به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۶۱۲۲۷
يک فعال سياسي اصلاح​طلب عنوان كرد؛

لج افراطیون به‌خاطر خونسردی اصلاح​طلبان

گروه سیاسی: يک فعال سياسي اصلاح​طلب در خصوص زمان تحقق اتحاد اصلاح طلبان و همچنین برگزاری همایش زودهنگام اصولگرایان گفت: اصولگرایان رقیبان اصیل و شریف اصلاح طلبان حق دارند تلاش بیشتر و زودهنگام تری داشته باشند. معمولا وقتی جریانی در یک مسابقه دچار شکست فاحشی می‌شود لابد باید بیشتر تلاش کند و احتمالا به کاستی‌ها و عوامل شکست فکر کنند.
لج افراطیون به‌خاطر خونسردی اصلاح​طلبان
احمد پورنجاتی گفت: اصولگرایان فعالیت می کنند تا جبران گذشته را کنند اتفاقی که متاسفانه به دلیل نگاه تضمین شده به انتخابات 92 در آنان بوجود آمد. امیدوارم این اصلاح دیدگاه ها و واقع بینی آنها نسبت به مطالبات اجتماعی بینجامد و البته آرزوی موفقیت در اهدافشان را برای آنها دارم. او اظهار داشت: این موضوع غیر عادی برای جریانی که شکست بزرگی را دریافت کرده نخواهد بود.

پورنجاتی همچنین پیرامون اتحاد اصلاح طلبان گفت: حرکت اصلاح طلبان حرکت مبتنی بر واقعیت و برنامه ریزی است و دچار نوعی بلاتکلیفی و عقب افتادگی نیست. زیرا که خوشبختانه تا جایی که می توان در تمامی رسانه ها دید مجموعه اصلاح طلب که دیگر می توان پسوندهای بیشتری چون اعتدالی، واقع گرا و عمل گرا را برای آن در نظر گرفت نوعی همگرایی قابل توجه وجود دارد که به انرژی خاصی برای تقسیم سهم احتیاج ندارد. او ادامه داد: آنچه شاهد آن هستیم کش مکش درونی و برونی نداریم چون تکلیف جریان اصلاحات متناسب با خواست اجتماعی مشخص شده است.

او در ادامه عنوان کرد: خواست اجتماعی عبارت است از اینکه جامعه به حرکتی که فرآیندی و نه به صورت جرقه ای و موردی باشد احتیاج دارد. این حرکت ها نباید به مانند دوره احمدی نژاد با الگوی خاصی در شعارها به بخشی از مطالبات سطحی پاسخ بدهد بلکه باید به زیرساخت های کشور پرداخته شود و به مسائل بنیادی که به لحاظ اجتماعی مورد توجه است و مغفول مانده توجه کند. همچنین نسبت به نهادهای مدنی نیز باید توجه شود. او در ادامه گفت: از این نظر با توجه به مطالبات نیازی به مشخص شدن افراد خاص در حال حاضر وجود ندارد.

پورنجاتی گفت: بخشی از جریان اصول گرای افراطی بنا دارد به وسیله تکل، جر زنی و یقه گیری سیاسی با اصلاح طلبان بازار را داغ کنند. او با اشاره به فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار داشت: فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان با همان مشی متکی بر عقل جمعی در پیش از ریاست جمهوری و متکی بر بدنه به کار گرفته شده در ارتباط تشکیلاتی با جامعه در حال انجام است. اگر به چشم نمی آید دو دلیل دارد یکی آنکه بخش هایی از تشکل های باسابقه اصلاح طلب با محدودیت هایی مواجه بودند و در مواردی گشایش صورت گرفته و دوم آنکه اصلاح طلبان بنا ندارند به صورت واکنشی نسبت به جریان رقیب عمل کنند.

به همین دلیل است که برخی اوقات لج جریان افراطی رقیب در می آید که چرا اصلاح طلبان واکنشی نشان نمی دهند و خونسردند. او در ادامه گفت: بخشی از بازار جریان اصولگرای افراطی بنا دارد به وسیله تکل، جرزنی و یقه گیری سیاسی با اصلاح طلبان داغ شود. او در پاسخ به این سوال که فشار اصولگرایان افراطی به دولت اعتدال گرا تا کجا ادامه خواهد یافت اظهار داشت: این رویکرد غیر عادی نیست. کسی که شرایط تک ماده شدن برای قبولی را ندارد، لاستیک معلمی که به او نمره نمی دهد را پنچر خواهد کرد تا نمره قبولی بگیرد. بخشی از این حرکت برای پنچر کردن حرکت دولت است و می خواهند پیام دهند که این دولت قرار بود چرخ زندگی را بچرخاند اما نتوانسته است. بجای آنکه این موضوع را به صورت معقول عنوان کنند از این شیوه های نامطلوب استفاده می کنند.

او در ادامه گفت: وزن این حرکت در مجموع چگالی اجتماعی بسیار اندک است و بازخوردهای واقعی زیرپوستی جامعه نسبت به حرکت لج باز گونه یک بخش از مجلس به خصوص این موضوع خاص اگر سنجیده شود ناگوار است. او ادامه داد: این بسیار بد است که احساس مردم نسبت به نمایندگان بسیار خفیف باشد. او در انتها گفت: این نمی تواند برای انتخابات آینده و برای اصلاح طلبان خطر داشته باشد و ما از آن استقبال می کنیم هر گونه از این حرکات و رفتارها قابل فراموشی نیست و ذخیره می شود. اگر کسی بخواهد به دوستان ما مشاوره بدهد باید بگوید که این ره به مجلستان نمی رود.
مرجع : ایسکانیوز

-------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۴:۲۴
نباید بذاریم افراطیون موفق بشوند (263984)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۵:۰۳
کسانی موفقند که مردم دار باشند پس چون افراطیون مردمدار نیستند موفقیت نداشته ونخواهند داشت .افراطی یعنی ضدیت با مردم (263991)
سبحان
Germany
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۰۶
فعلا که روحانی خدا رو شکر کم نیاورده و وزارت بهداشت خاتمی و کسی که وزیر علوم موسوی بوده رو معرفی کرده امیدوارم همیشه این راه رو ادامه بده تا الان که میشه گفت رای که مردم بهت دادن حلالت (264015)
ایرانی
United States
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۱۰
فعالیت انتخاباتی بکنند طوری نیست ولی برنامه چینی و دسیسه بازی برای تقلب و رد کردن نیروهای مردمی در شورای نگهبان و به زور وارد کردن نماینده های انتسابی.... واقعا مردمو خشمگین می کنه! (264017)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۱۱
با سلام .
با شما موافقم . نه افراطیِ اصولگرایان ، نه افراطیِ پایداری ها و نه افراطیِ اصلاح طلبان . نه فتنه گر ، نه آن طرف کسی که واقعا به دنبالِ کاسبی و ماهی گیری از فتنه است . نه ذلیل و غربزده ، نه لجباز و یک دنده . (264018)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۵:۱۶
با سلام
شکستِ فاحشِ اصولگرایان ؟!
شکستِ فاحش زمانی بود که آقای عارف از رقابتِ انتخابات کناره گیری کرد . شکستِ فاحش زمانی بود که مردم در سال 84 با یک رأیِ تاریخی ، به اصلاحاتِ خاتمی ( و نه اصلاح طلبیِ حقیقی ) ، نه گفتند .
شکستِ فاحش زمانیست که جنابِ خاتمی برای راست کردن کمرِ خم شده ی جریانِ خود ، مجبور شود خود را به رفسنجانی بچسباند . حال اینکه روزگاری در مقابل او بود !
شکستِ فاحش ، شکستِ پیاپی در انتخاباتِ شوراها و مجلس و ریاست جمهوریست .
و از همه مهمتر شکستِ فاحشِ حقیقی ، شکستنِ حرمتِ عاشورای ... (263996)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۵:۵۷
بینش یه نفس بگیر خفه نشی! :)) معلوم خوب تونسته حرصت رو در بیار، ولی ما کاملا خونسردیم، خیالت راحت باشه دوپینگ شورای نگهبان هم بدادتون نمی رسه (264005)
سبحان
Germany
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۰۴
شما شکست فاحش رو از نظر خوتون گفتید بزارید منم بگم
شکست فاحش یعنی رای به روحانی تو 24 خرداد شکست فاحش یعنی ترسیدن از هاشمی و رد صلاحیت کردنش شکست فاحش یعنی مجلس شیشم که نفر اول در تهران 1 ملیون هفصد هزار رای اورد ولی تو این انتخابات حداد عادل نفر اول تهران 700 هزار رای فقطاورد شکست فاحش یعنی این که میدونید مردم به اصلاح طلبا ایمان دارن ولی رد صلاحیت میشن شکست فاحش این که نماینده مخالف وزرای پیشنهادی فقط 270 هزار رای تو تهران اورد
بازم بگم شکست فاحش یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟ (264013)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۰:۲۲
سلام
سبحانِ عزیز !
من اهلِ زورآزمایی و مچ انداختن نیستم و از این که جماعتی یا گروهی یا فردی را ضایع کنم یا برای اینکه پشتش را به خاک بمالم با او رقابت یا جَدَل کنم لذّت نمیبرم . انزوای اصولگرا و اصلاح طلب را هم نمیپسندم . وجودِ هر دو جریان برای پویاییِ کشور لازم است . به هر شکل اگر شما نظرت آن چیزیست که گفتی ، باشد ایرادی نیست ، بالأخره هر کس نظری دارد . فقط در رابطه با ردّ صلاحیّت ها که اشاره کردی ، به یاد ندارم در یک انتخاباتی فقط نامزدهای اصولگرا و یا بالعکس حضور داشته باشند ! تا جایی که من در ... (264085)
عادل
United States
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۱۴
علی جون چقدر در ماه بهت می دن؟ ببین میارزه اینقدر چرت و پرت بگی؟ حالا در دولت تدبیر و امید برای شما هم کم کم کار جور میشه دلواپس نباش. اما اول باید درساتو خوب بخونی، دنبال بورسیه غیرقانونی هم نباشی، ....هی الکی هم کامنت در سایتای اصلاح طلبها نذاری....حالا ببین کی گفتم!! (264020)
ابوالفضل
United States
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۱۸
احمدی نژآد بخاطر نه به اصلاحات خاتمی رای نیاورد به خاطر فضای ضدیتی که بر علیه هاشمی بود رای آورد چرا در سال 88 آن مسائل پیش آمد؟ مردم امدند که یکی دیگر را امتحان کنند که کاملاً پشیمان شدند. آنها فهمیدند که رای درست را اصلاحات میرود نه اصولگرایی. این یعنی شکست (264021)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۷:۱۶
یه کمی آرومتر
نفس بگیر عزیزم
خسته می شی ها
آفرین (264052)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۸:۲۳
البته اینها همان خوارج صدراسلام هستند که به علی ع میگفتند کافر شدی (264065)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۸:۴۶
حالت خوبه؟؟؟اینایی که گفتی همه اش توهمت بود (264071)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۹:۳۷
نه بابا چقدر ناراحتي (264078)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۰:۲۴
زنده باشی مخالف من.
فقط میگم محض احتیاط یه نگاهی به آمار مثبت و منفی بینداز. (264086)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۱:۲۷
علی در این طیف دو نفر بودند روحانی عارف قرار بود یکی کنار برود همانطور که ان طرف قضیه 6 نفر بودند .این طرف دو اندیشمند بنام اقایان هاشمی و خاتمی هستند که همه روی حرف این اقایان اجماع نظر دارند زمانی که از عارف خواستند کنار برود قبول کرد اما ان طرف همه منم هستند و این دو بزرگوار را ندارند .شکست فاحش شما زمانی بود که حداد کنار کشید و الا از غرضی کمتر رای داشت .در ضمن تو کوچولو تر از انی هستی که اسم هاشمی و خاتمی عزیز را بر زبان بیاوری .ضمنا"صحبتهای تو سر و ته ندارد خودت بر حرفات تنهایی فکر کردی!!! (264108)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ۰۷:۵۸
علی اقا ببین چقدر منفی داری
بپا سنکوب نکنی (264153)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۰
هم مسابقه را زودتر شروع می کنند و هم تکل و جر زنی می کنند... اما همیشه در انتخابات اگر انصاف و حق مردم رعایت شود اصلاح طلبان پیروزند (264001)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۷:۲۰
سلام آقای صادق !
آیا در انتخاباتِ 92 حقِّ مردم ضایع شد ؟! آیا بی انصافی صورت گرفت ؟ آیا آقای عارف نماینده ی اصلاح طلبان نبود ؟ آیا عرصه برایش باز نبود ؟ پس چرا تا آخر نماند و رأی نیاورد ؟! قبول کنی یا نه ، مردم همانطور که از احمدی نژاد ناامید شدند ، از خاتمی و دار و دسته و تشکیلاتش هم ناامید شدند و عبور کردند . (264055)
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۱:۰۷
اصولگرایان در ارتباط با عامه مردم بویژه جوانان و درک واقعیتها مشکل دارن و اگه طرفدارانشون رو موظف! و مکلف!! به رای دادن به شخص یا اشخاصی نکنند کلاهشون پس معرکه است (264101)
ناصر شاکری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۱:۳۰
علی تو همیشه اشتباه میکنی .قضیه حیثیتی بود که ما بردیم این اتفاق با عارف هم میافتاد. بر حرفات تنهایی فکر کردی ؟ (264109)
بی خیال همه چیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۷
فکر نکنم ایندفعه موفق بشید چون شورای نگهبان با شما نیست که هیچ علیه شماست زیاد خوتونو خسته نکنید در 92 هم رکب خوردتد والا روحانی هم تائید نمی شد (264003)
فرزدق شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۱:۰۵
شورای نگهبان داور انتخاباته پس باید بیطرف باشه و شما نباید بهش دل ببندید.
پس لازمه روش هاتون رو تصحیح و اخلاق تون رو تلطیف کنید . اگه بتونید یه کاندیدا از جنس مردم هم معرفی کنید مطمئن باشید این بار بیش از چهار میلیون رای میارید. (264099)
بنده خدا
United States
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۲۳
اونها فقط به اینکه "رای مردم حق الناس " است پایبند بمانند همه مشکلات حل است . هرچه می خواهند تلاش کنند (264024)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۲۶
در این سالها اصلاح طلب ها بازنده اصلی و مردم برنده اصلی بودند چرا که رفتار سیاسی اصلاح طلبان از سال 84 به بعد نشان داد که بر خلاف ادعایشان اصلا رای مردم و جمهوریت را قبول ندارند و فقط وقتی مردم به آنها رای دهند نتیجه را قبول میکنند و مردم هم به ادعاهای کذب آنها در مورد آزادی و دموکراسی پی بردند. (264026)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۱:۰۸
کدام جمهوریت جمهوریت احمدی نزادی
دروغ فحاشی ناسزا گفتن به کل مردم جهان (264103)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۸:۴۴
اصول گرایان میدانند که بین ملت جایگاهی ندارند وچشم امیدشان درمجلس اتی به دوبینگ شورای نگهبان است که رقیبان را ردصلاحیت کندتابتوانندبا رای اندک هم کرسی های مجلس بدست آورند بنابراین اصلاح طلبان باید سخت مواظب باشند که گزینه های متعددی را برای مجلس اینده درهر حوزه در نظر بگیرندتا اکثریت مجلسرا داشتهوجلو سنگ اندازی تندروهارا بگیرند. (264070)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۸:۴۹
مردم خونشون به جوش اومده،مردم ازوعده خسته شدن،گرونی،وتورم،بیکاری،فقرداره بیدادمیکنه،انوقت اقایان ،اقازاده فقط دائم دلواپس هستند،شکست افولگرایان(اصولگرایان)قطعی است (264074)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۱:۰۶
اصلاح طلبان باید با سعه صدر بااصول گرایان مدارا کنیم ودر بزنگاه پای صندوق انتخابات برویم وگذشت داشته باشیم اگر کوچکترین برخوردی داشته با شیم ان ها دنبال همین برخورد ما هستند تااز ان کاه کوهی بسازیند و مانند پتک بر سر ما بکوبند
زیاده خواه نباشیم روشنگر باشیم نسل فرهیخته دانشجویان اساتید با ما هستند (264100)