به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۵۹۴۸۲

اعلام بورسیه‌های غیرقانونی شجاعانه بود

گروه سیاسی: یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: از بیانیه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری درباره بورسیه‌های غیرقانونی می‌توان به عنوان بیانیه‌ای مثبت و شجاعانه یاد کرد.
اعلام بورسیه‌های غیرقانونی شجاعانه بود
محمد رهبری گفت: به طور کلی کمتر در کشورمان شاهد هستیم که در مورد یک مسأله‌ای که در آن اختلاف و خلافی وجود دارد، چنین پیگیری انجام شود و به این صورت شفاف برای مردم اطلاع‌رسانی انجام شود، این اتفاق کم سابقه بوده است. وی با بیان این‌که باید جلوی چنین رانت‌هایی را گرفت، گفت: نکات بازدارنده در این بیانیه می‌توانست از این بهتر هم باشد. با این‌که در این بیانیه ذکرشده بورسیه‌های غیرقانونی خارج ازکشور به دلیل مصالح ایران در صحنه بین‌المللی لغو نخواهد شد، اما هنوز ابهاماتی در آن وجود دارد، که چرا نباید از ادامه تحصیل کسانی که حق نخبگان را گرفته‌اند جلوگیری شود. البته این اقدامات کوچک بوده و ارزیابی ما از چنین اتفاقاتی مثبت و به نظرمان شجاعانه بوده است.

این فعال دانشجویی در ارتباط با میزان بازدارندگی این بیانیه برای رانت‌خواری‌های احتمالی آینده، تصریح کرد: میزان بازدارندگی این بیانیه مستلزم برخورد با خلافکاران است. گویا شخصی وجود داشته که زیر نظر خودش تعداد زیادی را به طور غیرقانونی بورسیه کرده بود. اگر با اینها برخورد قانونی جدی شود در آینده هر کسی که بخواهد چنین کارهایی را انجام دهد، از برخورد قانونی می‌ترسد و از آنان عبرت می‌گیرد و کار خلاف نخواهد کرد.
مرجع : ایسنا