به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۵۹۷۶۰
امر به معروف و نهي از منکر؛ مسئله این نیست

مشكل حاد كشور فعلا سگ‌گرداني است!

...ترس از روزیست که حتی اتاق‌های خواب‌ مردم نیز از دسترس مدعیان اصول و اخلاق نیز در امان نباشد و آن را محفلی برای دید و بازدید عمومی قرار دهند و یا شاید آن روز به موزه معاصر مبدل کنند! لذا باید هوشیار بود و نسبت به تفسیرهايی که از دین بیان مي‌کنند حساس و دلواپس! شد
مشكل حاد كشور فعلا سگ‌گرداني است!
احسان یوسفی

گروه مقالات: برخی نمایندگان مجلس با ارائه طرح‌هايي چون مبارزه با پديده سگ و ميمون گرداني توسط برخي شهروندان، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و ... چنان نسبت به مسائلي خاص (كه عمدتا ريشه‌هاي اجتماعي و نه سياسي و امنيتي دارند) حساس و نکته سنج شده‌اند که گویی در اين همه سال چنين مشکلات حادي! اصلا وجود نداشته و چند صباح کوتاهی است که با ورود دولت يازدهم، فرهنگ کشور ره به ترکستان رفته است و اكثر مردم سگ بدست شده و بانوان كشور هم بي حجاب شده، لذا باید با تصویب قوانینی ملت و دولت منتخب مردم را به راه راست از پیش تعیین شده سیاسی، هدایت کرد.

در این بین آنچه در افکار عمومی مورد پرسش قرا گرفته است سماجت و اصرار بی حد و حصر برخی از این مجلس نشینان است که چه اتفاقی در طی این یک سال و اندی رخ داده است که مجلس این چنین نسبت به سگ گرداني و يا حجاب و پوشش بانوان حساس شده است در حالی که در گذشته هیچ صدای "وا اسلاما " نسبت به وجود سگها و ميمون ها در شهر و يا پوشش بانوان از سوی مجلس شنیده نمی شد! از نمایندگان مجلس این سئوال مطرح است که مگر مي‌شود باور کرد در طی یک سال پوشش یک ملت تغییر کنند و از اخلاق به ابتذال کشیده شود؟

آیا مجلس نشینان نمی‌دانند که مسائلي چون نگهداري حيوانات و نوع پوشش، رفتاری اجتماعی‌ست، خصوصا اينكه آيا مي‌توان پذیرفت که در دو سال پیش فرهنگ، پوشش و حجاب در کشور و نگهداري سگ و ميمون مورد تائید بوده است اما در طی این چند ماه از خطوط قرمز عبور کرده است؟

اگر مجلس نشینان پذیرفته‌اند که چنين رويكردهايي توسط برخي شهروندان، با عقایدشان هماهنگ نیست باید به ملت پاسخ دهند که چرا در دوران مدیریت یک دست سیاسی خود هیچگاه در تریبون های رسمی نسبت به پوشش و حجاب يا سگ‌گرداني و ... اعتراض نکردند تا آن را با همفکری و در کمال آرامش برطرف کنیم و اگر اعتراضی بود بنا به مصلحت خود ساخته همیشگی بیان نکردند؟

اگر اعتقاد دارند تغییر ذائقه‌هاي اين شهروندان در مقوله هاي حجاب و يا نگهداري حيوانات برگرفته از تغییر و رفتار مسئولین جدید است؛ بر اساس کدام فهم و منطق علمی در جامعه شناسی و رفتار شناسی استناد مي‌کنند که با تغییر مسئولیت و سیاست‌ها آن هم در کشوری که مبنای ایدئولوژیکی دارد و خطوط قرمز فرهنگی آن از پیش تعیین شده است مي‌توان زیر ساخت های فرهنگی را در کمتر از دو سال تغییر داد؟

در حالی که بر اساس منطق علمی جامعه شناسی برای تغییر یک فرهنگ نیاز به تغییر یک نسل وجود دارد؛ اما گویی در ایران و در نگاه برخی مدعیان این زمان تغییر به صورت جهشی به چند ماه تغییر یافته است. اگر مدعیان اصول و اخلاق مجلس عقیده دارند کشور با بی حجابی و يا مشكلي حاد همچون سگ و ميمون گرداني مواجهه است آیا نباید در برابر وجدان های به خواب رفته خودشان این پرسش را پاسخ دهند که آنچه امروز برداشت مي‌شود حاصل کنش های مدیریت یک دست آنان در گذشته بوده که با رفتار ها، برخورد ها، سیاست های که دیروز اعمال کردند جامعه به این سمت کشیده شده است؟

این چه تعریفی از منکر است که در گذشته به رفتار های بحث برانگیز هم‌پالكي‌هاي خود بی تفاوت بودند و به راحتی از آن عبور می‌کردند اما این روزها به کوچکترین رفتار رقیب سیاسی خود واکنش شدید نشان مي‌دهند؟ اگر مدعیان اصول و اخلاق نگران گسترش منکر بودند چرا در گذشته آن را بیان نمی کردند؟ چرا از گسترش آن احساس شرمساری نکردند؟

آیا مدعیان اصول مي‌پذیرند اگر امروز منکری هست ریشه در گذشته دارد؟ آیا مي‌پذیرند اگر پوشش و حجاب امروز مورد تائید آنان نیست ریشه در سیاست و رفتارهای نادرست مدیریت یک دست سابق آنان دارد که درمانی برای آن نیافتند و زمینه آن را بسط دادند؟ این چه اندیشه‌ایست که به اسم و بهانه دین مرزهای شخصی و خصوصی انسان‌ها را یکی پس از دیگری رد مي‌کند و کار را تا جايی مي‌کشاند که حتی انسان‌ها دیگر در اتومبیل شخی خود نیز احساس مالکیت و حریم شخصی نمی‌کنند و گویی باید همیشه یک همراه ناخوانده و بی‌دعوت را در کنار خود احساس کنند؟

ترس از روزیست که حتی اتاق‌های خواب‌ مردم نیز از دسترس مدعیان اصول و اخلاق نیز در امان نباشد و آن را محفلی برای دید و بازدید عمومی قرار دهند و یا شاید آن روز به موزه معاصر مبدل کنند! لذا باید هوشیار بود و نسبت به تفسیرهايی که از دین بیان مي‌کنند حساس و دلواپس! شد تا به بهانه دین اما در حقیقت برای پیشبرد اهداف سیاسی و حزبی خود، کلام و اندیشه حق را ماجراجو و بد چهره جلوه ندهند و برای نظام هزینه تراشی نکنند و سیمای آن را در جهان بد جلوه ندهند.

jh;klj
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۹:۳۸
افراط و تفریط، مواردی که اسلام عزیز بارها و بارها نسبت به آن هشدار داده.
بقولی: ذره ذره جمع گردد وانگهی داعش شود
خداوندا بحق همه حرمت انسان و انسانیت، بندگان حقیقی و مومن خودت را حتی لحظه ای به حال خود وامگذار. الهی آمین (260400)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۹:۴۶
واقعا مشکلی برای این به اصطلاح نمایندگان مردم در جامعه نیست!این برخوردهای اجتماعی از سوی برخی جوانان بازخورد افراط گری این افراد وکاسه های داغ ترا آشه!!!!! (260402)
خسرو
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۹:۴۹
شما ترس از دسترسی به اتاق خواب هایتان را ندارید ترس از دست دادن مناصب قدرت وثروت را دارید (260404)
مهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۲:۴۸
دقیق تر صحبت می کردی میفهمیدیم منظورت با کیه جناب (260473)
کتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۹:۲۸
اینها مغالطه گرند
کی خواسته وارد اتاق خواب شما بشه؟
الکی مانع انجام وظیفه ی دیگران میشن با این حرفها (260613)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۱:۴۸
فعلا که مناصب دست امثال شماست (260685)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۹:۵۴
این به اصطلاح نمایندگان با ارائه این طرحها و اظهار نظرها !. (260407)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۰۵
این مجلس و
این همه اختلاس این همه بیکاری و فقر و جنایت این همه مشکل اونوقت ! خدا خودت به ما صبر بده (260409)
دهه ی 60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۲۲
وام ازدواج مهمتر است یا برخورد با حیوانهای زبان بسته ای همچون سگ ؟! (260413)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۳۱
آری عشق رادرپستوی خانه نهان بایدکرد!! (260417)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۴۸
بله مشکل اصلی کشور همین مسایل است همین مسایل است که برکت زندگی ها را از بین برده گویا شما اعتقادی به کلام اهل بیت ندارید که اینگونه مسائل موجب فقر و مشکلات اقتصادی می شود. یزید علیه لعنه هم سگ بازی میکرد اگر شما ها بودید لابد میگفتید که مگر مشکل جامعه در ان زمان سگ بازی است؟این در حالی بود که حضرت سید الشهدا بارها به یزید طعنه ی سگ بازی میزد. احتمالا از نظر شما امام حسین کار عبثی انجام داده بوده و نیازی به این مسائل نبوده ای اصلاح طلبان اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید. (260421)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۲:۴۲
سید جان! حالا شما که اینقدر اهل بیت اهل بیت میکنید چرا از عدالت خارج میشوید. مگر اصلاح طلبان سگ باز هستند و یا علاقه به داشتن سگ دارند و یا از سگ دارها دفاع می کنند؟ من خودم که طرفدار اصلاح طلبی هستم سال ها خارج از کشور زندگی کردم، نماز و روزه ام ترک نشد و هر گز هم سگ نگهداری نکردم. به راستی شما و امثال شما ها فکر میکنید اصلاح طلب ها از دین خارج هستند و دغدغه دین و ارزش ها را ندارند؟ خوب داعش هم همین اتهام را به غیر خودی هاشون میزند. (260468)
مهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۲:۵۴
ضمنا بر فرض بر فرض و بر فرض شما اینکه سگ داری غلط است . آیا به نظر شما در کشور ما همه مشکلات حل شده ؟ مشکل مهم تری نیست ؟ نمایندگان وظایف خودشون رو به خوبی همه رو انجام دادند ؟؟؟(فقط مرد باش و خدا رو در نظر بگیر و جواب بده و مانند باقی هم نظرات فرار به جلو نکن) (260478)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۳:۱۷
وقتی ب روزنامه اصلاح طلب از رای مجلس ایراد میگیره نشان میده بیشتر اصلاح طلب موافق سگ گردانی هستند دیگه (260487)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۳:۱۹
با سلام
چرا مغلطه میکنی ؟ حالا کی گفت اصلاح طلبان سگ باز هستند ؟ از کجای حرفِ سیّد چنین برداشتی کردی ؟! (260488)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۹:۳۶
بد نیست نگاهی بندازید به نوشته های خانم فاطمه رجبی واضع تئوری معروف "احمدی نژاد معجزه هزاره سوم" بعد از حوادث سال 88. آنوقت متوجه می شوید مغلطه از کجاست. www.shafaf.ir/fa/news/3971 (260619)
امير خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۴:۴۳
سيد جان مگه نميگي سگ بازي بد؟قبول.فقط چرا تو دولت قبل از اين حرفا و امر ب معروف و اينا نبود؟تازگيا بد شده؟نه عزيز اينا همش شلوغ كاريه.لجبازيه.شما هم ساده نباش.كسي ب فكر آخرت كسي نيس.اگه بود اول ب فكر آخرت خودش بود (260527)
همنشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۹:۳۷
اصلا چه ربطی به دولت داره؟ (260621)
ایمان
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۵:۲۶
باید در جامعه سطح فرهنگ و زندگی مردم از این وضعیت اسفبار تغییر پیدا کنه این همه گشنه و بی خانمان و 10میلیون جمعیت زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی که با لقمه نونی زنذگی می کنند این دلواپس ها را نگران نکرده ولی چون دکان سیاست بازی اینها در مجلس آینده بسته میشه نگران هستن .یکی مثل آقای خاتمی گفتگو تمدن ها را مطرح کرد و یکی هم مث احمدی نژاد میگه: آب بریزید اونجاتون که می سوزه و تحریم کاغذ پاره است باید در قرن 21 با اسب و شتر مسافرت کنیم چون 60درصد هواپیماهای فرسوده ی دست چندم داشتیم خوابیدن. (260548)
ایمان
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۵:۳۰
چقدر می خواهید از مردم سواری بگیرید ای دلواپس ها.رهبر فرمودن من به تیم مذاکره کننده اطمینان دارم پس حرف شما چیست اگر که ولایت را قبول داریداگر هم قبول ندارید به قول احمدی نژاد :. . . .ه (260550)
یه شخص
Japan
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۵:۳۵
آقا سید درسته که سگ یه حیوان نجس است ولی بدان که انسان هایی که به دیگران تهمت می زنند و خودشان را بهتر از دیگران می دانند و غرور و تکبر دارند معلوم نیست که از سگ پست تر نباشند. (260552)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۱:۵۲
برکت را دزدها و مختلسانی از زندگی مردم بردند که هر منکری را روا می دانند (260687)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۲:۰۸
یزید آب و غذا هم می خورد جنابعالی چرا اینها را برای خودتان حرام نمی کنید (260697)
درياچه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۴۹
دوستان خواهش ميكنم با اين طرح امر به معروف مخالفت نكنين بلكه بسطش بدين مثلا امر به معروف رانت خواران ،امر به معروف و نهي از منكر آقازاده ها و اونايي كه هيچ نيازي به جواب دادن سوالاهاي مردمي كه شهيد و جانباز دادن تا آزاد زندگي كنن ،ندارن . عجله داشتم گفتم سريع بنويسم برم بانك دوستان لطف كنن قشنگترشو بنويسن .ختم كلام اينكه امربه معروف و نهي از منكر فقط برا حجاب و سگ گرداني كه مساله اي كاملا شخصي است نمي باشد (260422)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۵۰
به نظر من سگ گردانی در خیابانها به خاطر نجس بودن سگ و همچنین بخاطر اینکه گاهی موجب ترس بقیه افراد میشود باید ممنوع شود!
همچنین در آپارتمان هم چون صدای سگ باعث اذیت سایر افراد میشود باید فکری شود!!!

بیایید از حرف حق دفاع کنیم،حتی اگر حرف از دهان دشمنمان خارج شده باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (260423)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۲:۴۴
موافق هستم. داشتن سگ در آپارتمان باعث سلب آسایش و کثافتکاری در ساختمان می شود. اونهایی که حیاط یا ویلا دارند دیگه صاحب اختیارند. (260472)
مهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۲:۵۹
ای کاش در بقیه زمینه هایی که با عقاید و نظراتت هم یکی نیست حرف حق از دهان دشمنانت شنیدی قبول کنی نه اینکه فقط جاهایی که به نفعتونه همچین چیزی بزنی . (260480)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۶:۵۱
آبجی من همیشه تو این سایت نظر میدم،اتفاقا همیشه هم مثبت میخورد:-)
مثلا آخرین نظری که دادم تو این مطلب بود

https://www.baharnews.ir/vdcamonm.49noe15kk4.html


به نظرتون من چه دلیلی داره بیام حقیقت رو فدا کنم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! (260568)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۳:۰۳
چرا اینقدر بهم منفی دادین؟!:-)
خب همه تو خیابون یه سگ نگهبان مخصوصا از نژادهای ژرمن و دوبرمن بندازید دنبال خودتون،بعد که چند نفر رو تیکه تیکه کردن میشه موضوع روز و بعد میایم اینجا جمع میشیم و میگیم که چرا دولت یه فکری برای این سگها نمیکنه و از تو خیابون جمعشون نمیکنه و اینجوری یه مدتم با اون موضوع سرگرم میشیم:-) (260481)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۱:۵۷
از این نظرت فهمیدم نه از حیوانات بخصوص سگ اطلاع داری و نه از روابط انسانها و حیوانات در طول تاریخ (260690)
بصیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۴:۴۰
یعنی تمام خیابانهای ما پاک مطهر بود و تنها نجسی خیابانها سگ بود نه؟!!!!! (260526)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۶:۴۵
حرف شما مثل اینه بگیم چون در دستگاههای دولتی دزد هست پس به دزدهای که اموال مردم رو سرقت میکنن چیزی نگیم!!!!!!
دوست خوبم هرچیزی جای خودش!!!!!!!!!!!!!!!! (260565)
امير
United Arab Emirates
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۵۳
موافقيد همه كارها رو تعطيل كنيم هر وقت وضعيت معيشت درست شد بيان سراغ اصلاح بقيه امور؟ (260424)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۳:۲۴
منطورت از تعطیل بقیه کارها جیه؟
چون بدون کار کردن هیچ چیز از جمله وضعیت معیشت درست نمیشه (260492)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۲:۱۴
شما چه کاره اید که می خواید مردم را اصلاح کنید برید خودتون را اصلاح کنید (260703)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۰:۵۶
اتاق خوابو که اول شروع کردند.مگه ممنوعیت جلوگیری از بارداری چیزی غیر از سرک کشیدن به اتاق خواب مردم است؟؟ (260425)
ایمان
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۵:۳۱
راست میگی ها اتاق خواب رو قبلا" گشتن (260551)
1515
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۱:۰۰
خداوكيلي يكي نيست ازنمايندگان بپرسه مشكلي بزرگتر از فساد هاي اقتصادي در جامعه هست ؟ چرا جرات نمي كنيد همه چيز رو بيان كنيد ؟ (260426)
مروارید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۶
مملکت همه چیزش حل شده بود فقط مونده بود این مشکل که اون هم خدا رو شکر و با سپاس فراوان از نمایندگان زحمتکش حل شد !! (260435)
علی نقی دهقان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۳:۴۹
بهار! همه حرفهای شما درست ولی لطفا یکی به من بگه آیا ما مسلمان نیستیم؟ آیا سگ در دین اسلام نجس نیست؟ آیا...
ولش کن به قول فامیل دور من دیگه حرفی ندارم...! (260508)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۴:۴۹
جناب به زمر نمی شود حالال وحرام را به مردم نشان داد .هدف نمایندگان بیشتر فشار به دولت است .من ازاینکه این افراد برای ما تصمیم میگرند شرمم میشود (260530)
یک زن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۵:۱۶
آیا همه مشکلات مردم حل شده و فقط مشکل سگ و نجاست باقی مونده؟
آیا با جمع آوری سگ ها نمایندگان عزیز به رسالت خود عمل کرده اند؟
آیا نیاز به قانون تشدید مجازات عاملان خشونت علیه زنان نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (260543)
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۰:۵۹
دوست من از اسلام فقط نجس بودن سگ رو بلدی ؟؟؟؟؟ (260658)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۳:۵۵
نكند از نظر اقايان نماينده همه مشكلات مردم فقط چهار تار موي زنان وسگ گر داني برخي آدم هاست شما نمايندكان به جاي حل مشكلات معيشتي ومسكن واموزش وبهداشت وهزاران مشكل ديگر كه آحاد ملت ايران با ان درگير است به خاطر اين مسائل پيش پا افتاده در مجلس جارو جنجال به پا كرده أيد تا ملت متوجه ناكارامدي شما در ان هشت سال كذايي كه أموال ملت غارت شد ، نشوند !!!شما جطور مي خواهيد در ان دنيا جواب دهيد. (260512)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۴:۱۹
اولا سگ نجس است ن ج سسسسسسسسسس
دوما داشتن سگ در آپارتمان باعث سلب آسايش همسايگان است
چرا نميخواهيم رعايت حقوق اكثريت مردمي رو كه از اين عمل حمايت نميكنند رو محترم بشمريم و فقط با ديد سياسي نظر بديم (260519)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۲:۰۲
از نظر من هیچ موجود خداوند فی النفسه نجس نیست

پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد (260693)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۶:۴۴
این اقایمون خودشون دغدغه نون شب و اشتغال که ندارند مجبورند به فکر اخرتشون باشند
خاک تو سر ماهاااااااااااااااااااااا (260562)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۸:۲۹
چه جالب این دولتمردای ما فقط بلدن در مسائلی در زندگی مردم نظر بدن که بهشون ربطی نداره! به شما چه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شماها خیلی مردید برید جلوی دزدی ها و رانت خاری ها و آقازاده هاتون رو بگیرید ... (260598)
ناصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۱۹:۲۳
آقای بذر پاش زمانیکه شما در 25 سالگی مدیر عامل سایپا شدید آیا از شما نخبه تر نبود که این پست حساس را بعهده بگیرد . همین کار شما منکری از منکرات است در حالیکه کسان دیگری از شما ارجح تر بودند شما م رتکب گناهی بزرگ شدید که به مملکت و اسلام ضربه زدید . این بدتر است یا سگ گردانی چند تا شهروند . (260612)
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۰:۱۳
نمیدونم چرا یاد اون قدیما افتادم که نگهداری ویدئو جرم بود. چقدر مردم شلاق خوردن و جریمه شدن آخرش چی شد؟ دوستان عادت دارند با آزمون و خطا جلو بروند.
این نیز بگذرد. (260643)
جابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۲۲:۲۹
هیچ کس شلاق نخورد
فقط جمع میکردن (260716)