به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۵۸۵۵۵
داعش نيروهای تقويتی به کوبانی اعزام کرد

آمریکا:‌ هنوز احتمال سقوط کوبانی وجود دارد

گروه بين‌الملل: سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا،‌ گفت: ‌حملات هوايی ایالات متحده همراه با عمليات چريک‌های کرد تاکنون مانع از تصرف شهر کوبانی توسط گروه موسوم به خلافت اسلامی (داعش) شده است با اين همه،‌ هنوز احتمال سقوط شهر کوبانی وجود دارد.
آمریکا:‌ هنوز احتمال سقوط کوبانی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری رويترز،‌ جان کربی اشاره کرد که موفقيت عمليات هوايی و زمينی آمريکا و چريک‌های کرد به اين معنا نيست که اين وضعيت در آينده نيز ادامه يابد. پیش از این، ترکیه گفته بود که به نیروهای کرد عراقی، پیشمرگه‌ها، اجازه می‌دهد تا برای رسیدن به شهر کوبانی از خاک این کشور عبور کنند. نيروهای خلافت اسلامی از چند هفته پيش شهر کوبانی را از سه طرف در محاصره گرفته‌اند و تنها راه ارتباطی اين شهر، مرز ترکيه است. نيروهای اين گروه که چند روز پيش از مناطق تصرف شده در داخل کوبانی بيرون رانده شده بودند، ظرف دو روز گذشته دست به حملات شديدی زده‌اند.

در همین رابطه،‌ سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه روز سه شنبه گزارش داد که گروه خلافت اسلامی نيروهای تقويتی به اطراف شهر کوبانی اعزام کرده است. همزمان،‌ نيروی هوايی آمريکا به ارسال محموله‌های هوايی شامل سلاح و دارو برای مدافعان کوبانی ادامه می‌دهد. اين امدادرسانی همراه با ادامه حملات هوايی ائتلاف به رهبری آمريکا عليه نيروهای گروه خلافت اسلامی است.

به نوشته سايت وزارت دفاع آمريکا، روز سه شنبه چهار عمليات هوايی عليه مواضع این گروه در اطراف کوبانی صورت گرفت. يكي از اين محموله اشتباها در منطقه اي نزديك داعشي ها فرو افتاد كه بلافاصله توسط جنگنده هاي ائتلاف بمباران شد اما داعش فيلمي را به نمايش مي گذارد كه نشان مي دهد محموله ديگري از كمكها را به دست آورده است. بر اساس گزارش‌ها، ‌تاکنون در مجموع ۱۴۰ حملات هوايی عليه اين گروه در اطراف کوبانی صورت گرفته است. سخنگوی وزارت دفاع آمريکا می‌گوید که هزينه جنگ علیه داعش از هشتم اوت تاکنون حدود ۴۲۴ ميليون دلار بوده است.