به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۳
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۶۷۸۲۵
سپاه قدس: نابودی صهیونیسم در حال تحقق است

حمله خونین حزب‌الله به نظاميان اسرائيل

گروه بين الملل: حزب‌الله لبنان در بیانیه اي اعلام کرد که در ساعت 11:35 صبح روز چهارشنبه به وقت محلی گروه "شهدای قنیطره" خودروهای نظامی دشمن صهيونيستي را هدف قرار داد.
حمله خونین حزب‌الله به نظاميان اسرائيل
در این بیانیه حزب‌الله آمده است که در این عملیات تعدادی از خودروهای صهیونیست‌ها منهدم و چندین تن از نیروهای دشمن نیز کشته و زخمی شدند. پیش از این رسانه‌ها از شلیک راکت‌هایی از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی خبر دادند و در مقابل نیز موشک‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان شلیک شد. در این عملیات یک خودروی اسرائیلی مورد اصابت یک موشک ضد تانک در نزدیکی روستای الغجر قرار گرفت و حزب‌الله آن را پاسخی به حمله قنیطره دانسته است. حزب‌الله با چند موشک هدایت شونده کاروان خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. در عملیات حزب‌الله در مزارع شبعا 17 صهیونیست کشته شده‌اند.

پس از شلیک راکت‌هایی از طرف لبنان به خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی، این رژیم نیز نیروها و تجهیزات خود در مرز با لبنان تقویت کرده است. تعداد نیروهایی که از جبل الشیخ به مزارع شبعا انتقال داده شدند،‌ نشان می‌دهد که رخداد امنیتی خطیری صورت گرفته است.ارتش لبنان نیز در منطقه المیسات در نزدیکی الغجر در مرزها با اراضی اشغالی مستقر شده و این منطقه را مورد تفتیش قرار می‌دهد. در همین حال، پایگاه خبری العهد گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی العباسیه یک سرباز اسپانیایی در نیروهای یونیفل زخمی شده است.

هم‌زمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش نسبت به این عملیات حزب‌الله تصریح کرد: من به شما پیشنهاد می‌کنم که ما را امتحان نکنید. ارتش آماده است که با قدرت عمل کند. همچنين دو فرودگاه روش فینا و حیفا به دلیل رخدادها در شمال اراضی اشغالی بسته شده‌اند. بنی گانتس،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز رایزنی‌های فوری را برای پاسخ به این عملیات برگزار کرده است.هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز در العرقوب و شبعا به پرواز درآمدند.

از سوي ديگر جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: مسیر عزت و سرافرازی اسلام و نابودی صهیونیسم و استکبار جهانی با سرعت در حال پیشرفت است و بخوبی محقق خواهد شد. سردار اسماعیل افزود: اگر دشمنان جنگ و تحریم را بر ما تحمیل کرده اند، خداوند متعال نیز راه مقابله با آن را نیز به ما آموخته است. وی با ذکر شواهدی از پیروزی مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی و اذناب آن در منطقه، ادامه داد: مسیر عزت اسلام و نابودی صهیونیسم و استکبار جهانی روز به روز با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت و ثمره خون پاک شهدای بین الملل اسلامی بخصوص شهدای عزیزی چون الله دادی، تقوی، جهاد مغنیه به بار خواهد نشست.

اسرائیل به موشک‌پرانی ها پاسخ داد

اسرائیل برای دومین بار مواضع سوریه در بلندی‌های جولان را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله در پاسخ به پرتاب دو موشک از خاک سوریه به اسرائیل انجام شد. ارتش اسرائیل در پاسخ به موشک‌پرانی از خاک سوریه، بار دیگر مواضع سوریه را بمباران کرد. به گفته یک سخنگوی ارتش اسرائیل جنگنده‌های هوایی این کشور بامداد چهارشنبه حملاتی را علیه نیروهای سوری ترتیب دادند. موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل این حملات را حاوی "پیامی روشن" توصیف کرده و گفت که هیچ اقدامی در جهت نقض حاکمیت اسرائیل تحمل نخواهد شد.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل اندکی پیش از آغاز حملات هوایی اسرائیل علیه مواضع سوریه، در بخش‌‌های تحت کنترل اسرائیل در بلندی‌های جولان آژیر خطر به صدا درآمده بود. وی با این حال تأیید کرد که در جریان جستجوها در این منطقه هیچ گلوله‌ای پیدا نشده اما با این حال بررسی برای یافتن علت به صدا درآمدن آژیرهای خطر ادامه دارند. روز سه‌شنبه دو موشک از خاک سوریه به بلندی‌های جولان در اسرائیل شلیک شد که به گفته مقامات اسرائیلی خسارتی به همراه نداشت.

با این همه مناطق توریستی در کوه هرمون تخلیه شدند. اسرائیل در همان زمان بلافاصله پس از این حمله، بیش از ۲۰ خمپاره به سوی یک پاسگاه سوری در منطقه مرزی شلیک کرد.
مرجع : ايسنا