به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۶۱۲۸۰

اردوغان بار دیگر خواستار سرنگونی اسد شد

گروه بين الملل: رئیس‌جمهور ترکیه، در یک کنفرانس خبری بار دیگر خواستار سرنگونی رژیم اسد توسط ائتلاف بین المللی شد.
اردوغان بار دیگر خواستار سرنگونی اسد شد
رجب طیب اردوغان، با تاکید مجدد بر مواضع قبلی کشورش در رابطه با بحران سوریه و نحوه مبارزه با داعش، گفت:" ترکیه وضعیت کنونی عراق و سوریه را به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار خواهد داد ".
وی افزود: "ائتلاف بین المللی علیه داعش، هیچ گام موثری در جهت آموزش و تجهیز مخالفان معتدل سوری انجام نداده است". اردوغان این اظهارات را قبل از سفرش به کشور الجزایر در فرودگاه "اوسینانبوگا" آنکارا در پاسخ به خبرنگاران بیان کرده است.

رئیس جمهور ترکیه برای بحث و بررسی برخی مسائل خاورمیانه و همچنین روابط دو جانبه میان آنکارا و الجزایر به آن کشور سفر کرده است. اردوغان در این مصاحبه بر ضرورت هدف قرار دادن رژیم سوریه از طریق تعیین منطقه پرواز ممنوعه وایجاد منطقه ای امن، تاکید کرد. اردوغان افزود: "نیروهای ائتلاف تاکنون هیچکدام از پیشنهادات ترکیه را اجرا نکردند. ما در حال حاضر شاهد تحولات جدیدی در منطقه هستیم و تا زمانی به خواسته های ترکیه برآورده نشود ما بر مواضع خود همچنان ادامه خواهیم داد".

اردوغان با اشاره به اوضاع عراق، گفت: "در حال حاضر 40 درصد از خاک عراق به طور مستقیم تحت اشغال است بنابرین جامعه بین المللی باید یک منطقه امنی را برای آموزش و مسلح کردن نیروهای عراقی به منظور برقراری امنیت و ثبات ایجاد کند". رئیس جمهور ترکیه همچنین از نیروهای دولتی عراق به خاطر بیرون کردن شبه نظامیان داعش در برخی از مناطق این کشور در شمال قدردانی کرد.