به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۶
 
۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۶۶۳۸۵
حاشیه‌های همایش سراسری اصلاح‌طلبان

حمايت از مطهری، درخواست‌رفع‌حصر و اجراي كل قانون‌اساسي

گروه سياسي: همایش سراسری اصلاح طلبان کشور که ظهر امروز (پنجشنبه) در کانون توحید تهران برگزار شد، با حواشی متعددی از تشویق های جمعیت حاضر تا گلایه از کمبود وقت برای سخنرانی برخی مدعوین همایش همراه بود.
حمايت از مطهری، درخواست‌رفع‌حصر و اجراي كل قانون‌اساسي
ساعت 13:00، مقابل کانون توحید تهران
* جمعیت مقابل کانون به مرور زمان در حال افزایش است و خبرنگاران در حال آماده شدن برای ورود به سالن هستند، ورود حجت الاسلام حسینی، مسوول سیاسی حزب کار، نگاه ها را به سمت خود جلب مي‌کند.

ساعت 13:25،درون سالن همایش های کانون توحید
'محمدرضا عارف' با استقبال دست اندرکاران وارد سالن مي‌شود و حاضرین در سالن نیز با تشویق های یکپارچه خود به استقبال وی مي‌روند. چند دقیقه بعد قرآن کریم قرائت مي‌شود و همزمان با پخش سرود ملی کشورمان، مراسم حالت رسمی به خود مي‌گیرد و اندک اندک حواس ها برای شنیدن سخنان مدعوین جمع مي‌شود.

ساعت 13:40
'مصطفی کواکبیان' دبیرکل حزب مردمسالاری وارد سالن مي‌شود و به نظر مي‌رسد گعده بزرگ سیاسی اصلاح طلبان در حال تکمیل شدن است. همزمان پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی قرائت و در انتها با تشویق های حاضرین همراه مي‌شود.

ساعت ساعت 14:05
پیام 'سید محمد خاتمی' رییس جمهوری پیشین توسط نماینده وی قرائت مي‌شود که با کف زدن های حاضرین همراه است. پس از خوانده شدن پیام خاتمی، با سخنرانی یکی از مسوولین جوان همایش، پخش سرود حماسی 'ای ایران' در سالن آغاز مي‌شود و حاضرین با تاسی به مهمانان ویژه در صف اول مراسم، ایستاده سرود مزبور را همخوانی مي‌کنند.

ساعت 14:15
سخنرانی عارف با تشویق های جمعیت آغاز مي‌شود. گویا حاضرین از ابتدا در انتظار شنیدن سخنان عارف بوده اند که اینچنین با هیجان شروع به تشویق مي‌کنند. در ابتدای سخنان عارف، فردی با صدای بلند از نبود خاتمی در مجلس گله مي‌کند و مي‌گوید: «آقای دکتر، ما به شما تاسی مي‌کنیم....» و عارف نیز در پاسخ مي‌گوید: «کوچکتر از این حرف ها هستم» و تشکر مي‌کند.

عارف در آغاز سخنان خود از خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات یاد مي‌کند که با تشویق حضار همراه مي‌شود. وی در ادامه با اعلام نتیجه مسابقه فوتبال ایران و قطر، سالن را به وجد مي‌آورد. در زمان سخنان عارف، فضای سالن یادآور فضای پرشور انتخاباتی سال 92 است و صحبت های انتخاباتی وی، یک انتخابات پرشور در سال آینده را نوید مي‌دهد. با اتمام سخنان رییس بنیاد امید ایرانیان و تشویق حاضرین، ' زهرا شجاعی' رییس مجمع زنان اصلاح طلب سخنان خود را آغاز کرد.

صحبت های وی که به نفی تبعیض و لزوم رشد شخصیت اجتماعی زنان رسید با تشویق های پی در پی حضار مواجه شد. شجاعی در سخنانی کنایه آمیز، یادی از 'زهرا رهنورد' کرد که کف زدن های طولانی مدت جمعیت را در پی داشت.

ساعت 14:40
سخنان حجت الاسلام 'موسوی لاری'، فعال اصلاح طلب آغاز مي‌شود و دقایقی بعد، 'سید صادق خرازی' موسس حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان وارد سالن مي‌شود. پس از سخنان موسوی لاری، زمان پذیرایی و استراحت اعلام مي‌شود و با اینکه قرار است پذیرایی بر روی صندلی ها انجام شود، برخاستن مردم و حرکت آن ها به سمت خارج سالن، بی نظمی همایش را برای دقایقی در پی دارد.

ساعت 15:15
همزمان با پایان یافتن وقت استراحت مهمانان، مصطفی کواکبیان در سخنانی پرشور که خارج از دستور همایش ایراد مي‌شود، به مساله انتخابات مجلس آینده و رفع حصر اشاره کرد که تشویق حضار را در پی دارد. وی با فریادهای بلند خود، برکناری فرمانداران منتسب به دولت قبل را خواستار است که با تشویق جمعیت همراه مي‌شود.

ساعت15:40
'فاطمه راکعی' فعال اصلاح طلب در سخنانی که خارج از برنامه صورت مي‌گیرد، از 'علی مطهری' و سخنان وی در مجلس شورای اسلامی حمایت مي‌کند که همین سخنان به تشویق حاضرین منجر مي‌شود. همزمان با پایان یافتن زمان راکعی برای سخنرانی، مجری برنامه از وی درخواست مي‌کند که به سخنان خود پایان دهد ولی با مقاومت این فعال اصلاح طلب و درخواست راکعی از سخنران بعدی همایش ' محسن رهامی' برای استفاده از وقت وی، چند دقیقه ای به وقت راکعی افزوده مي‌شود.

ساعت 15:50
حجت الاسلام 'محسن رهامی'، دبیرکل انجمن اسلامی اساتید دانشگاه و حوزه و رییس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاحات شروع به سخنرانی مي‌کند. در ابتدای سخنان وی، یکی از زنان حاضر در جمعیت با صدای بلند به کمی وقت راکعی برای سخنرانی اعتراض مي‌کند که پس از توضیح مجری و برگزارکنندگان، فرد یادشده سکوت پیشه مي‌کند. در ادامه که رهامی به وظایف مصرح شورای نگهبان در قانون اساسی و مسائل مرتبط با انتخابات اشاره مي‌کند، جمعیت یکپارچه به تشویق وی مي‌پردازند.

ساعت16:45
حجت الاسلام 'رسول منتجب نیا' با وجود عدم برنامه ریزی سخنرانی مي‌کند. سخنان وی در حمایت از علی مطهری و تقبیح کار نمایندگان و نائب رییس مجلس شورای اسلامی در ناتمام گذاشتن سخنان مطهری با تشویق های حاضرین همراه است.

ساعت 17:10
در انتهای برنامه به حضور همسران شهیدان باکری و همت در این همایش اشاره مي‌شود که تشویق حضار را در پی دارد. همچنین از حضور 'فخرالسادات محتشمی پور' که توسط سخنران برنامه با عنوان 'بانوی سبز' نامیده مي‌شود، قدردانی صورت مي‌گیرد. همزمان با همایش، 'بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم' درباره برخورد با علی مطهری در مجلس شورای اسلامی و ماهنامه ای با عنوان 'سردار سازندگی' نیز در بین جمعیت توزیع شد.
مرجع : ايرنا

کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۱:۳۹
قطعا پیروزیم. اگراین انسجام را درهشتادوچهار داشتیم هم پیروزبودیم. در88 هم اگر... پیروزبودیم.
اصلاحات زنده باد، خاتمی پاینده باد. نکته ی زیبایی را آقای منتجب نیا اشاره کرده بودند که شایسته ی تاکیداست:اصلاحات به هیچ دولتی وابسته نیست و همواره جوشان راه آینده را درپیش میگیرد و هیچ گاه آرام نمی نشیند.غربالگری برعهده ی مردم باشد نه ناظران!هادی خامنه ای: ممیزبین نبایددرصلاحیتهای مردم دخالت کند!
زنده و مستدام باد راهتان، مردان وزنان خستگی ناپذیروصبور. (279370)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۳:۵۷
دلم نمیخواد از بهار نیوز انتقاد کنم .اما قبل از پیام اقای خاتمی پیام اقای هاشمی خوانده شد که بهار نیوز به ان اشاره نکرده .چون من خودم انجا بودم همه چیز را به عینه دیدم . (279409)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۳:۵۹
اصلاحات مرده وگرنه خود را به گروه هاشمی نمی چسباند که زنده شود (279412)
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۲:۵۱
جنبش اصلاح طلبی و دموکراسی خواهی مردم ایران پس از پیروزی انقلاب با رهبری مهندس بازرگان شکل تازه ای به خود گرفت و بتدریج آقای خاتمی, آقای موسوی, آقای کروبی و... همراه این جنبش شده اند... (279594)
آرمان
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۰۵
اصلاحات هرگز نمی میرد چون سنت انبیاء است این شمایید که با چماق خودتون رو سرپا نگهداشتید و همچون مترسک احساس زنده بودن می کنید اما این فقط یه احساسه احساس میفهمی احساس (279631)
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۳۱
اری از لحاظ شما رییس جمهور حال هم اصولگراست (279651)
محمد
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۰۳
من و همه ی دوستام سال 88 به احمدی نژاد رای دادیم ولی خدا شاهده الان همگیمون پشیمونیم. خام بودم و از احزاب چیزی سردر نمیوردم وقتی موسوی و کروبی رو حبس کردن من کنجکاو شدمو شروع به تحقیق در مورد این شخصیتها کردم و الان باید بگم زنده باد اصلاحات و اصلاح طلبان خداییش افراد خیلی روشنفکر و منطقی ای هستن. (279413)
کدوم اصلاح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۷:۱۸
خیلی ها برعکس شما شدند! (279706)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۲۲
خوش خیالی را رها کنید شک نکنید که حتی یک شبه اصلاح طلب هم اجازه نخواهد یافت که کاندید شود مگر سرشان درد می کند که اجازه دهند رقیبی در کار باشد با اندکی بینش سیاسی می شود فهمید شورای نگهبان همان کاری را خواهد کرد که در دوره های قبل کرده است. (279417)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۲۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه ..... (279418)
آرمان
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۰۶
همین خواب پنبه دانه ما ، چرا خواب شما رو بهم ریخته چماق دار (279632)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۳۱
فتنه گران باید بدانند با این عوام فریبی ها به جایی نخواهند رسید . (279420)
eh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۳۳
کلاه خودتون رو بگیرین باد نبره (279652)
مرگ برفتنه
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۵۸
باسلام.مطمئنی اگه دوباره با سران فتنه به خیابان بریزید و با توهین به مقدسات و آتش بازیهاتون پیروزید؟
یعنی هنوز ادب نشدیدٰ مث اینکه رافت اسلامی گستاختون کرده. (279430)
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۳۶
فتنه گر کسی است که 8 سال از این مملکت کندن و بردن امثال شما هم حمایت کردید و میکنید.....
نه کسی که تمام هدفش گرفتن حق خود و مردم از انتخابات بود (279655)
مهرپویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۴۶
درود بر حق قانونی اعتراض؛ درود بر حق اعتراض قانونی، فتنه جای دیگری است شما آدرس را عوضی و اشتباه گرفته اید!!!! اینها رافت اسلامی نمی خواهند اجرای قانون را می خواهند. (279662)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۱:۴۵
امیدواریم هرچه زودتر همه این عزیزان با همت مردم آگاه واستبداد ستیز کشورمان به مسئولیت های اجرایی وتصمیم گیر وتصمیم ساز برگردند.انشا... (279373)
متاکارپوفالنجال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۲:۰۰
اینکه اصلاح طلبیم دلیل نمیشه بینظم باشیم خوب شد خاتمی نبود... آبروریزی شد واقعا (279377)
حقانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۲:۰۴
انان همه در خط واحد سیر می کنند وگرنه مجوزی برای همایش انها صادر نمیشد (279379)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۵۳
من بهت مثبت دادم، بااین تفسیر که اتحادشون رو تحسین کردی.ولی اگر منظورت توهامتیه که برخی دوستان دارن مبنی براین که دست اصلاحات با اصولگرایان تویک کاسه است، بادرخواست ازبهارنیوزبرای چاپ این کامنت جوابت تو و سایر دوستانت رومیدم:
1-اگردستشان دریک کاسه است چرا دراین چندسال یادرحبس بودند یادرحصر؟
2-اگردستشان دریک کاسه است چراهادی خامنه ای حق سخنرانی نداردوممنوع التصویروممنوع السخن است دررسانه هایشان؟
3-اگردستشان دریک کاسه است چرامواضع و اهداف آنان را دنبال نمی کنند؟
خواهشاچاپ کنید (279428)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۲:۱۴
اصلاحات دیگه در بین مردم انقلابی ایران جایی نداره... مطهری فتنه گر جدیده و به مراتب خطرناک تر از فتنه گران سال 88 هست چراکه در لباس خودی داره فتنه گری میکنه و از فتنه گران حمایت میکنه... مرگ بر فتنه گر (279382)
ندا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۱۶
منظورتون از مردم انقلابی دقیقا چند نفر از 75 میلیون ایرانیه ؟ 10 نفر 100 نفر 1000 نفر نهایتش یک میلیون میگید نه پس چرا حتی از کلمه رفراندم بقول شجونیتون بخودتون میلرزید (279641)
مسعود
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۳:۱۴
باتوجه به فضای اخیر اصلاحات بایدبرنامه های بیشتری داشته باشدتادستیابی به کرسیهای مجلس .اصلاحات زنده باد.باارزوی رفع حصر (279391)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۳:۴۴
ما به اینده اصلاحات شدیدا امیدواریم و بدخواهان ملت بدانند هر چه برای سید اصلاحات بیشتر محدودیت درست کنند او بیشتر محبوب قلبها میشود .زنده باد خاتمی زنده باد اصلاحات (279402)
اسماعيل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۷:۵۲
زنده باد خاتمي كه هميشه محبوب قلبهاست (279711)
عباس1
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۰۷
امیدوارم کردی سیداصلاحات (279414)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۳۶
ان شاالله که هر چه زودتر موسوی و کروبی/سران فتنه/ را محاکمه کنند تا ملت از دست اینها راحت بشن
و در انتخابات مجلس ان شاالله راستگویان که همان اصولگرایان هستند پیروز بشن (279421)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۵:۲۷
راستگویان=اصولگرایان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
معدله رو تو ریاضی خوندی؟
چندگرفتی؟ (279675)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۷:۳۵
راستگوها؟ :)) (279710)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۳۸
این همایش رو برگزار کردن چی شد؟
فقط پول مملکت را الکی هرج کردند و یه چای و میوه ای هم دور هم خوردند
ان شاالله عاقبتمون ختم به خیر بشه (279422)
آرمان
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۲۰
تا چشم شما درآد . بقول محمودتون بازم بگم ، نه بگم (279645)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۱:۰۸
انشالله با با برگزاری دادگاه سرا فتنه به زودی از جمله خاتمی و موسوی و کروبی فتنه سبز از ریشه خشک خواهد شد.به زودی (279433)
آزادی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۲۷
تا قیام و قیامت اصلاحات به فضل الهی زنده و پایدار است . حتی بعد از روی کار آمدن این نیروها ما اصلاح طلبان دائم در صدد اصلاح آنان خواهیم بود (279650)
ملت دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۶:۰۰
مهدی جان, حقیقت یک جریان است ,نه فرد (279687)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۱:۲۳
این همایش برای روحیه دادن به اصلاح طلبان بسیار خوب بود و از اینکه از حصرشدگان حمایت کردند و همچنین از مطهری حمایت کردند قابل تقدیر است و بزرگان و پیشروان اصلاح طلبان باید بطور قاطع از زندانیان و حصرشدگان حمایت همه جانبه بنمایند واما باید طرح خودشان را برای انتخابات آماده نمایند و خوذشان بهتر میدانند شورای نگهبان به این راحتی به آنها صلاحیت نخواهد داد و اکثر آنها را فتنه گر میداند (279440)
حسن رستم زاده
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۱:۵۹
کشورم نیاز شدید به هوای تازه دارد هوای آلوده فعلی کشنده است هوای مجلس فعلی مسموم و بسیار الوده است 8 سال فقط هوای الوده وارد کشور شده و همه را مسموم کردند تا غارتها را راحتر انجام دهند پنجره ها را باید باز کرد با دوباره از نو بنا ساخت ... (279442)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۴:۵۳
از توطئه هاي افراطي هاي داعش مسلك نبايد غفلت شود وهمواره بايداز خرابكاري هاي هشت سال دوران سياه احمدي نژاد گفت تا مردم اگاه شوند وفريب اين چنگيزيان را نخورنداندكي صبر سحر نزديك است (279460)
صوفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۸:۰۹
انشاءالله به امید سخرانی رسمی رهبر اصلاحات دکتر سید محمد خاتمی در همایش آینده اصلاح طلبان (279486)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۹:۳۵
چرا از صداسیمای اصولگرای تندرو حرفی نگفتن فتنه اصلی در رسانه به اصطلاح ملی وجود داره! درود بر اصلاح طلبان (279516)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۰:۰۷
امیدوارفردایی بهتربرای ایران به یاری خداوند متعال. (279529)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۰:۲۹
افراطیون بدانند الانسان الحریص الا ما منع (279537)
میبخشم اما فراموش نمیکنم!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۱:۵۸
مواضب باشیم به نمایندگان فعلی شهرمان رای ندیم،به هیچیک! (279566)
سید هادی خامنه ایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۳:۲۷
" حق الناس فقط شمارش آرا نیست" (279610)
مهرپویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۴:۱۸
رفع حصر و دفاع از حرکت شجاعانه علی مطهری و انسجام اصلاح طلبان و شکست دادن افراطیون در انتخابات آینده .... (279642)
نگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۵:۰۷
تاسف از برخوردبامطهری
در طول سالیان بعد از انقلاب از این دست اتفاقات کم نبوده که در مقاله ای که اخیرا شرحی از برخورد های فیزکی که بامخالفین در مجلس و خارج ازمجلس بر شمرده بود. بعنوان مثال حملاتی که به مرحوم بازرگان یامعین فر یاحقیقت جو یا عبدا... نوری ,لاریجانی ومهاجرانی واخیرا اقای مطهری ,وقتی به ریشه های عقیدتی این اقایان(حمله کنندها ) و جریانات حامی انها رامورد واکاوی وبررسی قرلر میدهید به این نتیجه میرسیم که تمامی این جریانات در ریشه های اعتقادی انها جزمیت وتعصب کور ی را مشاهده میکنی ک (279667)
ملت دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۱۵:۵۷
1-این نکته فراموش نشه که صف اصلاح بازان واصلاح نمایان-که بهتر بگویم منفعت طلبان- می بایست از صف اصلاح طلبان واقعی-که اصلاحات را هم وغم خود می دانند-جدا کرد,-آنانکه مصداق این بیت شعرند:دست از طلب ندارم تا کام من برآید , یا من رسم به جانان یا جان زتن درآید.-بعضی ها این روز ها شیک می گویندو شیک می پوشندکه معلوم نبود تو چندسال.......
2-درسته آقای روحانی نه اصلاح طلب بوده ونه هست,ولی چه بخواهد وچه نخواهد مدیون رای اصلاح طلبان است,آقای خاتمی بعنوان لیدر اصلاحات از رییس جمهور محترم تحقق مطالبات اساسی را ... (279685)