به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۶۰۳۷۲
روسیه: نتایج به‌دست آمده بی‌سابقه است

رسیدن به توافق هسته‌ای امکان‌پذیر شده است

گروه سياسي: معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: رسیدن به توافق امکان‌پذیر شده است و طرف‌های مذاکره کننده هیچ طرح دومی (طرح ب) به عنوان طرح جایگزین برای شکست احتمالی مذاکرات پیش از موعد نهایی ندارند.
رسیدن به توافق هسته‌ای امکان‌پذیر شده است
سرگی ریابکوف در هتل البوستان مسقط در جمع خبرنگاران با بیان این که "طرف‌های مذاکره کننده در حال مسابقه با زمان هستند تا پیش از 24 نوامبر به توافق نهایی برسند و در این رابطه قدم‌های بزرگی برداشته‌اند و اکنون امکان قوی برای رسیدن به توافق نهایی وجود دارد"، گفت: ما تاکنون نتایج مهمی به دست آورده‌ایم که سابقه نداشته است و این در واقع پیشرفت در حل پرونده هسته‌ای مورد مناقشه است.‬‎ ا‫و گفت: امکان توافق تا قبل از 24 نوامبر وجود دارد گرچه ضمانتی برای آن وجود ندارد‬‎.

‫ریابکوف هم‌چنین اظهار کرد: مذاکرات از سوی رهبران کشورهای حاضر در گفت‌وگوها با اهمیت پیگیری می‌شود‬‎. نماینده روسیه در گروه 1+5 با اشاره به حضور رهبران برخی کشورهای عضو گروه 1+5 در پکن گفت: تعدادی از رییسان دولت‌های عضو گروه 1+5 که در پکن به سر می‌برند در اداره مذاکرات مسقط مشارکت داشته و آن را پیگیری می‌کنند. وی گفت: ما اکنون از نیمه پر لیوان بحث می‌کنیم و از نیمه خالی آن صحبت نمی‌کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: آن چه اکنون درباره‌اش مذاکره می‌شود موضوعات بسیار مهمی برای همه طرف‌ها تلقی می‌شود که شامل سطح غنی‌سازی در ایران، مدت زمان توافق نهایی و همین طور چارچوب برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران است. او هم‌چنین گفت که مسائل ریز و تفصیلی درباره سایت اراک که با آب سنگین کار می‌کند مطرح شده است.
مرجع : ايسنا

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۰:۱۱
شما را به خدا سریعتر توافق کنید و مردم را از فقر و بدبختی نجات دهید. (261402)
حمید
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۲:۴۲
یعنی اگه توافق بشه بلافاصله مردم از فقر و بدبختی خلاص می شوند ؟توافقی که در آن تحریمها سریعا برداشته نشود ، هیچ فایده ای ندارد.تنها در صورتی مردم عادی بهبود اقتصاد را حس می کنند که تحریمها بلافاصله بعد از امضای توافقنامه برداشته شود.اگر تحریمها بلافاصله براشته نشود به ضرر مردم عادی است.همه ی ما می دانیم توافق جامعی به دست نمی آید و آقای اوباما اینقدر قدرت ندارد چنین توافقی انجام دهد و آن را اجرا نماید.پس توافقی که صورت می گیرد یک توافق بد برای ملت ماست.من کاسب تحریم نیستم.واقع بینم. (261482)
خیرخواه
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۳:۵۶
آره درسته فقط با توافق خشک و خالی نمیشه انتظار زیادی نداشت
ولی اگه شنا بر خلاف جریان اب رو بیخیال بشیم
مثل بقیه جهان رفتار کنیم
به صاحبان قدرت گیر ندهیم
فکر کنم دیگه کافی باشه بلندپروازی
دیگه افزایش فقر کافیه؟
بدبختی تا کی؟
هزینه از جیب کی؟
با آبروی کی؟
مثلا ژاپن رو بمباران اتمی کردن ولی فهمیدن که پیشرفتشون در سایه بخشش و شنا در جهت آب هست
اما ما؟ (261528)
واقع بین
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۱:۳۴
آیا من و شما در شنا بر خلاف جریان آب،عدم رفتار مانند بقیه حهان،گیردادن به صاحبان قدرت،بلندپروازیهای بیهوده نقشی داریم ؟
خود شما می دانید که نقشی نداریم.پس زمانی می توانیم امید به آینده داشته باشیم که با اتحادمان این نقش را ایجاد کنیم.فقط قدرت توده ی مردم و در سایه ی یک اتحاد ملی می تواند این نقش را ایجاد کند.در چارچوبهای تنگ امروز امیدی نیست.توافق نیمبند فایده ای نداره. (261550)
هیراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۵:۲۲
صاحبان قدرت!!! این حرف شما مثل این میمونه که در مقابل دیکتاتور باید سکوت کرد و بهش گیر نداد! یعنی هر کس بیشتر سلاح داشت. هر کس قدرت اقتصادی بیشتر داشت، بتونه خواسته هاش رو به دیگران دیکته کنه!
شما انتظار دارید که هر چی آمریکا گفت بقیه بگن چشم!! وگرنه اگر واقعا مشکل اینکه سلاح هسته ای بودابتدا اسرائیل رو باید تحریم میکردن. پاکستان رو. هند رو (بگذریم از اینکه خودشون هم دارن). بحث سر انحصار طبیه. یعنی فقط خودشون داشته باشن و بقیه هم به اونها وابسته باشن (261570)
متعصب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۲:۰۴
این تحریم ها حاصل 8 سال لجاجت پرزیدنت احمدی نژاده. خوب معلومه نبایدم انتظار داشت که یه شبه همه تحریم ها ورداشته شه. اون موقعی که هی میگفتن تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست و اونقدر قطعنامه بدن تا قطعنامه دونشون پاره بشه و امثال شماها به خاطر منافع یا هر چیز دیگه هندونه زیر بغلش می ذاشتین اصلا فکر مردم بیچاره نبودین. حالا طلبکار هم هستین (261556)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۰:۴۴
مردم باید پشتشون باشن,قطعا اگه توافق کنن,تو ایران تندروها حملاتشونو بیشتر میکنن و مردم باید باهاشون مقابله کنن (261408)
شهروز
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۰:۱۶
شرایط عوض شده است.اگر توافق بشود به ضرر روحانی است .زیرا توافق به رفع تحریمها نمی انجامد و مردم بهبودی در اوضاع اقتصادی خود حس نمی کنند.تندروها هم پشت سر هم به دولت در این مورد همه می کنند.وقتی تحریمها لغو نشود برای دولت نیز تفاوتی بین توافق و عدم توافق وجود ندارد.پس طرفداران روحانی بهتر است مخالف توافق باشند.توافقی که نفعی برای دولت ندارد. (261531)
بحری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۰:۵۲
به کوری چشم افراطیون (261414)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۱:۵۲
عزا عزاست امروز روز عزاست امروز
گروه پایدارچی صاحب عزاست امروز
شادی و رفاه مردم = عزای افراطیون (261552)
ایران آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۱:۳۸
امیدمون به استاد دیپلماسی ایرانه. دکتر ظریف عزیز می دونیم که دارید همه ی تلاشتون رو می کنید اما این گام آخر چشم امید مردمه برای گذشتن از این همه رنجی که این سالها بیهوده و به خاطر بی کفایتی دولت قبل متحمل شدند. گرچه اونهایی که با سرنوشت مردم و زندگی مردم بازی کردند و با ورق پاره نامیدن تحریمها و اداهایی که فقط مصرف شخصی داشت، با زندگی روزانه ی میلیونها انسان در این کشور بازی کردند هم باید به جزای خودشون برسند. فعلا همه ی امیدمون به عاقلان دولت تدبیره که امید را به خونه ی مردم بیارن. (261439)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۲:۰۰
خدارو شکر ان شاء الله بزودی به توافق نهایی دست یابیم (261455)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۲:۲۲
روحانی منجی ملتی هفتاد و پنج میلیونی خواهد شد
البته عذابی که ملت دارند می کشند فقط بحث فشار از بیرون نیست
عده ای متعصب و متحجر به اسم دین راه تنفس ملت رو مسدود کرده اند (261472)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۲:۴۸
خدا پشت و پناهتان باشه، نتیجه این توافق می تونه سرنوشت 78 میلیون ایرانی رو جابجا کنه (261487)
شبنم
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۲:۵۸
اگر توافقی باشد که در آن تحریمها به سرعت رفع نگردد یک توافق برد برد حکومتهاست و بازنده ی آن مردم ایران هستند.پس این توافق نمی تواند به نفع ما باشد.همه ی می دانند تنها یک سوم تحرمها در مورد هسته ای است و بیشتر تحریمها مربوط به مسائل دیگر است پس من به بهبود اوضاع اقتصادی خوشبین نیستم . (261494)
احمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۷:۵۳
تا وقتی که اختیار ما دست برادران روسی و چینیست با رفع تحریمها هم مشکلی از مردم حل نمیگردد ... (261582)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۳:۳۲
که با این "در" اگر دربند "در" مانند، درمانند!!! ( "در" = "عدم مذاکره" ) (261507)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۳:۴۸
چشم انتظار خبرای خوش از عمان هستیم... (261520)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ۲۳:۴۹
بی صبرانه منتظر 3 اذر هستیم. روزی بزرگ و بسیار مهم در تاریخ دیپلماسی و سیاست خارجی ایران و روز پیروزی بزرگ برای انان که خواهان عزت و احترام ایران در دنیا هستند. (261522)
!!!!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۳:۱۱
چرابعضی ها منفی دادن!!؟؟خیلی ازکشورهانیروگاههایشان راتعطیل کردن،اما ماداریم اضافه میکنیم! (261561)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۷:۴۱
تو را خدا امید مردم را ناامید نکنید، ، روح خسته تموم جوونا به این توافق بستس.
منتظر 3 آذز هستیم... (261577)