به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۶۷۶۳۶
2000تماس در يك هفته نماينده دموكرات را منصرف كرد

موفقيت كمپين توقف تحريم‌ تازه عليه ايران

گروه سیاسی: كمپين تصويب نكردن تحريم‌هاي تازه عليه ايران توسط محمدرضا جلايي‌پور در فيس‌بوك راه‌اندازي شد كه سرانجام اين كمپين با موفقيت روبه‌رو شده است.
موفقيت كمپين توقف تحريم‌ تازه عليه ايران
براي نخستين بار است كه يك كمپين از سوي شبكه‌هاي اجتماعي قصد كرد تا درباره تحريم‌هاي كنگره امريكا مقاومت كند و اجازه ندهد كه آنها اين طرح را تصويب كنند. جلايي‌پور در فيس‌بوك خودش متني را منتشر كرد كه در آن از ايرانيان در خواست كرد تا در كمتر از پنج دقيقه با سناتورهاي دموكرات كنگره تماس بگيرند و متني با اين مضمون كه تحريم‌هاي جديد عليه ايران ديپلماسي را از بين مي‌برد و جنگ را ترويج مي‌دهد را به آنها بگويند و از آنها خواسته‌اند تا راي مثبت به اين كار ندهند و كمپين اينترنتي را امضا كنند. و صفحه‌اي براي اين كمپين در فيس‌بوك با عنوان «Stop New Sanctions» پس از يك هفته از راه‌اندازي بيش از هزار لايك دريافت كرده است.

بعضي از كابران فيس‌بوك با راه‌اندازي اين كمپين موافق بودند و برخي ديگر از ايرانيان راه‌اندازي اين گونه كمپين‌ها را اقدامي بي‌فايده تلقي كرده‌اند. اما دسته ديگري از كاربران در گذشته تجربه‌هايي شبيه به تلفن زدن به نمايندگان كنگره را تجربه كرده‌اند و معتقد بودند كه اين كار مفيد است. اما پس از شش روز اين كمپين نتيجه مثبتي داشت.

محمدرضا جلايي‌پور در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره موفقيت اين كمپين گفت: پس از ٢٠٠٠ تماس تلفني راي يكي از اعضاي دموكرات كنگره برگشت و اين طرح راي نياورد به نظر اين كمپين مي‌تواند ادامه هم داشته باشد و بسيار اقدام مطلوبي خواهد بود. او در توضيح اين موفقيت در صفحه فيس‌بوكش نوشت «كرستن گيليبرند - سناتور تاثيرگذار دموكرات نيويورك كه بيم مي‌رفت با راي‌اش به تحريم‌هاي جديد عليه ايران حد نصاب تصويب آن در سناي امريكا تامين شود- رسما و علنا اعلام كرد كه اين تحريم‌ها را امضا نخواهد كرد.

يكي از دوستاني كه به فراخوانم براي تماس تلفني به دفتر او پاسخ داده بود هم گفت از دفترش شنيده است كه طي دو روز بيش از ۲۰۰۰ تماس و پيام تلفني براي تشويق به امضا نكردن اين تحريم‌ها دريافت كرده و سناتور گيليبرند نيز در پاسخ تصميم به عدم امضا گرفته است. همين يك راي مي‌توانست در كنار راي جمهوريخواهان حد نصاب ٣/٢ را تامين كند (كه وتوي اوباما را هم بي‌تاثير ‌مي‌كرد و مي‌توانست به شكست مذاكرات هسته‌اي ايران و ١+٥ بينجامد). سپاس از همه دوستاني كه اجابت دعوت و مسوولانه در اين طرح ضربتي مشاركت كردند و موجب كاميابي‌اش شدند.» راه‌اندازي اين گونه از كمپين‌ها مي‌تواند چهره كشور را در شبكه‌هاي اجتماعي و مقامات دولتي كشورهاي ديگر قدرتمند نشان دهد.

كامنت‌هاي منتخب
ميلاد| اين دسته از اقدامات بسيار كارهاي مفيدي هستند و بايد براي معرفي خودمان در دنيا اين گونه كمپين‌ها را تقويت كنيم تا چهره ديگري از خودمان نشان دهيم.

مينا| براي نخستين بار كه اين كمپين را ديدم، گفتم مگر مي‌شود كه تا اين اندازه در كنگره امريكا نفوذ پيدا كرد اما وقتي تاثير مثبت اين كار را ديدم، متوجه شدم كه از طريق اين اقدامات همگاني هركاري مي‌توان كرد.

حسين| كمپين مقابله با تحريم‌هاي كنگره توانست تاثير زيادي داشته باشد و راي يكي از نمايندگان دموكرات را تغيير دهد، اين نشان مي‌دهد از شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توان استفاده‌هاي بسيار خوبي كرد.

امين | بايد پيغام مردم و مبارزه با تحريم‌هاي تازه به گوش امريكايي‌ها برسد و چه جايي بهتر از شبكه‌هاي اجتماعي كه اجازه مي‌دهد اين اقدام با سرعت بيشتري انجام شود، بايد به اين كمپين تبريك بگوييم.