به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۵۸۵۲۸
رئیس کمیته پتروشیمی مجلس: تعارف که نداریم

بنزین پتروشیمی‌ها غیراستاندارد و سرطانزا بود

گروه اقتصادي: رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس گفت: گوگرد بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها بالا و ترکیبات بنزین این سوخت غیراستاندارد بود؛ از این‌رو اینها به‌واقع «سرطانزا هستند؛ تعارف نداریم».
بنزین پتروشیمی‌ها غیراستاندارد و سرطانزا بود
موید حسینی صدر، امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس درباره اظهارنظرهای متفاوت درباره آلایندگی یا عدم آلایندگی سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها به خبرنگار شانا گفت: گوگرد بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها بالا و ترکیبات بنزن این سوخت غیراستاندارد بود.

عضو کمیسیون صنایع افزود: میزان آلایندگی این سوخت در آزمایشگاه شخصی آنالیز شد و متوجه شدیم برخی آلاینده‌ها چند برابر حد مجاز و دارای بنزن بسیار بالاست.
این نماینده مجلس با بیان این‌که من یک شیمیدان هستم و می‌توانم دیدگاه علمی ارائه کنم افزود: بعضی روزها در خیابان بوی ترکیبات آروماتیک مانند زایلین و غیره استشمام می‌شد؛ زیرا این نوع ترکیبات گاهی در موتور نمی‌سوزند و چون سنگین هستند و بصورت بخار از اگزوز خودرو خارج می‌شوند؛ از این‌رو اینها به‌واقع «سرطانزا هستند؛ تعارف نداریم».

وی با اشاره به شرایط تحریم که سبب استفاده از بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها شد، گفت: استقلال و عزت هزینه دارد و باید بهای آن را بپردازیم، با این حال این مسئله دلیل نمی‌شود تا بنزین سمی توزیع کنیم. حسینی صدر افزود: این خبر نویدبخش را نیز اعلام می‌کنم اکنون کیفیت بنزین کشور بهبود یافته و مشکلات ذکر شده برطرف شده است. وی گفت: حدود سه سال پیش بنزینهایی تولید شد که ما در دانشگاه آن را آزمایش کردیم که نتایج حاکی از آلایندگی آن بود، به هر حال این مشکل وجود دارد و نمی‌توان آن را نفی کرد، از این رو امیدوارم در شرایط فعلی بهره‌برداری سیاسی از این امر نشود، زیرا این معضل برای کشور یک مشکل بود که خوشبختانه اکنون برطرف شده است.

...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۲۱:۰۱
باز خوبه تعارف نداشتي ! (257268)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۲۱:۲۰
باید میرکاظمی و قاسمی و محموداحمدی نژاد به اشد مجازات محکوم شوند!شریعتمداری و رسایی و ضرغامی هم به عنوان شراکت درقتل محکوم شوند (257269)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۶:۵۱
ولی اونا پارتی دارن. برادر حسین که اصولا مصونیت آهنین داره. (257319)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۲۱:۲۵
دستت درد نکنه جناب نماینده ی شیمیدان. ولی چرا تو که 3 سال قبل آزمایش کرده بودی بوی بنزین رو هم متوجه میشدی تعارف رو نمیذاشتی کنار و اینا رو بگی. مثه اینکه حفظ صندلی نمیندگی مهم تر از ناراحت کردن مسئولین وقت بوده. گناه شما که میدونستی و سکوت کرده بودی از همه بدتره (257271)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۲۱:۲۶
خب که چی محکوم میشن یانمیشن؟؟؟ بابابزرگم سرطان گرفت فوت کرد مادر بزرگم سرطان داره کی جواب اینها را میده کی به ما غرامت میده؟دارند با این کش دادن مسئله از زیر بار فرار میکنند (257272)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۲۱:۴۴
(استقلال و عزت هزینه دارد)
معنی این جمله را درست متوجه نشدم اگه کسی میدونه به من هم بگه!!!!!! (257277)
اهل کاشانم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۲۲:۴۶
آقای صدر این حرف رو به هم کاران دلواپسشون هم بگویند لطفاً (257290)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۲۳:۰۱
چیزی که عیان است چه حاجت به چاخان است؟
کمتر شدن آلودگی هوای شهرهای بزرگ کاملا مشخصه. (257296)
شیمیدان بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۲۳:۳۶
درست از روی که اعلام کردند در تولید بنزین خودکفا شدیم دود سیاهی آسمان تهران را فرا گرفت. آن موقع دانشجوی دانشگاه بهشتی بودم و از خوابگاه دانشجویی در ولنجک همه چیز مشخص بود. در واقع همه میدونستند. روغن پالم و شیرخشک چینی در لبنیات، نیترات در آب و گوجه فرنگی، بنزن در هوا، امواج پارازیت در فضا،و.....خدا به ما رحم کنه. (257300)