به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۳۸۲۹۶

ادعاي کاهش ذخایر اورانیوم 20 درصدی ایران

گروه سياسي: برگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات اعلام کرد: سازمان ملل طی هفته جاری گزارشی منتشر می‌کند که در آن تایید خواهد شد که توانایی ایران برای تولید بمب هسته‌ای به شدت کاهش یافته است، چون این کشور نیمی از اورانیوم غنی شده 20 درصد خود را رقیق کرده است.
ادعاي کاهش ذخایر اورانیوم 20 درصدی ایران
سازمان ملل در هفته جاری گزارشی منتشر خواهد کرد که در آن تایید می‌کند توانایی تولید بمب هسته‌ای در ایران به دلیل رقیق کردن نیمی از اورانیوم غنی شده 20 درصد به شدت کاهش یافته است. این وضعیت از آنجایی حاصل شده است که ایران طبق توافقنامه اولیه‌اش با گروه 1+5 در ژنو متعهد شد که ذخایر اورانیوم غنی شده در سطوح بالا را رقیق کند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد که یکی از نگرانی‌های 6 قدرت جهان که در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به آن رسیدگی شده ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد در ایران است که به ادعای غرب تنها یک گام تا دستیابی به اورانیوم 90 درصد مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

به گفته این دو دیپلمات که در این گزارش اشاره‌ای به ملیت آنها نشده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است در هفته جاری در گزارش جدید خود تایید کند که به دلیل رقیق شدن ذخایر اورانیوم غنی شده ایران، امکان دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای کاهش یافته است که در نتیجه تایید می‌کند ایران همزمان با ادامه مذاکراتش با گروه 1+5 به تعهدات خود طبق توافق ژنو عمل کرده است.
مرجع : ايسنا