به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۶۸۰۳۰

اشباع سردخانه‌ها از ذخیره مرغ

گروه اقتصادی: مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از اشباع سردخانه‌ها از ذخیره گوشت مرغ خبر داد و گفت: برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا و جلوگیری از زیان احتمالی مرغداران باید هفت تا 10 درصد از جوجه ریزی در مرغداری‌ها کاهش یابد.
اشباع سردخانه‌ها از ذخیره مرغ
مصطفی یاسایی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای وظایف تنظیم بازاری خود در حوزه مواد پروتئینی، همواره از مرغداران حمایت لازم را انجام داده است؛ به گونه‌ای که با ابلاغ دستورالعمل خرید گوشت مرغ منجمد کارتنی داخلی به کلیه نمایندگی‌های خود در استان‌ها، نسبت به خرید و جمع آوری تولید مازاد متناسب با ظرفیت نگهداری اقدام کرده است و علیرغم وجود ذخایر مطلوب در پایان امسال، برای ابتدای سال آینده نیز خرید گوشت مرغ مازاد مصرف را ادامه داده است و در حال حاضر نیز از تمام فضای سردخانه‌ای کشور (بخش خصوصی و دولتی) برای ذخیره کالای مذکور استفاده کرده است.

وی خطاب به مرغداران خواستار شد با وضعیت کنونی تولید، ذخایر و بازار گوشت مرغ، همچنان ضرورت کاهش جوجه ریزی و مدیریت آن برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا احساس می‌شود و برای جلوگیری از زیان احتمالی تولیدکنندگان پیشنهاد می‌شود مرغداران جوجه‌ریزی در سالن‌های پرورشی خود را حداقل هفت تا 10 درصد کاهش دهند.مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام اظهارکرد: با توجه به وضعیت فعلی تولید گوشت مرغ و موجودی مطلوب ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام، پیش بینی می‌شود تقاضای جدیدی در ایام پایانی سال وجود نداشته باشد؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی صحیح و منسجمی برای مدیریت تولید و جوجه‌ریزی اتخاذ شود.

یاسایی افزود: در این راستا میزان عرضه گوشت مرغ به بازار از سوی این شرکت حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و عرضه حدود 2000 تن گوشت مرغ در بورس کالای کشاورزی نیز صرفا در همین جهت و برای آغاز معرفی این کالا به عنوان کالایی قابل عرضه در بورس انجام شده که در مقایسه با حجم تقاضای بازار عدد ناچیزی است.

صادرات 56 هزار تنی گوشت مرغ

وی در زمینه صادرات گوشت مرغ نیز گفت: برنامه راهبردی این شرکت حمایت از تولید، بازار رسانی و توسعه صادرات گوشت مرغ است و در این راستا حدود 56 هزار تن گوشت، آلایش و قطعات مرغ طی 9 ماهه امسال صادر شده است. از سوی دیگر خرید گوشت مرغ منجمد کارتنی داخلی نیز با رویکرد صادراتی انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام اعلام کرد: با توجه به نقش این شرکت در تنظیم بازار گوشت مرغ همواره تلاش شده با مدیریت عرضه و تقاضا، اقدامات لازم برای ایجاد تعادل در بازار انجام شود؛ به گونه ای که ضمن تثبیت قیمت به منظور حمایت از مصر‌ف‌کنندگان، منافع تولیدکنندگان نیز حفظ شود.
مرجع : ایسنا