به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۵۸۸۲۵
آرمان در یک نگاه

قهر اصلاح طلبان مشکلی را حل نکرد

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز شنبه به بازتاب عنوان‌های لغو بورس 840 نفر و قهر اصلاح طلبان مشکلی را حل نکرد پرداخت.
قهر اصلاح طلبان مشکلی را حل نکرد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع لغو بورس 840 نفر، اختصاص داد و نوشت: رییس جمهور ماه هاست که بر لزوم ارایه گزارش بورسیه‌ها تاکید دارد و در سخنرانی‌های خود بسیار محکم اشاره به این موضوع دارد چنانکه در آخرین سخنرانی خود در جمع مردم زنجان با ذکر این جمله که  مبادا بورسیه‌های غیرقانونی، دروغ، تهمت و رشوه خواری را منکر نپنداریم زمینه را برای ارایه گزارش بورسیه‌های غیرقانونی فراهم کرد. به هر حال همانطور که رییس جمهور و سرپرست وزارت علوم اعلام کرده بودند گزارش بورسیه‌ها اعلام شد.

روزنامه آرمان در گفتگو با مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح طلب با انعکاس عنوان قهر اصلاح طلبان مشکلی را حل نکرد، نوشت: اصلاح طلبان تا حدودی فرصت انتخابات مجلس نهم را از دست دادند و حضور چشمگیری نداشتند. این عدم حضور چه تبعاتی برای جریان اصلاح طلبی کشور داشت؟ در آن مقطع، اصلاح طلبان گله‌مند بودند و این گله مندی موجب شد که اولا بسیاری از کاندیداهای شاخص اصلاح طلبی شرایط حضور پیدا نکردند و دوم اینکه بسیاری از جریان‌های اصلاح طلبی انگیزه لازم را نداشتند. اتفاقی که در سال 92 افتاد و تجربه‌ای که اصلاح طلبان در آنجا به دست آوردند، آنها را به این جمع بندی رساند که قهر نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه گره‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. لذا بر این مبنا تقریبا می‌توانم بگویم اجماعی میان اصلاح طلبان وجود دارد که در انتخابات آینده به صورت فعال حضور داشته باشند.

این روزنامه با انتخاب عنوان وداع باشکوه با آیت ا...، نوشت: آیت ا... مهدوی کنی عمری در پی وحدت نیروهای انقلاب بود و البته بسیاری مواقع مورد هجمه وحدت شکنان قرار می‌گرفت. با این حال روح او روز پنجشنبه شاد بود چون شاهد وحدت گرایش‌های سیاسی در مراسم خاکسپاری بود و او آرام آخرین وداع را داشت. مراسم خاکسپاری آیت ا... مهدوی کنی چنان اهمیتی داشت که مقام معظم رهبری بر پیکر او نماز گزاردند. بعد از سال91 واقامه نماز بر پیکر 2 تن از روحانیون سرشناس کشور به نام‌های آیت ا... خوشوقت و آیت ا... مجتبی تهرانی، مقام معظم رهبری در مراسم مشابهی شرکت نکرده بودند و حضور ایشان در مراسم تشییع آیت ا... مهدوی کنی، نشان از جایگاه رییس مجلس خبرگان در سپهر سیاست و اخلاق ایران داشت.

رخشان بنی اعتماد روی فرش قرمز رفت، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی در امارات متحده عربی با حضور رخشان بنی اعتماد، کارگردان فیلم سینمایی قصه‌ها و جهانگیر کوثری تهیه کننده این فیلم روی فرش قرمز آغاز شد. به گزارش مهر، با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور امارات، علی الجابری مدیر اجرایی جشنواره، بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون امارات و کشورهای عربی و همچنین با نمایش فیلم سینمایی «از ای تا بی» به کارگردانی علی مصطفی فیلمساز اماراتی هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی، پنجشنبه شب اول آبان ماه (23 اکتبر) در سالن قصر امارات شهر ابوظبی در کشور امارات متحده عربی افتتاح شد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع بدهکاری 6 هزار میلیاردی 54نفر به نقل از عبدالناصر همتی، مدیرعامل بانک ملی ایران نوشت: بخش خصوصی 130 هزار میلیارد ریال معوقه به این بانک دارد که نیمی از آن مربوط به 54 نفر است. به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی، روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان این که برخی از معوقات تمدید شده است، افزود: رقم واقعی بدهی‌های بخش خصوصی به بانک ملی 200 هزار میلیارد ریال است.