به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۷۲۹۵۵

9 کشته در تصادفات جاده‌ای مازندران

گروه جامعه: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از وقوع 9 کشته در تصادفات جاده‌ای مازندران خبر داد و گفت: 100 خودروی امدادی در محورهای استان مستقر هستند.
«احمدآفرین محمدزاده» پیش از ظهر امروز چهارم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: پیش فروش بلیت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از دهم اسفندماه آغاز شده است.وی با بیان این‌که در ایام نوروز شاهد پیک سفر در مازندران هستیم، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تهیه‌ی ناوگان مطلوب برای هم‌وطنان از سوی این اداره‌کل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران تصریح کرد: مازندران با 159 شرکت حمل و نقلی مسافر با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها آمادگی لازم برای جابجایی مسافر را دارد.وی افزود: 11 پایانه‌ی مسافربری شرکت‌ها آمادگی برگشت برای حمل و نقل مسافران نوروزی را دارند.

محمدزاده اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز(دوشنبه سوم فروردین‌ماه) 588 هزار و 61 خودرو وارد مازندران و 424 هزار و 392 خودرو از استان خارج شدند.وی با بیان این‌که 10.3 درصد تردد در کل کشور در مازندران انجام شده است، گفت: مازندران رتبه‌ی سوم میزان تردد را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، محورهای «بابلسر - محمودآباد»، «ساری - قائم‌شهر» و «محمودآباد - نور» را به‌ترتیب پرترددترین محورهای مازندران برشمرد.وی با تأکید بر ضرورت رعایت مسایل ایمنی افزود: متأسفانه از 25 اسفندماه تاکنون 9 کشته در تصادفات جاده‌ای استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 16 کشته کاهش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با بیان این‌که دیروز 4 کشته در محدوده‌های استان اتفاق افتاده است، گفت: 2 کشته در محدوده‌ی پلیس راه کیاسر، یک کشته در محدوده‌ی پلیس راه نور و یک کشته در محدوده‌ی پلیس راه بابل به وقوع پیوست.وی ادامه داد: 44 دوربین نظارت تصویربرداری، 8 دوربین ثبت تخلف پلاک خوان و 73 دستگاه تردد شمار برخط در محورهای استان فعال است که آمارهای ورود و خروج و ترددهای محورهای استان را ثبت می‌کنند.

محمدزاده اظهار کرد: 44 جرثقیل به‌صورت کشیک و بیش از 100 خودروی امدادی در محورهای مازندران مستقر و آماده ارایه خدمت به هم‌وطنان هستند.مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در طول طرح نوروزی در استان بیش از 2 میلیون تردد در استان انجام شود.
مرجع : ايسنا