به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۵۴۱۷۰
نحله‌هاي‌فكري‌داعشي در ايران با چاشني‌سياست

خطر داعش براي ايران؛ خیلی دور، خیلی نزدیک!

گروه سیاسی: همزمان با اوج گیری جنایات داعش در عراق و سوریه این گروه تروریستی در راستای اجرای عقاید ضد انسانی خود، هر روز با تصویب قانون جدیدی عرصه را بر مردم تحت سلطه خود تنگ تر می کند. از ممنوع بودن پوشیدن شلوار جین توسط زنان تا ممنوعیت شانه کردن صورت و ریش توسط مردان. این قوانین ناهنجار نه تنها باشریعت اسلام همخوانی ندارند، بلکه با روح و فطرت انسان هم بیگانه‌اند.
خطر داعش براي ايران؛ خیلی دور، خیلی نزدیک!
در سالهای نه چندان دور افکار عمومی با دیدن جنایات القاعده و النصره و دیگر گروه های تروریستی ریز و درشت در خاورمیانه از خود مي‌پرسید مگر انسان بیشتر از این هم مي‌تواند شقی شود و شقاوت در جنایت به خرج دهد؟ و اکنون با ظهور پدیده شوم داعش که حتی به وجودآورندگان و صاحبان اولیه این تفکر که داعش از انشقاق وحشیانه آنها حاصل شد، در اعلام موضع های خوداز داعش برائت جسته اند، پاسخ پرسش خود را مي‌یابد که آری! تفکری در این کره خاکی وجود دارد که مي‌تواند به راحتی و مقابل دوربین یک انسان را وادار به بریدن سر یک انسان دیگر کند. و سربریدن، تجاوز، به صلیب کشیدن، به غنيمت گرفتن زنان و دختران و خريد و فروش آنان!، استفاده از کودکان بی دفاع برای عملیات های انتحاری و هزاران وحشی گری دیگر را انجام دهد و از آن لذت ببرد.

صرفنظر از این که داعش و داعش ها چگونه و با كدامين كمكها ساخته و پرداخته مي‌شوند، باید به ابعاد و اعماق این تفکر دقت شود، که چه چیزی مي‌تواند یک جوان رشدیافته در اروپا یا آمریکا را از قلب تمدن، به قلب بربریت بکشاند تا خون هم نوع خود را بریزد، یا عمله جنسی عده ای خونخوار شود؟ مگر چیزی جز کج فهمی و کج فهمانی یک عقیده مي‌تواند دلیل این اتفاق باشد؟

گسترش عقاید باطل سلفی و تکفیری که از دین تنها پوسته ای دیده و فهمیده اند میان جوانان غرب و شرق عالم، در کنار اشتباهات تاکتیکی عده ای از سیاست مداران جهان دست به دست هم داد تا مولود نامبارکی را به جهان معرفی کند که انسان را شرمنده انسان بودنش مي‌کند. با دقت در چنین تفکرهای افراطی نگرانی و ترسی بزرگ بر انسان حاکم مي‌شود که مبادا تفکر این وحوش در جای دیگری از این کره خاکی به جز عراق و شام ریشه بدواند که اگر چنین شود بی شک نسل انسان رو به انقراضی تلخ و خونین خواهد نهاد. چنین نگرانی در سراسر کره زمین وجود دارد، در برخی از کشورها کم و در برخی از کشورها مانند ایران بسیار بیشتر. دلایل متعدد قابل طرح و غیرقابل طرحی برای این نگرانی مي‌توان برشمرد که در این نوشتار تلاش خواهد شد به آن اشاراتی هرچند کوتاه شود.

مرز و مذهب
ایران با توجه به مختصات جغرافیایی خود دارای مرزهای طولانی با کشورهایی است که تفکر تکفیری در آنها رواج فراوان دارد، و همین عامل خود مي‌تواند یک نگرانی بالقوه برای کشورباشد، به ویژه آنکه ایران در طول تاریخ به لحاظ مذهبی هم تفاوت های بنیادینی با صاحبان این نوع تفکر داشته است این نکته زمانی اهمیت پیدا مي‌کند که بدانیم یکی از عمده دلایل کشتار بخشی از مردم عراق و سوریه به دلیل همین تفاوت های مذهبی است، تفاوت های مذهبی که در طول سالها و براثر رفتارهای اشتباه هر دوسو به کینه های مذهبی تبدیل گشته و موجب شده است که وهابیون و سلفی های تندرو، برخلاف مشی بزرگان اهل سنت بر طبل نفاق و کینه ورزی با ایرانیان شیعه مي‌کوبند و کینه ای دیرینه از تشییع را در دل بپرورانند بدین جهت ممکن است، عامل همسایگی و دسترسی به مرزهای ایران با بغض های مذهبی و اعتقادی در هم آمیزد و معجون خطرناکی به دست وحشیان داعش دهد که چشم طمع بر این آب و خاک افکنند، هرچند چنین امکانی با توجه با توان بالای نظامی ایران بعید و محال به نظر مي‌رسد اما اگر چنین شود قطعا این معجون شوم جام شوکران وحوش داعش خواهدبود.

ریشه های نفوذ یافته فکری
اگر مرز های مشترک و تفاوت های عقیدتی را ظاهر و پوسته قابل لمس خطر داعش قلمداد کنیم، شاید به جرات بتوان گفت هسته و بخش اصلی این خطر وجود ریشه های هرچند کمرنگ فکری آن میان برخی از عوام و خواص جامعه ایران است. هرچند پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ بنیانگذار انقلاب راه و روش نظام را بر پایه اعتدال و دوری از افراط و تفریط ها نهادند، و امروز هم  رهبر انقلاب و هم رييس‌جمهور به عنوان دو مقام اول و دوم نظام، در صف مقدم مبارزه با تفکرات افراطی هستند، اما متاسفانه هنوز هم افرادی وجود دارند که به دلایل سیاسی و مطامع جناحی، سخنانی را بر زبان مي‌آوردند که قطعا از تبعات آن خبری ندارند. همزمان با وضع قوانین دوراز شان انسانی توسط داعش مانند جداکردن زنان و مردان و جلوگیری از اختلاط زن و مرد در عراق، متاسفانه موضوع مورد بحث رسانه های ایران هم بحث های تفکیک جنسیت و جداسازی زن و مرد در کنسرت ها و دانشگاهها، لغو کنسرت های مجوزدار، ممنوعیت کار زنان در کافی شاپ ها، و هزاران مورد این چنینی شده است.

این شباهت ها، در ایران و قسمت تحت کنترل داعش در عراق و سوريه زنگ خطری به مراتب بلند تر از مرز و مذهب را برای دلسوزان این آب و خاک به صدا در مي‌آورد که ریشه های خطرناک تفکرهای عقب‌مانده تا چه اندازه مي‌تواند نزدیک باشد. باید گفت ایران با تمدنی چند هزارساله با ورود اسلام، نه تنها فرهنگ و تمدن خود را از یاد نبرد بلکه با غنی سازی آن توسط مفاهیم ناب اسلامی، توانست بر اعراب مسلمان هم تاثیرگذار باشد، بنابراین تفکرهایی در حد جداسازی زن و مرد و خانه نشین کردن زنان در کشوری که در تاریخ تمدن و دینش بانوان قدرتمند فراوانی به خود دیده است، بر مردمانش بسیار گران خواهدآمد.

با دقت در برخی جریانات و اظهارنظرها مي‌توان شباهت هایی را در نوع نگرش و دیدگاه برخی از افراطیون وطنی با داعشیان دید، اما به نظر مي‌رسد یک اختلاف بنیادین و ریشه ای میان این دو گروه وجود داشته باشد و آن، این است که گروه تروریستی داعش و اعضای آن بر اثر شست شوی مغزی که داده شده اند، به شدت به گفته ها و عملکردخود معتقد بوده و ایمان دارند و از سر خلوص و حماقت! جنایت مي‌کنند و قانون وضع مي‌کنند، اما افراطیون وطنی متاسفانه یا خوشبختانه! به گفته های خود اعتقاد چندانی ندارند و بیشتر به فکر هجمه و یورش به جناح مخالف و حفظ منافع سیاسی و قدرت خود به هر نحو ممکن هستند، وگرنه در پس این همه هیاهو و ممنوعیت باید پرسید که در این یک سال و چند ماهی که قدرت از دست ایشان گرفته شده است چه اتفاق خاص و ویژه ای رخ داده است که هر روز یک مسئله ای در این کشور ممنوع مي‌شود؟

سال ها و  دهه‌هاست که زن و مرد در یک محيط اداري مشغول کار بوده اند، اکنون در يكساله سركار آمدن روحاني، چه بنیانی متزلزل شده است که به فکر تکریم زن افتاده اند آنهم با تفکیک جنسیتی؟ سال هاست که جمهوری اسلامی ایران براساس معیارهای خود مجوز کنسرت موسیقی مي‌دهد و افراد جامعه از زن و مرد در کنار یکدیگر به تماشای آن مي‌نشینند، اکنون چه رخداد حادی حادث شده است که برگزاری کنسرت در حد جنگ با خدا قلمداد مي‌شود؟

از این دست سوالات روزانه هزاران بار از ذهن مردم ایران مي‌گذرد مردمی که شاید اکثریتشان در سال یکبار هم کنسرت نروند اما وقتی مهمترین دغدغه نمایندگان خود را کنسرت موسیقی مي‌بینند دلسرد از همه چیز مي‌شوند که با این همه صنم زندگی در ایران یاسمن کنسرت و تفکیک و کافی شاپ را کجا مي‌توان دید و شنید؟ هرچند ملت هم با نگاهی حتی گذرا به پشت پرده چنین اظهاراتی مي‌توانند دسیسه های پنهان سیاسی را پررنگ تر از هر بهانه ای اعم از دین و خدا مشاهده کنند، و تاسف خورند به حال کسانی که ملتی با این نجابت را در تنگناهای این چنینی قرار مي‌دهند و برخلاف ادعاهای خود راه و روش امام راحل و رهبری را نادیده انگاشته و پس از سی و پنج سال از پیروزی انقلاب، تصویری از انقلاب و ایران به جهان ارائه مي‌کنند که به داعش و داعشیان شباهت پیدا مي‌ کند تا به سلوک خمینی‌ها و خامنه‌ای‌ها. لذا همواره باید مراقب نفوذ و گسترش تفکرات داعشیان در جامعه خود باشیم و اجازه ندهیم چنین تفکراتی حتی در حد مغالطه سیاسی هم، در کشور باز و باب شود چه برسد به اينكه به قدرت برسند كه حتي فكر كردن به چنين اتفاقي هم رنج‌آور و هراسناك است!

کوتاه سخن آنکه داعش هرچند به لحاظ نظامی و فیزیکی هرگز نمی‌تواند خطری برای ایران عزیز ایجاد کند اما وقتي يك روحاني ريشه‌دار انقلاب (مسيح مهاجري) صراحتا مي‌گويد كه در ايران افكاري در عرصه سياست و فرهنگ وجود دارند كه چندين برابر از تفكر داعش بدتر و خطرناك‌ترند مي‌توان به خوبي دريافت كه خطر داعش براي ايران؛ چرا هم خیلی دورست، و هم خیلی نزدیک!

کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۰۹:۱۳
تنها راه مبارزه با یان تفکرات شرکت در انتخابات و رای به افراد تحصیل کرده و معتدل در راه و روش سیاسی و اجتماعی است وقتی ملت به دلایلی از شرکت در انتخابات مایوس می شوند خوب معلوم است در شهری با مثلاً350 هزار نفر واجد شرایط انتخابات عده ای کم سوارد با 50هزار رای انتخاب و سکان تصمیم گیری برای ملت رو بدست می آورند پس تنها را حل افزایش شعور اجتماعی و تشویق مردم به شرکت در تمام انتخابات و انتخاب افرادی معتدل است (250806)
دکاندار فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۴:۵۸
جناب کارمند.نظارت استصوابی نمیذاره اصلاح طلب واقعی تاییدصلاحیت شود.آنان کسی راتایید می کنند که همراه وحامی حکومت باشد نه مردم.دلتان را به انتخابات خوش نکنید.فرض کن 10تا یک را بگذارند بگویند از بین اینها یکیشوانتخاب کنید چه فرقی می کند؟تازه توشورای تهران مگه ندیدیدیکی خودشواصلاح طلب جازده بود اما تو زرد از آب در آمد. (250885)
پاسخ کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۵:۵۵
جناب کارمند من وبسیاری از دوستان واشنایان و حتی همکارانمان در انتخابات مجلس گذشته شرکت کردیم و از بین نامزدها به جز علی مطهری شخص دیگری را لایق نمایندگی خودمان نیافتیم!

تقصیر مردم چیست نامزدهای مردمی شایسته و لایق را رد صلاحیت می کنند.

نتیجه انتخابات به حضور یا عدم حضور مردم بستگی ندارد به تایید یا رد صلاحیتها بستگی دارد. (250905)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۰۹:۲۴
داعش داخلی نفوذ قطعی ......... دارد چنانکه در شهرهای دور از مرکز بدون کوچکترین مشکلی به اجرای برنامه خود می پردازند نمونه اش را من در شهرستان گرمی در استان اردبیل شاهد بودم که گروه های موسیقی را از اجرای موسیقی در تالارهای عروسی برای مردان هم قدغن کرده اند و عروسی های مردم را شبیه به عزا کرده اند (250810)
اردبیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۶:۳۹
چرا دروغ میگی ؟؟؟؟
چیزی بهت میدن

بابا ما هم تو همی مملکت زندگی میکنیم چرا نه این چیزها رو دیدم نه شنیدیم
کی بیان به اجرای آهنگ تو عروسی گیر بدن

جتما پارتی مختلط گرفتی و هزاران جور نوشیدنی و مواد بوده نیروی انتظامی اومده گرفته

بهارخواهشا منتشر کن
سایت شما پر شده از . . .
، به خدا تو هیچ شهری به عروسی های عادی گیر نمیدن این چه حرف مسخره ای هست آخه (250914)
لبو فروش
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۲۳:۴۱
چرا پرت و پلا می گی . تو شهرهای بزرگ هم گاهی این مسائل دیده می شه چه رسد به شهرهای خیلی کوچیک . نمونه اش منع زنان هنرمند از روی صجنه رفتن تو اصفهان. تروریستهای داعش همینجا در بینمون هستند وقتی نتونن با قانون به مبارزه با مردم بپردازند، دست به اسلحه می برند . شما هم دروغگویی نکنین لطفا (251006)
ممد زابلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۱:۳۳
آقا خدایی راست میگه مثل آدم زن و مرد جدا باشن ، کی میاد گیر بده؟؟؟؟؟

ولی خوب اگر مختلط بگیری و بساط مواد و نوشیدنی های الکی و قرص راه بندازی خوب معلومه گیر میدن (251024)
کرد تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۲:۱۲
اردبیلی جان توچرا دروغ میگی، تو همین تهران چندوقت پیش عروسی برادرم بودما هم کرد هستیم سرکوچه پایگاه بسیج بود آمدن گفتن حق ندارید توکوچه اورگ بزارید،ما هم گوش ندادیم خلاصه کاربه 110کشیدآخرش مجلس عروسی تعطیل شدبردروغ گوهم لعنت (251034)
ابابیلیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۰۹:۲۴
اگررعایت دستورات دینی با فضای سیاسی مقایسه نشودخیلی عالیست ولی متأسفانه درکشورمان همه چیز را با منافع حناجی بررسی میکنند نه با مسایل دینی فرقی هم نمیکند چه دردولت قبلی وچه دردولت اعتدال(البته با روی کارآمدن کسانی که قصدداشتند انقلاب را به دست ناکثان بسپارند.) (250811)
محک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۰۹:۳۷
برادران اینها که از اروپا می ایند و در گروه داعش حضور دارند همه عرب هستند و تابعیت ان کشور را گرفته اند........... (250814)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۰۹:۴۵
عالی بود ! عالی ... (250815)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۲:۰۳
متاسفانه ما هم افراد تند رو کم نداریم (250846)
علی خامنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۰۹:۵۹
تحلیلی بسیار صحیح و دقیق از اوضاع کنونی بود (250816)
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۰:۳۴
ما عادت داریم به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کنیم.مثلا به جایی که فرهنگ سازی کنیم که تماشاگرهای ایرانی مثل اروپایی ها باشن از ورود خانمها به باشگاه جلوگیری میکنیم. آخر این سخت گیری ها جواب اش می شود دومین کشور افسرده جهان حتی قبل از سوریه و لبنان.......... (250820)
کاوه
United States
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۲
گروه داعش با استفاده از نتیجه ظلم ها و تبعیضهایی که دولت عراق و سیاستمدارانش در حق اقلیتها ومردم کردند به سرعت در بین جوانان سرخورده و سرکوب شده عراقی نفوذ کرد که عواقبش را میبینیم ومن از افراطیون وطنی خواهش میکنم که راه دولت و سیاستمداران عراقی را در پیش نگیرند که عواقب خطرناکی برای کشور عزیزمان خواهد داشت. (250828)
رادیکال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۱:۲۲
باورکنید خطر داعش های وطنی کمتر از داعش عراق نیست. (250834)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۱:۵۰
با سلام خدمت نویسنده گرامی
انصافا ته کوته فکری و ناشکریه که شباهت ظاهر قوانیین در ایران با تفکرات منحط داعش رو با هم مقایسه کنیم.اگر در قوانیی اصیل اسلامی با عمق بیشتری نگاه کنید خیلی از مسائلی که شما ازش دفاع میکنیدجزو خطوط قرمز الهی شمرده میشود.
با این نوشته آدم دلش میخواد که شما چند وقتی تحت اجرای قوانین داعش باشی که قدر نعمت رو بدونی. (250841)
عابر
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۴:۴۵
برادر داعشی عزیز.کدام قانون ایران در این نوشته به قوانین داعش تشبیه شده است؟ منظورنویسنده قوانین ایران نیست بلکه شباهت برخی ازاظهار نظرهای افراد با قوانین داعش است.از این توهم بیرون بیایید که تنها شما از قوانین اصیل اسلامی اگاهی دارید کجای اسلام تفکیک جنسیتی را قانون می داند؟.... (250878)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۱:۱۹
خوبه.یه مثبت به خودت دادی که ضایع نباشه؟ (251020)
آرمیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۲:۰۰
دوستان بهار نیوز این سایت های بهاران نیوز چه ارتباطی با بهار نیوز دارند . خیلی باحاله که دیزاین و طراحی و قالبش هم دقیقا مثل بهار نیوزه
..................................
بهارنيوز: هيچ ارتباطي با بهارنيوز ندارند. (250845)
صفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۱:۰۷
خوب بود (251016)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۲:۳۲
من از داعش میترسم ....... (250853)
ایرانی مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۶:۳۰
من از داعشیسم در هر جای دنیا که باشد می ترسم (250912)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۲:۳۱
مریم خانم این تفکرات تند رو، سوار ترس افراد میشن
باید تا آخرین قطره خون در برابرشان مقاومت کرد
ایران پر از شیر مرده که نمیزاره یک وجب از خاک ما رو اون بربر ها بگیرند خیال شما راحت.ولی با تفکرات تند وطنی باید چه کرد؟؟؟ (251036)
زینب کنعانی (استاد دانشگاه امام رضا(ع))
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۲:۴۲
الانسان حریص علی ما منع.
انسان هر چیزی که از آن منع و محدود شود را بیشتر در ذهن دارد و بر بدست آوردن آن بیشتر تمرکز و تلاش میکند.

تفکیک دانشگاهی برای جوانان ، آن ها رو به سوی ارتباط هر چه بیشتر با جنس مخالف سوق می دهد
و در عوض یک محیط امن آموزشی میتواند بیانگر این باشد که جمعی از دختران و پسران میتوانند در کنار هم از فضایی سالم بهره مند شوند.
متاسفانه هم اکنون درصدی از دانشگاه های ایران بصورت کامل تفکیک شده اند! (250857)
منتظر فردا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۴:۵۳
خانم کنعانی عزیز:سیستم آموزشی ایران از پایه غلط است .درهمه جای دنیا درمدارس ابتدایی که هنوز بچه ها قدرت تمییز جنسی ندارند را باهم مختلط می کنندتا درکنارجنس مخالف بودن را تجربه کنند وعادی شوند اما درایران ازهم جدامی کنند.اونوقت می خواهند تو دانشگاه آنها را ازهم جداکنند. (250882)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۲:۴۵
داعش (دولت اسلامی عراق وشام) یک تفکر است. یک تفکر خطرناک اسلامی - عربی . یک برداشت خشن وبی رحمانه از اسلام سیاسی ....... (250858)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۳:۱۷
عااااااااالی بود. به نکته بسیار مهمی اشاره کردین. آقایونی که برای منافع شخصی و گروهی مردم را بوسیله نشان دادن چهره بد از اسلام اذیت میکنن بدانند اگر کشور طوفانی بشه و خدای ناکرده درگیری اتفاق بیفته اونوقت همینی را هم که دارن از دست میدن. پس همه با هم با آرامش زندگی کنیم و طمع ثروت و قدرت نداشته باشیم. (250862)
رضا
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۳:۵۶
آسیب دنیا گرایی است با تمسک به اعتقادات.
بیاد آوریم که از نظر اینان در دوره احمدی نژاد هیج مشکلی در این زمینه و سایر جهات وجود نداشت.
بیاد آوریم سازماندهی نیروهای گشت خیابانی را در مبارزه با بد حجابی در دوره اصلاحات.
بدترین جنبدگان آنانند که دین وارزش های پاک الهی وانسانی را در راه منافع خویش به قربانگاه می برند. (250868)
غلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۳:۵۸
بسیار عالی خدا برایتان خوب بخواهد (250869)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۴:۴۱
به نظر شما اگر دفاع همه جانبه از بشار اسد انجام نمیشد واسد همون ماه های اول سقوط می کرد داعش به وجود می آمد؟؟؟؟؟ (250877)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۶:۲۱
. . . گروه داعش برای ادامه جنگ فرقه ای برای یار گیری و جذب نیروهای بیشتر هیچ مشکلی نداره اونم به مدد ندانمکاری ماها. (250910)
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۱:۴۸
شما همونهایی نیستید که یه زمانی میگفتید داعش دروغه و مزدور بشار اسده؟؟؟؟
شما همونهایی نیستید که تا به حال جز 4 تا شبکه ماهواره چیز دیگه ای از اخبار نمیدونید؟؟؟؟
همه اتفاقهای منطقه سال 1990 برنامه ریزی شد ، حتی 11 سپتامبر
برید نشریات و تحلیلهای ضد اسلام رو تو روزنامه های یهودی بخونید بفهمید
همه اینها نقشه خاورمیانه جدید بوده و بهار عربی و جنگ با تروریس و .... همه اش دروغه

قبولش سخته ولی حقیقت همیشه درک اش مشکله (251029)
دانشجوی ادبیات عرب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۱:۴۳
داعش سال 2004 بوجود اومد ،
اگر از ترس بوجود اومدن این گروهها از حقیقت طرفداری نکنیم پس بهتره بمیریم
ترس تا چه حد؟
حداقل 60 70 درصد سوریه الان با بشار هستن
دهها دوست سوری تو شبکه های اجتماعی دارم ، همشون موافق بشار هستن، جالبه اونهایی که تحصیلات درست و حسابی ندارن همشون شدن مخالف
در ضمن تو لیبی تونس حکومت ماه اول سقوط کرد، خوب چرا الان گروههای تروریستی تو این کشورها هر روز دارن پر قدرت تر میشن؟
افغانستان چی؟؟تو بحرین حکومت سقوط نکرد چرا داعش تشکیل نشد؟
این چرندیات بی بی سی رو تکرار نکن (251028)
ضد بربریت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۵:۰۷
این بیخردان داعش چرا از اسلحه وموبایل و اینترنت استفاده می کنند باید از شمشیر و اسب و شتر استفاده کنند اینها که با مظاهر تمدن مخالفند و هر روز قانون جدید عصر بربریت را وضع می کنند . خداوند ریشه اینان را برکند و امت اسلام را نجات دهد . (250889)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۵:۵۶
تحلیل عالی بود (250906)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۲۱:۱۶
هر کسی هم که داعش را فراموش کند بهارنیوز دست از سر آن بر نمیدارد. (250959)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۲۲:۰۶
اگر یکم دیگه دربرابر افراطیون نرمش بکنن همین افراطیون بلای جون مردم وداعش میشن....5 سال پیش هم رعب ووحشت بدی حاکم بود ...افراطیون بازهم دنبال همینن... (250978)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۲۳:۱۶
بدانید که امریکا بوجود اورنده این گروه تروریستی بوده و حامی او . و ما باید با یکدیگر در کشور اتحاد داشته باشیم . مرگ بر امریکا مرگ بر داعش (251000)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۰:۴۶
داعش نتيجه طولاني شدن جنگ سوريه هست. (251012)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۱:۰۸
از زمانی که روحانی آمده همه چیز بر عکس شده .خدایا دشمنان روحانی را هدایت فرما.

دستاوردهای بزرگ دولت در یک سال دیده نمی شود . درود بر دولت تدبیر و امید که دشمنان را نا امید کرده. (251018)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۴:۴۰
احتمالا در صورت شكست مذاكرات ابرقدرتها از داعش عليه ايران استفاده كنند! (251039)
غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۰۶:۴۱
مرگ برتفکر داعشی مرگ بر داعش این بزدلان وحشی جرئت نفوذ به خاک اریا را ندارند این جا سرزمین کوروش امیر کبیر است اینجا دلدادگان وعاشقان حسیبن علی است اینجا ایران است نه عربستان اینجا سرزمین مهد دلیران باکری ها و... است امید وارم هیچ گاه جنگی در هیج جای دنیا نباشد اما اگه کوچکترین تجاوزی به سرزمینم ایرانم صورت گیرد درس دانشگاه ودکترا تعطیل به عشق وطنم ایرانم مردمم جونم را فدا میکنم تا خاک این سرزمین به قدم های نحس داعش آلوده نشود (251043)