال تضمین شود. ما نمی‌توانیم مانع برگزاری رویدادهای بین‌المللی در ایران شویم زیرا با چنین تصمیمی عقب گرد خواهیم داشت اما برای رسیدن به این هدف باید در قالب همکاری دو طرفه به اهداف فدراسیون جهانی نزدیک شویم. یک روش این است که به ایران بگوییم اگر این کار را نکنید محروم می‌شوید که خودم به این کار اعتقادی ندارم. راه دیگر این است که راه را برای ایران فرآهم کنیم تا مشکل حل شود. نمی‌خواهیم برخورد دیگری داشته باشیم.

 فابیو ازودو درباره دلایل پس گرفتن میربانی مسابقات نوجوانان جهان و ارتباط این موضوع با ممنوعیت ورود زنان گفت: به هیچ وجه پس گرفتن میزبانی در کار نبود. چندین کشور تقاضا داده بودند و ما بررسی کردیم و از میان همه آرژانتین را انتخاب کردیم. فدراسیون ایران هیچ تاییدی برای دریافت میزبانی از فدراسیون جهانی نگرفته است. ما تصمیم گرفتیم مسابقات نوجوانان جهان را به آرژانتین بدهیم. مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی همچنین در پاسخ به این پرسش که دلیل مسئولان ایران برای ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه چیست، گفت: در بحث‌هایی که با فدراسیون ایران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که فدراسیون ایران می‌خواهد فعالیت های خود را طبق نظر فدراسیون جهانی انجام دهد و به دنبال این است که طرز تفکرها تغییر پیدا کند.

 وی درباره درخواست جلسه با رئیس جمهور ایران نیز گفت: ما هنوز برنامه مشخصی برای این ملاقات نداریم و همه رایزنی‌ها در حد نامه نگاری است و هنوز تایید نشده که ملاقاتی وجود داشته باشد. گراسا (رئیس فدراسیون جهانی) منتظر این لحظه است که با اشتیاق با روحانی جلسه داشته باشد. باز هم می‌گویم تنها راه مد نظر ما گفت‌وگو و همکاری دو جانبه با فدراسیون ایران است.

 فابیو ازودو درباره احتمال میزبانی ایران در دور نهایی گفت: هر تیمی که در گروه A لیگ جهانی است فرصت دارد تا برای میزبانی مرحله نهایی تقاضا دهد. یکی از شرط‌ها هم همین حضور زنان و خانواده‌هاست که اگر این موضوع تامین نشود می تواند تاثیر منفی در انتخاب یک کشور بگذارد. اگر هم چنین شرایطی تامین شود ایران شرایط میزبانی در مسابقات بسیار مهم را پیدا می‌کند. از اصحاب رسانه خواهش می کنم در نظر داشته باشید که هدف ما صرفا تاکید روی حضور خانم ها نیست بلکه به حضور خانواده‌ها اشاره می‌کنیم. من شناخت کامل فرهنگی از ایران ندارم. نمی توانم زمان دقیق برای حل مشکلات بگویم اما هدف این است که هرچه سریع تر این موضوع و مشکلات پیش آمده حل شود.

مدیرکل اجرایی درباره تغییر قوانین مسابقات لیگ جهانی والیبال و اهمیت تعداد بردها بر امتیاز تیم‌ها در جدول رده بندی گفت: با توجه به شرایطی که وجود داشت و یک تیم ضعیف با چند برد کم اهمیت بالاتر از تیم قدرتمندی قرار می‌گرفت. ما به این نتیجه رسیدیم که برای پیروزی در مسابقات ارجحیت بر امتیازها قایل شویم. تیمی که برد نداشته عدم کیفیت داشته و نباید کسب تک امتیازها موجب شود بر تیم دیگری برتری داشته باشد.

مرجع : ایسنا

جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۵۴
بابا این جریان ورود خانمها به ورزشگاه رو
برای یکبار که شده حل کنید بره دیگه!!
دنیا داره با سرعت پیشرفت میکنه اونوقت مردم ایران
گیر چه موضوعاتی هستن دارم . (312843)
مردمی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۲:۴۹
لطفا آقایان دلواپس قدری تامل کنند که:
دنیا در درجه ای از پیشرفت های اقتصادی اجتماعی صنعتی سیاسی قرار گرفته و .... آن وقت ما در کجای کاریم ؟
این عقب گرد های اجتماعی آخر کار دست این مملکت ندهد شانس آوردیم!! (312895)
والیبال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۴:۵۰
میگم الان که فقط آقایون میرن سالن مسابقات و وضع بلیط فروشی ما افتضاحه و بازار سیاه داغه..تصور کنید هر آقایی دست زن و بچه اش را هم بخواد بگیره ببره سالن مسابقات. با این وضع بلیط فروشی فکر کنم قیمت بلیط از اینهم بدتر بشه! (312908)
الیاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۵:۴۲
خدایا اسلام داعشی و اسلام سکولار را نابود گردان
نامردمی شما تامل کن:
امام علی(ع):جهاد زن خوب شوهردارى كردن است.
کافی(ط-الاسلامیه) ج5 ، ص9 - خصال ج2 ، ص 620 (312910)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۵:۴۴
وقتی صد نفر راه رو بر چند میلیون نفر می بندند یعنی ان چند میلیون نفر عرضه ندارند حقشان را از صد نفر بگیرند.اونها غیر قانونی میان شما هم منتظر اجازه اونها نمونید برید اونوقت معلوم میشه چیکار میتونن بکنن .مسخرشو در اوردن میان با نماز خوندن به مردم مسلط بشن وزور بگن عرضه داشتن میرفتن جلو فساد فراگیر کشور رومیگرفتن الان هم که این کارها رو میکنن بخاطر ترسو بودن اکثریت هست (312911)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۰۸
سلام ،
این دوست عزیز برزیلی در جریان مسائل جامعه ایران قرار ندارد! مثلآ نمیداند که :
موضوع ورود خانواده ها ( بانوان) به استادیومها،و جلوگیری از اجرای کنسرتهای قانونی و مجوز دار، و اختلاسهای چندین هزار میلیاردی،و دلواپسی دلواپسان برای هسته و پوست و دسته،مشغولیتهای کیهانی و خوردن تیرهایش به درِ بسته،و شمردنهای دست دسته،و بسیاری امور دیگر از این دست،همگی در یک بسته ( same package ) جا میگیرد و از هم جدا نیستند! هر کدام از این امور سامان بگیرد،بقیه هم میگیرد! حلقه های زنجیر از هم سوا نیست که! (312849)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۲:۰۲
آفرین،تحلیلت عالی بود در چند جمله مفید و مختصر جان کلام گفتی! (312893)
یک دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۲۴
من به عنوان یک دختر ایرانی تقاضا دارم ایران را از میزبانی محروم کنید. در غیراینصورت این دلواپسان هرگز به ما اجازه حضور در ورزشگاه را نخواهند داد. (312855)
------------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۲:۵۰
چرا از مسولان نمیخواهید جلوی افراطیون به ایستند (312896)
یک دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۹:۰۵
مسئولانی اگر می خواستند تا حالا ایستاده بودند. این دولت به شدت .... و محافظه کاره. جای خالی رو خودتون پر کنید. (312920)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۵:۴۸
چی چی محروم کنن اگر خواسته شما حق هست بریم حقمونو بگیریم نه که از دیگران گدایی کنیم وقتی اونا با صد نفر راه رو میبندن شما با هزار نفر میتونی باز کنید فقط عرضه وشجاعت میخواد (312912)
یک شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۸:۰۷
مادرم خواهرم همسرم ای کاش لحضه شیرین شادمانی برد ایران مقابل تیم های بزرگ و قدرتمند والیبال دنیا در کنار هم میبودیم و باهم نظاره گره بالا رفتن پرچم ایران بودیم (312878)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۰:۳۰
واقعا خانم های ایرانی قابل اعتمادنیستن؟ (312886)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۱:۵۰
اگر مردان هم تحریم کنن رفتن به ورزشگاه رو درست میشه (312888)
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۲:۰۱
وقتی که آیت الله مکارم می فرمایند حرام است یعنی حرام است
وقتی که ایشان می فرمایند دولت برای نیروی انتظامی ایجاد زحمت نکند ما باید درک کنیم ایشان دغدغه های بسیار دارند و ما باید بدون هیچ اعتراضی و بدون اینکه حتی فکری به غیر از این در مغزمان بگذرد بگوییم چشم و والسلام (312892)
یک شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۴:۱۷
آقای دلواپس تورو خدا دلواپس من و خانواده من نباشید آقای آیت ... تورو خدا دلواپس ما نباشید کارنامه شما روشنه اگر نخواهم شما دلواپس من باشید باید کیو ببینم؟ باید چیکار کنم؟ (312902)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۲:۳۴
دلواپسها میگن خیلی از تماشا گرهای مرد حرمت زنها در ورزشگاه رو نگه نمیدارن . ولی همین دلواپسها در چند روز گذشته به بانوان ایرانی توهینها کرده اند. (312894)
آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۲:۵۰
ما همه ملت ایران پشتیبان FIVB برای فشار آوردن به مسئولان هستیم
(ولی واقعا اوضاع یک مملکت تا کجا پیش رفته است که مردم از بیگانگان تقاضای فشار بر مسئولانشان را دارند) (312897)
صابری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۴:۵۴
اگه قرار باشه به ساز سازمانهای بین المللی برقصیم که باید دست از دین و مذهب و اعتقاداتمون برداریم. اصلا به یک سازمان بیگانه ربطی نداره که برای ما تعیین تکلیف کنه کی بیاد ورزشگاه!!
این نقض حاکمیت ملی ماست.
شماهایی هم که در داخل بلندگوی دشمن هستید و مدام پیراهن عثمان حقوق زن رو بدست گرفتید دنبال چیزی به جز حقوق زن هستید. شماها دنبال آزادی های بی قید و بند هستید نه کرامت و حقوق زن! (312909)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۷:۰۳
اتفاقا چند سال پیش برای فشار آوردن به ایران بابت تحریم پشت آمریکا و سازمان ملل بودین.....
یادتون اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (312916)
چه فرقی میکنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۲:۵۶
تا کی ما می خواهیم با خودمان روراست نباشیم. از یک طرف به نوعی می خواهیم با راه ندادن خانم ها به ورزشگاه بعضی از افراد جامعه را راضی نگه داشته باشیم و از طرف دیگر با ورود تحمیلی و کنترل شده تعداد محدودی خبرنگار خانم در ورزشگاه، طرف بین المللی را راضی نگه داریم. این رویه موجب وهن شعور مردم یک مملکت است اگرچه در نهایت ممکنه به اهداف خودمان مثل میزبانی هم برسیم... (312899)
رگ غیرت ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۱۳:۴۳
واقعا برای توهین آقای علم الهدی به مردم ناراحت شدم . خوب الان سالیانه که هر سال بیش از دویست کنسرت در این مملکت انجام میشه و جمعیت زیاد و قابل توجهی از مردم ایران به این کنسرتها میرن . اغلب با خواهر و مادر و خانواده میرن . حالا ایشون به مردم ایران و ناموس ملت توهین میکنه . ای خدایا تو رو به همین ماه عزیز قسمت میدم که کسانی که مقابل مردم ایستاده اند را سر جایشان بنشان . این توهین به مردم و ناموس ایرانیان است . هر کس حتی یک رگ غیرت هم داشته باشه باید بهش بر بخوره حالا ما چیمون شده خدایااااااا (312900)