به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۰/۱۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۷۶۹۴

روزنامه «شرق» براي پنجمين بار بازگشت

گروه سياسي: روزنامه اصلاح‌طلب شرق، سه‌ماه پس از چهارمين توقیف دوره چند ساله فعاليت خود بار ديگر از صبح امروز انتشار خود را از سر گرفت.
روزنامه «شرق» براي پنجمين بار بازگشت
هشت روز پس از آنکه دادگاه مطبوعات استان تهران روزنامه شرق را در موضوع توهین به ایثارگران و نشر مطالب خلاف واقع مجرم نشناخت، این روزنامه از امروز دوشنبه ۱۱ دی مجددا انتشار خود را از سر گرفت. روزنامه شرق در شماره امروز خود که با تیتر «ایران من سلام» منتشر شده است، تمام نیم تای بالای صفحه نخست را به انتشار تصویری از برج آزادی تهران اختصاص داده است و در نیم تای پایین نیز یادداشت‌هایی از محمد جواد حق‌شناس، مهدی رحمانیان و بهروز بهزادی منتشر کرده است. این در حالی است که شرق در دادگاه خود که سوم دی ماه امسال برگزار شد، با نظر هیئت منصفه، کماکان در موضوع تخلف از مصوبه شواری عالی امنیت ملی مجرم شناخته شده است. 

شرق اوایل مهرماه سال جاری به دلیل انتشار کاریکاتوری در صفحه پایانی خود و بنابر آنچه ایجاد شائبه توهین به رزمندگان دفاع مقدس عنوان شد از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.
در این کاریکاتور، کارتونی نقاشی شده که افراد به جای بستن سربند به روی پیشانی سربندها را به روی چشمان خود می بندند و وزارت ارشاد این نقاشی را توهین به ارزشهای دفاع مقدس تلقی کرده بود. 

گفتني اينكه، روزنامه «شرق» قبل از توقيف اخير خود، براي مراجعان الكترونيكي خود نيز شرايطي در نظر گرفته  و به نظر مي رسيد قصد فروش نسخه الكترونيكي خود را به كاربران دارد كه در نوع خود در تاريخ مطبوعات ايران تازگي دارد. شرق بر روي پايگاه الكترونيكي خود از افراد خواسته بود برای ورود به سایت، ای‌میل و رمز عبور خود را وارد کرده و جهت ثبت نام در سایت به صفحه‌ی ثبت نامي كه براي كاربران اين سايت در نظر گرفته شده مراجعه كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۵
سایت روزنامه که فیلتره و هنوز اپدیت نشده (17479)
حامد 23
۱۳۹۱/۱۰/۱۱ ۱۵:۵۴
انتشار مجدد روزنامه شرق را تبریک میگم
آدرس جدید سایت روزنامه : sharghdaily.ir . منتشر کنید (17525)