به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۰ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۴۹۹۸۸

توقف‌پرسپولیس در روزاول؛پرسپولیس1نفت1

گروه ورزشي: دیدار پرسپولیس مقابل نفت تهران در هفته نخست برنده نداشت.
توقف‌پرسپولیس در روزاول؛پرسپولیس1نفت1
در دیدارهای هفته نخست چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس از ساعت 19:40 در ورزشگاه آزادی و با قضاوت احمد صالحی به مصاف نفت تهران رفت که این بازی با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یافت. پیام صادقیان دقیقه 11 برای پرسپولیس و غلامرضا رضایی دقیقه 27 برای نفت گلزنی کردند. مطابق انتظار بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد و این تیم برای گلزنی چندان طول نکشید. خطای بازیکنان نفت روی رضا نوروزی سبب اعلام ضربه خطا به سود پرسپولیس شد و پیام صادقیان در دقیقه 11 از فاصله 30 متری با شوتی مستقیم این ضربه را به گل نخست پرسپولیس تبدیل کرد.

دقیقه 15 نمونه‌ای مشابه با صحنه گل پرسپولیس، این بار برای تیم نفت در پشت محوطه جریمه ایجاد شد که ضربه ایستگاهی ایمان مبعلی بر تور کنار دروازه فرود آمد. در ادامه با کاسته شدن از دامنه حملات پرسپولیس، شاگردان منصوریان برای جبران گل خورده پیش آمدند و دقیقه 27 غلامرضا رضایی با فرار از میان مدافعان پرسپولیس، دروازه این تیم را هدف گرفت که توپ بعد از برخورد به تیر دروازه با اصابت به پشت سوشا مکانی تبدیل به گل تساوی نفت شد.

دو دقیقه بعد سوشا مکانی توپ ارسالی بر روی دروازه را نتوانست کامل مهار کند اما مهاجمان نفت از این اشتباه دروازه‌بان پرسپولیس در نخستین حضور لیگ برتر برای این تیم سودی نبردند. دقیقه 37 امینی با عبور از مدافعان پرسپولیس در مقابل دروازه با حالتی نامتعادل به توپ ضربه زد که توپ از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 44 در حالی که پیام صادقیان با تکل بازیکن نفت نقش بر زمین شد در ادامه مسیر توپ محمد عباس‌زاده دروازه را هدف گرفت که ضربه او به تیر دروازه بیرانوند و نفت برخورد کرد تا در نهایت نیمه نخست با تساوی یک بر یک تمام شود. در ابتدای نیمه دوم امید عالیشاه جایگزین هادی نوروزی شد و در همان لحظات ابتدایی اشتباه صادقیان و فرار غلامرضا رضایی فرصت گلزنی برای نفت ایجاد کرد که حاصلی نداشت. دقیقه 52 سیامک کوروشی با خطا بر روی امید عالیشاه کارت زرد گرفت و همین ضربه خطا را پیام صادقیان با پاسی دقیق برای رضا نوروزی ارسال کرد که این بازیکن با ضربه‌ای بی دقت توپ را به کنار دروازه کوبید.

دقیقه 60 محمد امین حاج محمدی با خطا بر روی عباس زاده دومین کارت زرد تیم نفت را دریافت کرد. دقیقه 65 شوت رضا نوروزی از مقابل دروازه عبور کرد و بیرون رفت. دقیقه 70 پاس عمقی به رضا نوروزی بار دیگر او را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه او از بالای دروازه عبور کرد. بعد از این موقعیت علی قربانی جایگزین غلامرضا رضایی شد. دقیقه 74 محسن بنگر توپ را با دست زد تا کارت زرد بگیرد.

دقیقه 78 کمال کامیابی نیا بجای علیرضا عزت کرامت به میدان آمد. دقیقه 82 ضربه ایستگاهی توسط صادقیان با ضربه سر محسن بنگر همراه شد و در ادامه عباس زاده با ضربه سری دیگر توپ را از مقابل دروازه بیرون زد. دو دقیقه بعد مهرداد کفشگری با خطایی که انجام داد از داور کارت زرد گرفت. دقیقه 87 خطای امین حاج محمدی بر روی پیام صادقیان سبب شد این بازیکن با دریافت کارت زرد دوم، اخراج شود و نفت دقایق پایانی را 10 نفره پشت سر بگذارد. در آخرین دقیقه بازی محمد نوری و طارمی در ترکیب پرسپولیس جایگزین رضا حقیقی و نوروزی شدند و پادووانی هم برای نفت جانشین ابراهیمی در زمین مسابقه شد. اخراج کفشگری بعد از خطا بر روی بازیکن نفت در دقیقه 92 آخرین اتفاق بازی بود تا با تساوی یک بر یک، دو تیم در هفته نخست امتیازها را تقسیم کنند. این اتفاقات و تلف شدن اوقات بازی در زمان های تلف شده باعث اعتراض شدید علی دایی در پایان بازی به داور شد.

احمد صالحی داور این مسابقه کفشگری را از پرسپولیس اخراج کرد و به محسن بنگر کارت زرد نشان داد و همچنین محمدامین حاج محمدی از نفت را با نشان دادن دو کارت زرد اخراج کرد و به سیامک کورشی از این تیم نیز کارت زرد نشان داد.

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، علیرضا محمدی، حمید علی‌عسگر، محمدرضا خانزاده، محسن بنگر، مهرداد کفشگری رضا حقیقی( از دقیقه 90 محمد نوری)، پیام صادقیان، هادی نوروزی( از دقیقه 46 امید عالیشاه)، رضا نوروزی( از دقیقه 92 طارمی)،، محمد عباس‌زاده. سرمربی: علی دایی

ترکیب نفت تهران: علیرضا بیرانوند، محمدامین حاج‌محمدی، مهدی شیری، وحید حمدی‌نژاد، سیامک کوروشی، علیرضا عزتی( از دقیقه 78 کمال کامیابی‌نیا)، مرتضی پورعلی گنجی، حسین ابراهیمی( از دقیقه 90 پادوانی)، وحید امیری، ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی( از دقیقه 68 علی قربانی). سرمربی: علیرضا منصوریان