به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۶۱۲۴۵
چون به البغدادی لقب «امیر المجرمین»‌ داد

داعش خواننده مصری را مهدورالدم اعلام کرد

گروه هنري: شعبان عبدالرحیم یک خواننده «کوچه بازاری» مصری است که اخیرا آهنگی در انتقاد از گروه دولت اسلامی موسوم به داعش و ابو بکر البغدادی خلیفه خودخوانده آن منتشر کرده و در آن به البغدادی لقب «امیر المجرمین»‌ داده است.
داعش خواننده مصری را مهدورالدم اعلام کرد
انتشار این آهنگ باعث شد که شعبان عبدالرحیم، هدف حملات سایت‌های مرتبط با داعش قرار بگیرد و مفتی‌های مرتبط با این گروه تندرو، حکم «مهدور الدم»‌ بودن او را صادر کنند. عبدالرحیم در پاسخ به این فتوا تنها می‌گوید: «خدا بزرگ است.» عبدالرحیم به العربیه گفت که صبح روز سه شنبه از تماس تلفنی از خارج از مصر روبرو شد که تماس گیرنده به لهجه شامی سخن می گفت. او پرسید چرا این آهنگ را علیه گروه داعش خوانده و به او هشدار داد که ممکن است نیروهای این گروه او را به خاطر انتقاد از گروهشان و به سخره گرفتن امیرشان، ترور کنند.

شعبان عبدالرحیم افزود: «از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسم. از تهدیدهای داعش و دیگران هراسی ندارم. کاری را ارائه دادم که وجدانم را آسوده می‌کند. اقدام‌های اعضای داعش علیه اسلام است و چهره مسلمانان را تخریب می‌کند. من با سخن گفتن و با یک ترانه کوچه بازاری با آن‌ها مقابله کردم اما آن‌ها با ریختن خون، بریدن سرها و تهدید به قتل، با مخالفانشان مقابله می‌کنند.» او افزود با ترانه «از اسرائیل متنفرم»، اسرائیل را مورد حمله قرار داده و از آن نترسیده و از داعش نیز نمی‌ترسد و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند چرا که تنها خدا حافظ و نگهبان است. چندین صفحه و سایت جهادی در اینترنت فتوای «مهدور الدم» بودن شعبان عبدالرحیم را منتشر کردند.