به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۲/۰۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۱۴۱۰

خودروهاي مدل 56 تا 68 اسقاط مي‌شوند

معاون نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور از آغاز ثبت‌نام طرح نقدي (بدون جايگزيني) خودروهاي شخصي خبر داد و گفت:‌ ثبت نام از صاحبان خودروهاي سال 1356 تا 1368 از هفته دوم ارديبهشت آغاز و به مدت محدودي ادامه خواهد داشت.
خودروهاي مدل 56 تا 68 اسقاط مي‌شوند
امير رضا رجبي در نشست خبري خود با تشريح برنامه‌هاي سال ۹۱ نوسازي ناوگان مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: در سال جاري برنامه‌هايي براي نوسازي ناوگان تدوين شده كه يكي از اين طرح‌ها ادامه "نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده" است. وي با بيان اينكه سال گذشته بيش از ۳۳ هزار دستگاه تاكسي فرسوده اسقاط و خودروهاي جديد جايگزين اين تاكسي‌ها شد، گفت: در زمينه نوسازي حمل و نقل عمومي در بخش تاكسي، به آمار خوبي دست يافتيم و در برخي از شهرها تمامي تاكسي‌ها نوسازي شد.

رجبي با اشاره به اينكه در حال حاضر عمر متوسط تاكسي‌هاي موجود در كشور به زير شش سال رسيده است، خاطر نشان كرد: يكي از برنامه‌هاي جدي امسال در نوسازي ناوگان، ادامه جايگزيني خودروهاي جديد در حوزه تاكسيراني است و اين برنامه‌ها با همكاري بانك‌هاي عامل و بيمه انجام خواهد شد. به گفته وي، تاكنون بيش از ۱۱۵ هزار دستگاه تاكسي فرسوده اسقاط و نوسازي شده است. معاون نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه گفت:‌تسريع در روند نوسازي كاميون‌ها و ميني‌بوس‌ها نيز يكي ديگر از برنامه‌هاي امسال ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت است و در اين راستا تاكنون بيش از ۵۰۰ دستگاه كاميون و ۱۹۰۰ دستگاه ميني‌بوس نوسازي شده است. هرچند اين آمار راضي كننده نيست، اما طرحي است كه آغاز شده و امسال با جديت آن را پيگيري خواهيم كرد.

به گفته رجبي، در ارائه تسهيلات بلاعوض براي نوسازي خودروهاي سنگين،‌ شركت‌هاي حمل و نقل كه داراي كاميون‌هاي فرسوده باشند در اولويت قرار دارند و مي‌توانند با مراجعه به ادارات سازمان راهداري و يا سايت نسبت به نوسازي خودروهاي فرسوده اقدام كنند. رجبي ادامه ادامه داد: يكي ديگر از برنامه‌هاي امسال اين ستاد توسعه و تكميل صنعت بازيافت خودرو است كه نه تنها در كاهش آلودگي هوا و آلودگي‌هاي زيست محيطي موثر است، بلكه به عنوان يك صنعت به جامعه معرفي خواهد شد. وي در ادامه با اشاره به نوسازي موتورسيكلت‌هاي فرسوده نيز گفت:‌ سال گذشته ۵ هزار دستگاه موتورسيكلت فرسوده اسقاط و نوسازي شد و امسال نيز اين روند ادامه خواهد داشت. به گفته رجبي تا پايان سال ۹۰ و در همه طرح‌هاي جايگزيني خودروهاي فرسوده يك ميليون و ۱۸۵ هزار خودرو اسقاط شده است.

معاون نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با اشاره به اجراي طرح نقدي (بدون جايگزين) خودروهاي فرسوده بهاره ستاد در خصوص خودروهاي شخصي نيز گفت: بر اساس اين طرح تمامي خودروهاي فرسوده سواري شخصي داراي اطلاعات منطقه‌اي و يا داراي گواهي تسجيل مشمول طرح نقدي مي‌شوند و ارزش گواهي اسقاط خودرو بسته به مدل آن از ۱۰ تا ۱۵ ميليون ريال خواهد بود. وي با بيان اينكه پيش ثبت نام اينترنتي اين طرح از هفته دوم ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود، گفت: ثبت نام از طريق سايت www.nosazin.net صورت مي‌گيرد و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به اين سايت از نحوه و دستور العمل مندرج در آن نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
وي ادامه داد: پس از تاييد ثبت نام و اطلاع رساني از طريق پيامك، شماره سريال ده رقمي براي متقاضيان ارسال مي‌شود كه به منزله ثبت نام نهايي تلقي مي‌شود. همچنين پس از ثبت نام، انتخاب مركز اسقاط به صورت سيستمي توسط معاونت نوسازي ناوگان انجام مي‌شود كه اين انتخاب بر اساس اطلاعات شهر و استان محل اسقاط در فرم ثبت نامي متقاضيان درج خواهد شد.

رجبي همچنين با اشاره به شرايط ثبت نام طرح بدون جايگزين (نقدي) نيز گفت: اين طرح از ابتداي سال ۹۱ تا ۳۱ خردادماه انجام مي‌شود، لذا متقاضيان طرح‌هاي بدون جايگزيني خودروهاي فرسوده شخصي نيز مي‌توانند با مراجعه به مراكز اسقاط سراسر كشور و يا دفاتر مجاز مراكز اسقاط نسبت به اسقاط خودروي فرسوده خود اقدام كنند.
به گفته وي، در اين دوره از اجراي طرح بدون جايگزين (نقدي) خودروي سواري مدل ۵۶ تا ۶۸ اسقاط مي‌شوند. ارزش گواهي اسقاط طرح نقدي پس از تاريخ عنوان شده كاهش خواهد يافت، لذا به دارندگان خودروهاي فرسوده توصيه مي‌شود در اسرع وقت نسبت به ثبت نام خودروي فرسوده خود اقدام كنند. وي با بيان اينكه ثبت نام در اين طرح رايگان بوده و مراكز اسقاط حق دريافت هيچگونه وجهي را ندارند، خاطر نشان كرد: در صورت بروز هر گونه مشكل مي‌توانند با تلفن‌هاي معاونت نوسازي ناوگان حمل و نقل به شماره ۳-۸۸۴۵۹۴۲۰ تماس حاصل كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


اسحاق نظری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ۱۸:۵۵
با سلام خسته نباشید... معاون محترم نو سازی{کشور} بعضی از مردم با این ماشین ها نون خونه را میاورن چگونه ماشینو بدن وبا پول کمشون ماشین بخرند . خواشمندم جایگزین ماشین ها را داشته باشید... با تشکر از استان گلستان شهرستان گرگان (268630)