به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۳۲۴۹۰
7000 کودک در جنگ سوریه کشته شدند

قربانيان جنگ سوريه از 140 هزار كشته گذشت

گروه بين الملل: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، تاکنون بیش از 140 هزار نفر از جمله 7000 کودک در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند.
قربانيان جنگ سوريه از 140 هزار كشته گذشت

 دیده‌بان حقوق بشر سوریه که از حامیان مخالفان سوری است، اعلام کرد که ماه گذشته میلادی هم‌زمان با آغاز مذاکرات صلح «ژنو 2» خونبارترین دوره جنگ داخلی سوریه محسوب می‌شود. بر اساس داده‌های این گروه که در انگلیس مستقر است و شبکه‌ای از فعالان حقوق بشر در سوریه دارد، در حال حاضر تعداد کل کشته‌ شدگان جنگ داخلی سوریه 140 هزار و 41 نفر است. از این تعداد 7626 نفر کودک و 5064 نفر زن بوده‌اند.

 سازمان ملل ماه گذشته میلادی گفت، به‌روز رسانی اطلاعاتش نسبت به میزان تلفات در سوریه را متوقف می‌کند چرا که اوضاع خطرناک در این کشور به‌روز رسانی دقیق و صحیح اطلاعات را غیر ممکن می‌سازد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: تمامی این موردهایی را که شمارش کرده افرادی هستند که نام یا مدارک شناسایی آن‌ها موجود است و یا تصاویر و فیلم‌هایی از آن‌ها وجود دارد. این سازمان افزود، سرنوشت ده‌ها هزار تن از دیگر مردم سوریه مشخص نیست.

این گروه گفت، توانسته جسد بیش از 30 هزار شورشی و بیش از 50 هزار نفر از نیروهای حامی اسد را شمارش کند. اما رامی عبدالرحمان، رئیس این گروه گفت، تعداد دقیق تلفات در هر دو طرف احتمالا بیشتر است. وی افزود: هر دو طرف در تلاشند تا تعداد تلفات خود را پنهان کنند و به همین دلیل اعلام آمار دقیق کشته شدگان بسیار دشوار است. این آمار همچنین شامل سرنوشت بیش از 7000 نیروی بازداشت شده وابسته به حکومت اسد و گروه‌های مسلح وابسته به آن و یا صدها تن که توسط گروه‌های شورشی ربوده شده‌اند، نیست.

مرجع : ايسنا