به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۵۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۸۳۳۰

بزرگداشت سعدی در کنار آرامگاهش

گروه فرهنگ وهنر: کنسرت مجید درخشانی به خوانندگی محمد معتمدی همزمان با روز بزرگداشت سعدی در کنار آرامگاه این شاعر بزرگ برگزار می شود.
بزرگداشت سعدی در کنار آرامگاهش
اين کنسرت همزمان با روز بزرگداشت سعدی -یکم اردیبهشت ماه- در فضای باز آرامگاه این شاعر بزرگ برگزار می شود. در این اجرا که به خوانندگی محمد معتمدی برگزار می شود یک گروه بزرگ از هنرمندان شیراز قطعاتی از ساخته های مجید درخشانی را که بر اساس اشعار سعدی تدوین شده اجرا خواهد شد. مجید درخشانی نوازنده تار و سرپرست گروه خورشید و ماه است که تاکنون اجراهای متعددی را با همکاری دیگر خواننده موسیقی سنتی در ایران و خارج از کشور به صحنه برده است.

** آلبوم موسیقی گروه سپیدو سیاه به بازار می آید
اعضای گروه سپید و سیاه اول اردیبهشت طی مراسمی از آلبوم از روزگار رنگ آمیز رونمایی خواهند کرد. این مراسم با شرکت اعضای گروه سپید و سیاه، وحید تاج(خواننده این آلبوم) و همچنین دو نوازنده میهمان یعنی سینا جهان آبادی و داوود ورزیده که در این آلبوم گروه را همراهی کرده بودند، برگزار می شود. این آلبوم از هشت قطعه شامل دوقطعه بی کلام، دو بخش ساز و آواز و چهار تصنیف تشکیل شده است. اشعار قطعات این آلبوم نیز از سروده های حافظ ، سعدی، هوشنگ ابتهاج و حسین منزوی انتخاب شده است.

در آلبوم از روزگار رنگ آمیز، قطعات اندیشه مجنون، چوگان، اشک واپسین، خزان دیده، رشک آفتاب، شراب تلخ، کوچ و طرب خانه گنجانده شده است. در این آلبوم مریم رضایی نژادیان(تار)، مریم خدابخش(عود)، مهشید خیرالدین(سازهای ضربی)، کورش دانایی(تنبک)، سورناصفاتی( سنتور)، پیمان میرآقاسی(قیچک آلتو)، سینا جهان آبادی(کمانچه)، داود ورزیده(نی) و همایون نصیری به عنوان نوازنده(تومبا در قطعه کوچ) ایافی نقش می کند.
مرجع : ايرنا