به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۱۳ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۸۵۲۱

آزمایش سیستم لیزری جدید جت‌های‌جنگي

گروه علمي و فناوري: سلاح‌های لیزری در ابعاد کوچک‌تر و وزن سبک‌تر با قابلیت نصب روی جت‌های جنگنده می‌توانند تا سال ۲۰۱۴ میلادی مورد آزمایش قرار گیرند.
آزمایش سیستم لیزری جدید جت‌های‌جنگي
بر اساس اعلام آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA)، سیستم سلاح لیزری با قدرت ۱۵۰ کیلووات می تواند کلاس جدیدی ۱۰ برابر کوچکتر و سبکتر از سلاح‌های لیزرهای موجود با همان قدرت را ارائه کند. با طراحی و ساخت دومین سلاح لیزری، نیروی هوایی و نیروی دریایی آمریکا می توانند تا سال ۲۰۱۴ آزمایش این سیستم را بر روی هواپیما، پهپاد یا عرشه کشتی مورد آزمایش قرار دهند.
این سیستم سلاح لیزری برای هدف قرار دادن راکتها، موشکهای زمین به هوا یا سایر سلاح ها مورد استفاده قرار گرفته و می تواند برای اهداف زمینی نیز کاربرد داشته باشد.در آزمایش قبلی، سلاح لیزری کلاس یک مگاوات بر روی هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ مورد آزمایش قرار گرفت، اما سلاح لیزری ۱۵۰ کیلووات با وزن کمتر می‌تواند بر روی هواپیماهای نظامی کوچکتر یا حتی پهپادها سوار شود.نیروی دریایی آمریکا قصد دارد سلاح لیزری ۱۵۰ کیلووات را برای هدف قرار دادن پهپادها یا قایق‌های کوچک پیش از پایان سال ۲۰۱۴ آزمایش کند.طرح‌های دیگری نیز برای سلاح های لیزری مطرح شده‌اند؛ یک فیزیکدان استرالیایی بدنبال جمع آوری کمک مالی برای عملی کردن طرح سیستم لیزری کوچک چند صد واتی با قابلیت ایجاد پالس‌های الکترومغناطیسی برای هدف قرار دادن موشک های هدایت شونده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


منوچهر
Netherlands
۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ۲۳:۴۴
تا به حال استفاده شده مثلا جنگنده های تا به حال مورد استفاده قرار گرفته (251514)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۱۱:۵۱
بحث كاربرد ليزر در جنگ از سالها قبل به عنوان ابزار پدافندي مورد توجه بود به خصوص در دوران جنگ سرد توسط آمريكا استفاده مي شد كه بيشتر جنبه آزمايشي داشت
ولي چندان عملياتي نشد
گويا اخيرا دوباره مورد توجه قرار گرفته
الآن هم ناو هاي هواپيمابر آمريكا دارن به اين سامانه مجهز مي شن كه به عنوان سلاح دفاع نزديكه ولي هنوز سلاح برتري نظامي نيست
ايران هم توي زمينه ليزر پيشرفت هايي داشته البته در صنعت
نظاميش معلولوم نيست
ليزر توي غني سازي اورانيوم كاربرد داره كه هنوزآزمايشيه و ايران اقدام نكرده (253366)
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۲۲:۴۶
مطلب جالبی گفتی (255169)