به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۳۴
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۷۴۹۶۲

عربستان: همه پول را خودمان مي‌دهيم!

گروه بين‌الملل: دولت عربستان سعودي وعده داده است همه ۲۷۴ میلیون دلاری را که سازمان ملل درخواست جمع آوری آن را برای کمک بشردوستانه به یمن کرده، بپردازد.
عربستان: همه پول را خودمان مي‌دهيم!
همزمان، حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به اطراف صنعا، پایتخت یمن، روز شنبه نیز ادامه یافت و به گزارش خبرگزاری ها، دستکم ۲۷ تن نیز در حملات هوایی، همچنین درگیری میان حوثی ها و مخالفانشان در شهر تَعِز در جنوب غرب یمن کشته شدند. سخنگوی شبه نظامیان هوادار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری سرنگون شده یمن، نیز می‌گوید توانسته اند پس از چند حمله به پایگاه هوایی العِناد، شبه نظامیان را از بخش‌هایی از آن عقب برانند. این پایگاه در ۶۰ کیلومتری عدن قرار دارد.

یک سرباز دیگر عربستان در مرز یمن کشته شد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی عربستان سعودی روز شنبه از کشته شدن یک سرباز دیگر این کشور در جریان حمله به یمن خبر داد. از زمان شروع حملات هوایی عربستان به یمن در بیست و ششم ماه مارس برای جلوگیری از پیشروی شبه نظامیان حوثي انصارالله به سمت جنوب یمن، این هفتمین سرباز سعودی است که جان خود را از دست می دهد.

سرتیپ احمد العسیری به خبرنگاران گفت: از بعداز ظهر جمعه تا اواخر شب نبردهای مداومی در امتداد مرز در منطقه جنوب غربی نجران یک منطقه سعودی جریان داشت. وی با اشاره به اینکه یکی از سربازان سعودی کشته شد، افزود : ائتلاف طی سه هفته عملیات بیش از دو هزار نوبت پرواز انجام داده است. به گفته دیپلماتهای غربی ، هواپیماهای جنگنده سعودی عمدتا حملات هوایی ائتلاف را انجام می دهند. سه سرباز دیگر سعودی و سه عضو نیروی مرزبانی این پادشاهی نیز در جریان درگیری ها مرز جنوب غربی کشته شده اند.