به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۸۲۸۱۹
نامه سرگشاده شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بروجرد

در بروجرد،علاالدين بروجردي همه‌كاره‌ است!

گروه سياسي: شورای هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان بروجرد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به علاءالدین بروجردی، از دخالت وی در عزل و نصب های مسئولین شهرستان بروجرد انتقاد کرده است. متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای بروجردی، نماینده مردم شریف شهرستان بروجرد
با عرض سلام
جهت یادآوری حضرتعالی به استحضار می رساند که مردم شریف و آگاه شهرستان بروجرد در سال1392 با رای قاطع خود به دکترحسن روحانی، "نه" بسیار بزرگی به تفکری گفتند که شما و اکثریت نمایندگان مجلس نهم ازحامیان آن بوده اید. شما همراه دولتی بوده اید که تا آخرین ثانیه های جمع آوری کارنامه نامقبول آن کشور را تا لبه پرتگاه سقوط به پیش راند و این درحالی بود که شما و اکثریت نمایندگان این مجلس که به موجب اصل شصت و هفتم قانون اساسی سوگند یاد نمودید که: "از ودیعه‌ای که ملت به شما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنید، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نماید و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشید"؛ دراغلب موارد سکوت کردید و دریغ از یک نهیب به این همه بی تدبیری و تضییع حقوق ملت و حیف و میل بیت المال!

با این وجود شما به جای تمکین به رأی و نظر مردم بروجرد، با مصادره آرای آنان و با نادیده گرفتن اصل پنجاه وهفتم قانون اساسي و استقلال قوا که نمایندگان مجلس باید به موجب وظیفه قانونگذاری و نظارت برحسن اجرای آن، الگوی قانونمندی پایبندی به قانون باشند، با استفاده ازوضعیت خاص سیاسی و اقتصادی دولت تدبیر و امید؛ در ساماندهی به بی سامانی های کشور در داخل و میدان های بین المللی، با فشارهای فراقانونی بر وزارتخانه ها، مخصوصاً وزارت کشور واستانداری لرستان، مانع ازهرگونه تغییر و تحول مناسب با سیاست های این دولت درسطح مدیران این شهرستان شده اید

حتی در این مورد به توصیه ها، نظرات واعتراضاتی که از سر دلسوزی و برای حفظ منافع و مصالح این شهرستان ازجانب اشخاص حقیقی و حقوقی حتی چهره هایی که جزء حامیان شما و ازاعضای ستاد انتخاباتی شما دردوره های مختلف بودند، مطرح می شد، وقعی ننهادید و همچنان با لجاجت براین مسیر پا می فشارید. شما با چینش طنزگونه نیروهای خود که از یک طرف هیچ گونه اعتقادی به سیاست های دولت تدبیر وامید ندارند و حتی از نظرتخصص و تجربه درسطح نازلی هستند، شائبه های زیادی را درسطح شهرستان دامن زده اید!

از شما که سابقه ای در حقوق و دیپلماسی دارید، می پرسیم، به استناد به کدام قانون یا حجت شرعی چنین حق و اختیاری برای خود قائلید که در انتصاب مدیران دولت در شهرستان، که علی الاصول می بایست مجری سیاست های دولت باشند، نه مطیع نماینده مجلس، این گونه وارد شوید؟

جناب آقای بروجردی!
اینجانبان به عنوان جمعی از دلسوزان انقلاب نسبت به دخالت غیر قانونی شما درانتصاب دوتن از مدیران دولت گذشته درمسند مدیریت آموزش وپرورش واداره صنعت ، معدن وتجارت شهرستان بروجرد طی نامه ها وبیانیه هایی اعتراض خود را مطرح نمودیم که مع الاسف وقعی نهاده نشد!واکنون نیز شاهد انتصاب نابجای دونفر دیگر از مخالفان مشی اعتدالی دولت درسمت های اداره ارشاد اسلامی ودانشگاه پیام نورهستیم که این رویکرد ها بارقه «تدبیر امید» را به ناامیدی بدل کرده است !

شما ظرفیت شنیدن سوألات شهروندان را ندارید و به جای پاسخگویی به سوالات مردم، آنان را به پای میز محاکمه می کشانید! (هنوز شکایت وتعطیلی هفته نامه شمیم درخاطره ها مانده است) درحالی که نماینده مجلس موظف است بنا بر سوگندنامه ی نمایندگی، به پرسش ها، مطالبات وحتی اعتراضات شهروندان پاسخگوباشد.

شورای هماهنگی اصلاح طلبان بروجرد، در خاتمه مشفقانه از شما می خواهد که ضمن احترام به آرای مردم به فکر وظیفه ی اصلی نمایندگی مجلس، که همانا امرقانونگذاری درست و علمی و نظارت برحسن اجرای آن است، باشید وازسنگ اندازی برکار دولتی که با آواری ازمشکلات به جا مانده ازدولت گذشته روبروست و باید پاسخگوی اعتماد رأی دهندگان باشد، دست بردارید.
شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان شهرستان بروجرد
تیرماه 94