به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۵۱۳۹۰
گزارشي جديد از اقدامات تروريست‌ها در موصل؛

داعش 700 زن ایزيدی را به مزایده گذاشت!

گروه بين الملل: مسیحیان عراقی که به تازگی از این کشور به فرانسه پناه برده اند، از برخورد وحشیانه گروه «دولت اسلامی» (داعش) با مسیحیان و ایزيدی ها بویژه زنان، این اقلیت های دینی خبر داده اند.
داعش 700 زن ایزيدی را  به مزایده گذاشت!
به گزارش العربیه، فروش زنان، ختنه آنها، ممنوع شدن مشاهده تلویزیون، در مناطق تحت کنترل گروه داعش از جمله حوادثی است که پناهجویان مسیحی در پاریس آنها را فاش کرده اند. پاتریک کرم رئیس سازمان «مسیحیان خاورمیانه در خطر مرگ» در گفت و گو با العربیه درباره کمک های فوری فرانسه و تلاش های سیاسی و انسانی این کشور برای نجات مسیحیان عراق سخن گفت.

کرم افزود که اولویت کنونی شکست محاصره دشت نینوی و ارسال کمک ها از طریق هوا برای مردم محاصره شده در این منطقه است. «الیش یاقوت» مدیر کنفرانس بررسی اوضاع مسیحیان عراق برای آگاهی از آخرین اوضاع میسحیان این کشور، تلفنی با "پاپ انیس حنا الدمنیکی" یکی از محاصره شدگان در دشت نینوا گفت و گو کرده است. در این گفت وگو، پاپ انیس حنا، از درد و رنج مسیحیان و دیگر اقلیت ها محاصره شده در نینوا سخن گفته است . او از مرگ صده ها نفر خبر داده است.

حنا  گفت که بسیاری از خانواده ها بویژه ایزيدی ها به زور از منازلشان اخراج شدند. وی بر ضرورت جلوگیری از خطر بزرگ و هولناک پدیده داعشی ها تاکید کرد. انیس حنا گفت: "آنها می خواهند به زور دین اسلام را بر ما تحمیل کنند و در صورت نپذیرفتن باید جزیه بدهیم ". او افزود: این برخورد گروه داعش نه تنها با مسیحیان بلکه با ایزدی ها هم انجام شده است".

حنا درباره برخورد داعش با زنان ایزدی بیان داشت که این گروه روز چهارشنبه گذشته، 700 زن داعشی را برای فروش به بازار موصل بردند و آنها را در مزایده علنی قرار دادند. به گفته وی هر یک زن به ارزش 150 دلار به فروش می رفت. بر اساس این گزارش گروه داعش علاوه بر اجرای قوانین خود در مناطق اقلیت های دینی و قومی، زنان و دختران را به زور ختنه می کند. در همین حال سامیه مکتوف یکی از مدافعان حقوق بشری حاضر در جلسه از برگزاری کنفرانسی در ژنو جهت بررسی و ایجاد راه حلی برای مسیحیان و اقلیت ها در خاورمیانه خبر داد.

در همين حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد در اتحادیه اروپا نوشت که این اتحادیه به دنبال تشکیل یک «گروه پشتیبانی» با حضور کشورهای خاورمیانه از جمله ایران، برای دفع حملات داعش علیه عراق است. این گزارش بیان می‌کند که وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که روز جمعه در بروکسل گفت‌وگوهایی اضطراری درباره بحران عراق خواهند داشت، بر سر مسئله تشکیل این گروه نیز بحث خواهند کرد. به گفته این مقام اتحادیه اروپا که در گزارش به نام او اشاره نشده است، گروه پشتیبانی می‌تواند شامل ایران، مصر، ترکیه، لبنان، اردن، عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس باشد.

وی اظهار داشت: «اهمیت بسیاری دارد که همه جبهه واحدی علیه داعش تشکیل بدهند، چرا که نباید چنین تلقی به وجود بیاید که این تقابلی میان کشورهای غربی و داعش است. باید روشن کرد که این تقابل میان داعش و همه کشورهای منطقه است.» این مقام اتحادیه اروپا در ادامه می‌گوید که هدف این اتحادیه تبادل اطلاعات درباره داعش از جمله درباره منابع مالی آن است و بررسی این امر که چگونه می‌توان به موازات دفع حملات داعش، آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

رویترز می‌نویسد که این مقام اتحادیه اروپا از بیان توضیح بیشتر درباره راهکارهای عقب راندن نیروهای داعش خودداری کرد، اما میان اعضای اتحادیه اروپا تمایل اندکی برای پیوستن به ایالات متحده آمریکا در حملات نظامی علیه شبه‌نظامیان داعش وجود دارد.

نیروهای افراطی داعش در هفته‌های اخیر پیشروی‌های سریعی در شمال عراق داشتند که ماه گذشته به فتح شهر مهم موصل نیز انجامید. تهدیدات این گروه باعث شد که ایالات متحده به درخواست حکومت عراق وارد عمل شده و نیروهای داعش را هدف حملات هوایی قرار دهد.

از این حملات برخی از کشورهای اروپایی نظیر بریتانیا، فرانسه و آلمان حمایت کرده‌اند. در این میان نیروهای کرد عراق نیز علیه داعش موضع گرفته‌اند که رویترز می‌نویسد وزرای اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه درباره ارسال سلاح و مهمات برای کردها نیز به بحث خواهند نشست. در همین زمینه روزنامه گاردین امروز جمعه نوشت که بریتانیا آماده است برای کار تسلیح کردهای عراق به فرانسه بپیوندد.