به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۴۷۴۱۲
همزمان با انفجار پل ارتباطی میان بغداد و الانبار

داعش مرقد يونس پيامبر را نبش قبر كرد!

مجلس اعلا: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
گروه بين‌الملل: عوامل گروه تروريستي داعش كه بر شهر بزرگ موصل عراق مسلط شده‌اند در حال ويران كردن ابنيه تاريخي و مراقد بزرگان ديني اين شهر تاريخي هستند.
عضو مجلس اعلاي اسلامي: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
عضو مجلس اعلاي اسلامي: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
به گزارش بهارنيوز، پس از انفجار مرقد امام سلطان عبدالله عاصم در جنوب شرق موصل، امروز يكي از فعالان شهر موصل خبر از نبش قبر حضرت يونس پيامبر كه از بناهاي تاريخي و زيارتي اين شهر به شمار مي رود داد. زهير الجلبي به السومريه نيوز گفت: اطلاع دقيق داريم كه عوامل اين گروه جنايتكار وارد اين بناي تاريخي شده و مرقد حضرت يونس نبي (ع) را نبش قبر كرده‌اند. به گفته وي عناصر اين گروه تروريستي، همه لوازم و اشيا موجود در اين مركز تاريخي را نيز به غارت برده‌اند.

از سوي ديگر، منابع آگاه در عراق گفتند: گروه تروریستی ˈداعشˈ دیروز پس از اشغال سه روستای کردنشین در حومه شهر ˈکوبانیˈ در غرب منطقه کردستان عراق، عملیات اعدام میدانی در این روستاها را اجرا کرد. به گزارش ايرنا، منابع آگاه افزود: نیروهای داعش بیش از 10 نفر از شیوخ روستای ˈزورمغارˈ، ˈزیارهˈ و ˈبیاضیهˈ را سربریده و یا با شلیک گلوله اعدام کردند. فعالان احتماعی در کردستان عراق افزودند که گروه تروریستی داعش اقدام به تکه تکه کردن اجساد کرده و سر سه نفر از شیوخ منطقه را جهت ترساندن شهروندان در یکی از خیابانهای محل آویزان کرده اند. همچنین تروریست های داعش ضمن به آتش کشیدن چندین خانه، اقدام به غارت دهها خودرو، خانه ، لوازم کشاورزی، گاو و گوسفندان و انتقال آنها به شهر ˈجرابلسˈ کرده است.


مرقد حضرت يونس پيامبر قبل از تصرف موصل توسط داعش

از سوي ديگر، یک منبع امنیتی در استان الانبار نیز امروز اعلام کرد: شماری از تروریست های داعش صبح امروز پل ارتباطی میان بغداد و استان الانبار را منفجر کردند. این انفجار در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه رخ داد. این منبع افزود: این انفجار باعث تخریب بخش بزرگی از این پل شد و راه بین المللی در مقابل عبور و مرور کامیون ها و خودروها به طور کامل قطع شد. اين منبع امنیتی همچنين اعلام کرد: جنگنده های ارتش عراق امروز برخی مناطق شهر تکریت را بمباران کردند.
مجلس اعلاي اسلامي:  به هيچ وجه با ادامه نخست‌وزيري مالكي موافقت نمي‌كنيم
از سوي ديگر، يك عضو مجلس اعلاي اسلامي عراق (ائتلاف حكيم) اصرار نوري مالكي به ماندن در قدرت را يكي از مشكلات اساسي بحران كنوني عراق دانست. علي شبر گفت: تداوم نخست‌وزيري مالكي وضعيت عراق را بحراني‌تر مي‌كند و ما انتظار داريم او به درخواست مرجعيت شيعه كه خواهان تغيير دولت هستند، گوش كند.  وي افزود: مجلس اعلاي اسلامي عراق و همچنين گروه مقتدا صدر (دو ائتلاف ديگر شيعيان در مجلس عراق) خواستار انصراف مالكي از كانديداتوري مجدد براي پست نخست‌وزيري هستند و به هيچ وجه به تداوم نخست‌وزيري او براي بار سوم رضايت نخواهند داد. علي شبر تاكيد كرد: بايد فردي كه مورد توافق همه طرف‌هاي عراقي باشند به نخست‌وزيري برسد.

در همین حال عالیه نصیف از نمایندگان ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی، نخست وزیر عراق از دولت این کشور خواست علیه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به دلیل اظهارات اخیرش در خصوص جدایی این اقلیم اقامه دعوی کند. وی خاطرنشان کرد: نمایندگان کرد که این رویکردهای جدایی طلبانه بارزانی را تایید می‌کنند با این کار خود ماده 50 قانون اساسی را نقض می‌کنند.