به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۵۲۹۰۲

روحاني: چطور فقط شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌کنیم؟

گروه سياسي: رییس جمهوری با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از دولتمردان نمونه تاریخ این سرزمین بوده اند، گفت: راه ما باید راه شهیدان رجایی و باهنر باشد.
روحاني: چطور فقط شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌کنیم؟
حجت الاسلام دكتر حسن روحانی امروز (شنبه) در اولین جشنواره شهید رجایی در دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران برگزار شد، هفته دولت را که یادآور نام و خاطره و ایثار شهیدان بزرگ رجایی و باهنر و سایر دولتمردانی که اجر و مزد خود را از طریق شهادت و دستیابی به فیض الهی گرفته اند، تبریک و تهنیت گفت و یاد آن عزیزان را گرامی داشت.

وی افزود: یاد امام راحل به عنوان راهبر کاروان بزرگ انقلاب و استقلال و آزادی این سرزمین و یاد همه شهیدانی که با ایثار آنها انقلاب و نهضت اسلامی به پیروزی رسید و یاد شهیدانی که هشت سال از میهن، کشور، نظام و انقلاب دفاع کردند و یاد همه شهیدان، جانبازان، ایثارگران و خانواده های عزیز آنها که در راه این نظام، استقلال و عزت این سرزمین تلاش و ایثار کردند، گرامی می داریم.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: اگر ما بگوییم شهید رجایی و شهید باهنر از دولتمردان نمونه نه تنها، دوران انقلاب بلکه تاریخ این سرزمین بوده اند، چیزی به اغراق و مبالغه نگفته ایم. روحانی ادامه داد: قبل از انقلاب با این عزیزان از نزدیک آشنا بودم و بعد از انقلاب به دلیل همکاری در مسوولیت های مختلف آنان را می شناختم و تا روزهای پایانی زندگی پر افتخارشان در خلوص، تواضع ،مردمداری ،فداکاری آنها روز به روز این روند رو به افزایش بود.

وی یادآور شد: رجایی رییس جمهور، رجایی نخست وزیر، رجایی نماینده مجلس با رجایی مبارز تحت شکنجه در زندان تا رجایی به تعبیر امام راحل به عنوان دستفروش در بازار هیچ تغییر نکرد. رجایی همان رجایی بود که سراسر زندگی اش رجا بود و امید،پاکی و فداکاری برای این مردم بود.

رییس جمهوری همچنین درباره ویژگی های شهید باهنر گفت: شهید باهنر به عنوان اندیشمند، دانشمند و یک روحانی مبارز از روزی که تلاش می کرد در دوران گذشته برای آموزش و پرورش این سرزمین و تلاش در زمینه کتاب های درسی،در کنار شهید بهشتی و دیگران تا روزی که به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز تهران قبل از انقلاب تلاش می کرد و بعد از انقلاب نیز که مسوولیت های فراوان تا نماینده مجلس و بالاخره نخست وزیر این کشور داشت، همواره همه کارهایش با هنرمندی بود.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: بی هنری در سراسر زندگی این مرد بزرگ دیده نشد. متواضع ،خوش بیان،خلیل، متفکر از ویژگی های وی بود. روزها و خاطرات فراوانی از این بزرگواران به یاد دارم که بیان و توضیح آن از حوصله مجلس خارج است. رییس جمهوری ادامه داد: ما به شهید رجایی ها و شهید باهنرها و به همه شهدای بزرگ از دولت اسلامی از اول انقلاب تا امروز افتخار می کنیم؛ به روح بلندشان درود می فرستیم و از خدا می خواهیم که راه و مسیر آنها را ادامه دهیم و اهداف و آرمانهای بلند آنها را که اهداف امام(ره) و ملت بود، پاس بداریم.

روحانی افزود: این جشنواره به عنوان تجلیل از خدمات برگزیدگان از دستگاه اجرایی است که البته این برگزیدگان کاملا نمادین است والا اگر بخواهیم همه برگزیده ها را در یک فضایی جمع کنیم، هم فضای وسیعی می خواهد و هم زمان بلندی برای نام آنها و تجلیل از آنها نیاز دارد. وقتي می گوییم دولت، یعنی همه کارکنان. مقصود از دولت ، هیات دولت یا آن بیست سی نفری نفری که هفته ای چند بار دور یک میز جمع می شوند، آیین نامه تصویب می کنند، برنامه ها را بررسی می کنند و برکشور نظارت می کنند، نیست.

روحانی تصریح کرد: دولت یعنی همه آنهایی که برای اجرای برنامه دولت، مطالبات و خواست مردم به عنوان کارکنان این نظام، تلاش و خدمت می کنند. حتی دولت به معنای عام، اختصاص به دستگاه اجرایی ندارد. همه دستگاهها از قوه مقننه و قضاییه گرفته تا نیروهای مسلح و همه آنهایی که در نهادهای عمومی غیر دولتی تلاش می کنند، همه و همه در مجموع کارکنان دولت هستند.

رییس جمهوری تاکید کرد: هر کاری در کشور انجام می شود، نه کار رییس جمهور است و نه کار وزرا و معاونین؛ آن کار و خدمت تعلق به همه کارکنان دولت دارد، همه دست به دست هم می دهند. اگر در کنار دولت، قوه مقننه نباشد، قانون لازم در اختیار ما قرار نگیرد، برنامه سالانه را تصویب نکنند، چگونه می توانیم برای مردم عزیزمان خدمت کنیم ؟ اگر دستگاه قضایی در کنار ما نباشد، عدالت را مستقر نکند و پناهگاه مظلومین و آنهایی که می خواهند تظلم خواه باشند، نباشد، مگر می توان خدمتی را به این مردم ارایه داد؟

روحانی تاکید کرد: اگر نیروهای مسلح ایثارگر از مرز و بوم این کشور و از امنیت ملی دفاع نکنند، مگر می توان بدون امنیت ملی و اجتماعی، کاری را در این کشور به سامان رساند؟همه به نحوی در کشور مشغول خدمت و در تلاش هستند. رییس جمهوری یادآور شد: اگر این جشنواره از سه وزارتخانه تجلیل شد به آن معنا نبود که بقیه دستگاه ها از وظیفه خود چیزی را کم گذاشته باشند، همه دستگاهها تلاش و خدمت کردند اما در این یک سال که گذشت ما یک برنامه ویژه و بار خاصی را به دلایل شرایط کشورمان بر دوش این سه وزارتخانه گذاشتیم.

وی ادامه داد: ما برای آرامش در منطقه و برای اینکه صدای ملت رساتر به گوش جهانیان برسد و برای آنکه از حقوق مردم در صحنه های بین المللی بهتر دفاع کنیم و برای اینکه ظلم ها، تجاوزها و تعدی ها بر این ملت که متاسفانه در طول تاریخ به ناروا روا شده است، مهار کنیم و جلوی آن را بگیریم، رسالت بس سنگینی بر دوش سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور گذاشتیم.

روحانی تصریح کرد: جناب آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه همه معاونان و همکارانشان که در این راه کار گسترده‌ای انجام دادند و من به خوبی می‌فهم که کارشان تا چه اندازه سخت است. در این راستا هر جا لازم بوده من شخصا مسئولیت کار را بر عهده گرفتم و اگر لازم بوده که دراین مسیر کمکی انجام دهم مستقیما این کمک را انجام داده‌ام و این بار نیز در حضور ملت ایران عرض می‌کنم که رئیس جمهور به شخصه بار این مسئولیت را بر دوش گرفته است و تا پایان بر دوش خواهد گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر این که عدالت را باید برای همه یکسان و برابر ببینیم چرا که ما خادم کل ملت ایرانیم، تاکید کرد: یک بام و دو هوا نمی‌شود. چطور شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و قومیت‌ها را با لباس‌های مختلف و افراد را از این جناح و آن جناح و چادری و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌کنیم؛ حال این موضوع باید هر روز باشد نمی‌شود شب انتخابات کل ملت ایران را دعوت کنیم و انتخابات که تمام شد ببینیم ما هستیم و یک قبیله. این موضوع بر خلاف توصیه‌های امام(ره) و رهبری است. همه را باید یکسان ببینیم و خالصانه خدمت کنیم و عادلانه به همه نگاه کنیم.

داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۱۸
جناب روحانی د بازنشدا حرفایی زدی به مذاق بعضیا خوش نمیاد.منتظرپاسخ روز جمعه در تریبونهای نماز جمعه وکیهان وهفته نامه 9دی وقبلش در حساس نشو وصرفا جهت تخریب باش. (248993)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۲۶
بیا که بار دگر گل به بار می آید

بیار باده که بوی بهار می آید

هزار غم ز تو دارم به دل، بیا ای دکتر

که گل شکفته و بانگ هزار می آید
نوید دولت تدبیر و امید می آید .....بیا دکتر .....بیا (249098)
موج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۳۳
+++++++++++++........... (249099)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۷:۵۵
با توجه به مشكلات فراوان بايد نسبت به اقدامات دولت صبور باشيم ، درود بر روحانى (249112)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۲۴
آقاي روحاني از اين حرفها دلسرد نشوند.اينها بهمديگر بده بستان دارند. كاري هم به مردم ندارند؛ولي شما مردميد. (248994)
بازنشسته فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۲۹
آقاي رحيمي واحمدي نژاد و... هرگز محاكمه نمي شوند ؛همانطوري كه مرتضوي نشد. فقط به مردم دهن كجي مي كنند. (248995)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۲۹
منظورش ضرغام TV هست (248996)
موج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۳۴
و شرکا! (249100)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۳۲
زنده باد روحانی زند ه باد روحانی بعد از انقلاب اولین رئیس جمهور هست که حرف دل مردم را می زند من روحانی را بیشتر از سید عزیز (خاتمی) دوست میداریم اگر این ها نباشند بیبیند کشور چه میشود افتضاح میشود مانند 8 سال محمود (248997)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۱
مجيدجان، دلبندم، من كه از اين روحاني عزيز، خيلي بهتر و قشنگتر و صريح تر ميتونم حرف بزنم!! به عمل كار برآيد به سخنداني نيست!! (249085)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۱۶
هیچ کس برای ما خاتمی نخواهد شد، اگر آن کلیپ خاتمی نبود روحانی الان رئیس جمهور نبود (249094)
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۹:۰۸
حرف دل مردم را در هر صروت خاتمي بيشتر ميزد ،شما هم ماشالا متوهميا،روحاني اخه حرفي داره در مقابل خاتمي؟!؟! (249124)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۳۶
انتخابات که تمام شد ببینیم ما هستیم و یک قبیله . حرف دل ملت را گفتی ای جانم (248999)
بدون اس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۵۸
آره خیلی باحال بود...کلی خندیدم...فکر کنم منظورشون قبیله پایداری بود!!! (249044)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۴۹
اقاي دكتر روحاني عزيز حمايتت ميكنيم ،اما امروز دلار رفت بالا باز توراخدا يه كاري كنيد شونه هامون خورد شد زيربار گراني (249000)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۴۹
درست است نمی شود سیاست یک بام و دو هوا داشت ...اما متاسفانه داریم و بدش را هم داریم ....زیرا از اصل این سیاست غلط و دور از منزلت مردم نجیب ایران است (249001)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۴۹
خداييش حرف حق زده (249002)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۵۶
شب انتخابات کل ملت ایران را دعوت کنیم و انتخابات که تمام شد..... (249003)
رای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۲
مچکریم از صداقتت. (249004)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۹
با امید و آرزوی موفقیت برای رسیدن به جامعه معقول منطقی ،قانونمند و متعالی و پیشرفته و اخلاق مدار و با فرهنگ وبدور از دروغ تزویر ریا ،برای شما که قلبت پاک وشفاف است چون آئینه (249006)
ی آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۱۷
اینو در جواب بعضی ها گفته (249007)
موج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۳۶
اخ دمت گرم
درست است، دقیقا (249101)
میر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۳۷
از عزیزان در حصر و ازادی زندانیان چه خبر؟ (249016)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۱۴
يه سوال بهار ميشه جوابم را بدهيد ممنون
امروز ارزش پول سوريه و پول عراق نسبت به ريال افزايش يافته لطفا يه کارشناس بانک مرکزي بگه چطوري موفق مي شيد ارزش پول ايران از اين دو کشور که در حال نابودي هستن امروز کمتر بشه??????????????????????????????????????? (249024)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۱۷
آقای روحانی میگه حضرتعالی نمدانستیدکه ازاول انقلاب این سیاست بوده مگه رسانه ملی در12فروردین هرسال خانمهای بی حجاب رانشون نمیده که رای آری دادندبعدگفتندیاروسری یاتوسری.آدم این حرفارومیشنوه فکرمیکنه از24خرداد92وارداینکشورشدید... (249027)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۴
درود بر تو ریس جمهور حقوقدان (249034)
داش کریم
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۵۶
باسلام وتحست خدمت جناب بهار.
چرا کامنتای منو که باipمشخص میادنمیذاری؟درمورد اصلاح طلب واصولگرا کامنت فرستادم تا نظر کاربران را تست کنم نذاشتی.میریمادیگه نمیائیما. (249043)
مانی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۴۷
آقای روحانی اینها بخاطر منافعشان کوتاه نمی یاند و هر جا منافعشان باشه سرشونو به اون طرف میچرخاند وتنها چیزی که براشون اهمیت ندارد ملت شریف ایران است ولی شما مردمی واقعی هستید و حرف دل ملت را میزنید (249071)
صادقانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۵:۵۲
ملت از تمام مسئولین در راس همین صداقت را می خواهند این نشانه دوستی با ملت است .اگر کسی به ملت دروغ بگوید از بدترین دشمنان دشمن تر است .مچکریم مرد راستگو . (249077)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۹:۴۶
آقای روحانی مثل یک مرد از مردم دفاع کن و مطمین باش مردم هم اهل کم فروشی نیستند (249128)
ا
Italy
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۲:۲۸
مردم اهل چي نيستن؟! كسي تو حصره؟! ستار بهشتي ؟!؟! چي شده؟!؟! (249156)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۱:۵۰
به مطالب آقای روحانی سرود ای ایران را هم اضافه کنید که در طول سال از آنها خبری نیست (249149)
سنگاليزاسيون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۲:۲۹
بزرگترين ظلم تاريخي در قالب تحريمها توسط جامعه بين الملل فقط و فقط بدليل خطاهاي يك گروه اندك مديريتي كشور و ندانم كاري هاي يك شخص طي هشت سال قبل بر ملت ايران تحميل گرديده شد . حق ملت ايران تحريم شدن نبود مي شد با تدبير و ايجاد تفاهم بيشتر با جامعه جهاني ، حداقل دامنه اين تحريمها را محدود نمود و مانع صدور چندين قطعنامه تحريم آور براي كشورمان شد چرا كسي در كشور ما مسئوليت خطاهاي ويرانگر هشت سال گذشته را به عهده نمي گيرد!؟؟ (249157)
صابری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۲:۳۹
آقای روحانی شما بهتر است برای تحریم های جدیدی که آمریکا وضع کرده صحبت های قشنگ تری ارائه کنید تنها گفتن اینکه " اینکارشان زشت بود " چه معنی میدهد؟؟
چرا تا این حد وادادگی دارید؟؟ از چه چیز آمریکا می ترسید؟؟؟
به منتقدین داخلی می گید " به جهنم " اونوقت به دشمن وضع کننده تحریم می گید " نکن تورو خدا گناه داریم تحریم نکن !!!!" (249158)
وطن ویرانم
Spain
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۱۵
البته به غیر از انتخابات در 22بهمن هم از این موارد که با حجاب و بی حجاب توی صحنه باشند زیاد میبینیم (249163)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۴۰
خدایا کاری کن سرانجام کار،توخشنودباشی ما رستگار (249171)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۴۴
احسنت آقاي روحاني. مخصوصا قسمت آخر كه گفت نبايد به ملت مثله يه قبيله نگاه كنيم (249172)