به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۸ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۴۹۸۰۷
توسط نمایندگان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا

تحریم‌های تازه اروپا علیه روسیه تصويب شد

گروه بين‌الملل: پس از رایزنی‌های طولانی در میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌های جدید اقتصادی علیه روسیه، سرانجام نمایندگان این اتحادیه به توافق رسیدند. این تحریم‌ها حوزه‌های انرژی، مالی و دفاعی روسیه را هدف قرار داده‌اند.
تحریم‌های تازه اروپا علیه روسیه تصويب شد
نمایندگان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل طرح تحریم‌های جدید علیه روسیه را تصویب کردند. هدف تحریم‌های جدید، دشوار کردن دسترسی روسیه به بازارهای مالی اروپاست.  این تحریم‌ها بخش‌های انرژی، مالی و دفاعی روسیه را هدف قرار داده‌اند. اتحادیه اروپا روسیه را به دخالت‌ فعال در بحران اوکراین متهم کرده است. قرار است که دیگر هیچ‌گونه تجهیزات جنگی به روسیه صادر نشود. بانک‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سرمایه روسی دارند، از این پس دیگر قادر به فروش اوراق بهادار در اتحادیه اروپا نیستند. از این گذشته صادارت دستگاه‌هایی با فناوری بالا در زمینه انرژی متوقف می‌شود.
این تحریم‌ها ابتدا برای یک سال در نظر گرفته شده‌ است. اولین بررسی پس از سه ماه صورت خواهد گرفت. این تحریم‌ها قرار است روسیه را وارد کند، از نفوذ خود بر جدایی‌طلبان شرق اوکراین برای خاتمه بحران استفاده کند. هم‌چنین به روسیه اتهام زده می‌شود که برای روشن شدن علت سقوط هواپیمای مالزیایی که روز ۱۷ ژوئیه در منطقه تحت تسلط شورشیان جدایی‌طلب اوکراین سقوط کرد، اقدامی انجام نمی‌دهد.

سفرای ۲۸ کشور اتحادیه اروپا دوشنبه هم اسامی شمار دیگری از مقام‌های روسی را به فهرست افرادی که شامل تحریم‌می‌شوند، اضافه کردند. این فهرست شامل نزدیک‌ترین افراد نزدیک به پوتین هستند و نام آن‌ها قرار است به‌زودی منتشر شود. اتحادیه اروپا در مجموع نام ۸۷ نفر و ۱۸ سازمان و شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

بر اساس یک نظرسنجی نمونه‌ای در آلمان، مردم این کشور طرفدار تحریم‌های شدیدتر روسیه هستند، حتی اگر این تحریم‌ها به قیمت از دست رفتن مشاغل زیادی تمام شود. هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. ۵۲ درصد گفته‌اند که از تحریم‌های شدیدتر حمایت می‌کنند. ۳۹ درصد مخالف آن هستند. ولی اقدام یک‌جانبه آلمان در تشدید تحریم‌ها طرفدار چندانی ندارد و ۵۴ درصد مخالف آن هستند.