به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۵۲۰۰۰

نرم‌افزاری برای انجام ورزش‌ کوتاه مدت

گروه فناوری: نرم‌افزار جدیدی توسط محققان دانشگاه واشنگتن طراحی شده است که به افراد کمک می‌کند تا در اوقات فراغت خود ورزش‌های کوتاه مدت انجام دهند.
نرم‌افزاری برای انجام ورزش‌ کوتاه مدت
مرکز کنترل و درمان بیماری‌ها در آمریکا به افراد بزرگسال پیشنهاد داده است تا حداقل 15 دقیقه در روز ورزش هوازی با شدت متوسط انجام دهند. در سال‌های اخیر از نظر علمی ثابت شده است که ورزش هرچند کوتاه مدت می‌تواند تاثیرات مثبت بر سلامت بگذارد. بنابراین افرادی که وقت برای ورزش کردن ندارند می‌توانند با کمک نرم‌افزارهای مختلف و روش‌های جدید فعالیت هرچند کوتاه مدت داشته باشند. Sworkit، نرم‌افزار جدید برای آیفون و سیستم عامل اندروید است. این نرم‌افزار به کاربرها کمک می‌کند تا ورزش‌هایی کوتاه مدت در حد 5 دقیقه انجام دهند.

بنجامین یانگ یکی از محققان، در این باره می‌گوید: ما دریافتیم که بسیاری از مردم زیاد وقت ندارند. بنابراین نرم‌افزاری طراحی کردیم تا آن‌ها بتوانند در طول روز زمان کوتاهی را ورزش کنند و نیازی به باشگاه نداشته باشند. این نرم‌افزار با توجه به فاکتوری که فرد بر آن تمرکز دارد مثلا قدرتی، کششی، هوازی و زمانی که فرد در اختیار دارد، ورزش را به صورت ویدیویی به او پیشنهاد می‌دهد. ضمنا فرد می‌تواند ورزش کوتاه مدت مناسب خود را با این نرم‌افزار بسازد.

کریس جردن، استاد فیزیولوژی ورزش می‌گوید ما در دنیای پرسرعت زندگی می‌کنیم. همه به دنبال سریع‌ترین راه حل‌ها هستند این نرم‌افزار، ویدئویی دارد که کاربران را راهنمایی می‌کند. حدود هزار نوع ورزش مختلف در این نرم‌افزار وجود دارد. این نرم‌افزار به افراد امکان ورزش کردن در اوقات فراغت و یا زمان خوردن ناهار را می‌دهد.
مرجع : ایسنا