به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۷۱۸۳۹
مهاجمان به‌مطهری بايد دستگیر شوند

به دنیا اعلام کردند در ایران هم داعش وجود دارد

گروه سياسي: یک استاد دانشگاه و روحانی حوزه ی علمیه ی قم خواستار برخورد جدی دولت با حمله کنندگان به علی مطهری شد و گفت: حمله کنندگان به علی مطهری قصد دارند اسلام و جمهوری اسلامی را بدنام کرده و به دنیا اعلام کنند که در ایران هم داعش وجود دارد.
به دنیا اعلام کردند در ایران هم داعش وجود دارد
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز در قم، حمله به علی مطهری را مخالف با آموزه های اخلاقی و دینی دانست و گفت: در اینجا چپ و راست مطرح نیست، مساله یک برخورد زشت است که می توان آن را با نمونه های جاهلی قبل از اسلام سنجید. از اسلام به بعد آموزه های دینی ما را به سوی منطق و حکمت و «جدال احسن» ترقیب کرد و قرآن ادعُ إِلىٰ سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ. علی بن ابی طالب علیهم السلام که پیشوا و الگوی ماست به مخالف حق اظهار نظر می داد؛ لذا کسی که به قرآن و دین و ائمه اعتقاد داشته باشد چنین عملی را انجام نمی دهد.

این عضو ارشد مجمع محققین و مدرسین حوزه ی علمیه ی قم، حمله به مطهری را «حرکتی جاهلانه» نامید که ریشه در جمود، تعصب و دوری از عقلانیت دارد. فاضل میبدی از احتمال همکاری حمله کنندگان به مطهری با دشمنان نظام سخن گفت: «من یقین دارم جریانی که این حرکت ها را انجام می دهد از خارج ایران در حال تحریک است وگرنه چرا باید در نظامی که قرار است منادی عدالت و اخلاق علوی باشد چنین اقدامی صورت بگیرد؟!»

فاضل میبدی ادامه داد: البته این حرکت ها از زمان امام خمینی تا به حال وجود داشته است. گروهی با خود امام مخالف بودند اما جرئت ابراز وجود نداشتند. اینها در این سی سال هرکجا که شخصیتی برای سخنرانی رفت این حرکات زشت را سامان دادند. این حرکت ها در زمان آقایان هاشمی و خاتمی زیاد دیده می شد و در زمان احمدی نژاد برای مدتی این حرکت ها را کمتر دیدیدم چرا که جریان منتقد دولت در آن زمان کمتر به این حرکت ها متشبث می شد.

او بر برخود دولت با مسببان این حمله تاکید کرد و گفت: دولت باید با این جریان محکم برخورد کند. مسببین این حادثه باید دستگیر و محاکمه شوند. ضرب و شتم یک انسان محترم و یک نماینده ی مجلس چه معنا دارد؟ اگر سخنان مطهری را قبول ندارید اول پای گفته ی او بنشینید و بعد از صحبت های ایشان میکروفن را بردارید و از راه منطق حرف او را رد کنید. فحش و داد و بیداد در دنیای امروز دیگر جواب نمی دهد. مسببین این حرکت می خواهند اسلام و جمهوری اسلامی را در دنیا بدنام کنند و به دنیا اعلام کنند که در ایران هم داعش وجود دارد. یک عده ای اندک در این کشور به سرمایه های انسانی انقلاب آسیب وارد می کنند. حمله به چهره های محبوب جامعه، صدمه به منافع ملی است.

استاد دانشگاه مفید قم، علی مطهری را یکی از سرمایه های نظام خواند و گفت: شاید بنده هم با برخی از دیدگاههای آقای مطهری موافق نباشم اما در ایشان دو صفت وجود دارد که برای من ارزش است. مطهری هم استقلال رای دارد و هم به گفته های خودش معتقد است. مطهری برخلاف کسانی که شعارهایشان را ابزار زندگی خود کرده اند، دین و مجلس را ابزار زندگی نکرده است. تربیت آقای مطهری در ایشان تاثیر گذاشته است. او انسان لایق و شایسته ای است و ما باید از این سرمایه ها در جامعه مان محافظت کنیم.

على از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۵:۵۰
استاندار شيراز اگر توان جلوگيرى ندارد بايد استعفا دهد واگر خداى نكرده ارادهاى براى جلوگيرى ازاين اعمال خودسر نيست بايد توسط وزير كشور عزل شود ، (296453)
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۸:۴۲
شیراز هیچوقت نه استاندار و نه شهردار بومی و دلسوز داشته و نخواهد داشت! اگه داشت هیچوقت وضعش اینجور نبود. همه مسئولین مال شهرستانهای استان فارس هستند! شیراز روستای توسعه یافته ای بیش نیست! (296607)
فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۰:۲۲
استاندار باید شیرازی باشه!!!! مثلا از کسی شهرستانهای فارس حق نداره استاندار باشه!!!!!!!!!!!!!واقعا که (296660)
یاس سفید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۲:۳۰
نگران نباشید بالاخره حق به حق دار خواهد رسید.و (296730)
درد
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۰:۱۵
من از فعالین ستاد روحانی در استان ..... بودم. هر چند عددی نیستم ولی به اندازه یک رای خودم اعلام میکنم: اگر روحانی استاندار استان فارس را برکنار نکند دیگر برای ایشان در انتخابات 96 هیچگونه فعالیتی نخواهم کرد. (296653)
-م-
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۱:۱۶
فكر كنم تو 22 بهمن هم تو همين شيراز بود كه با تفنگ بادي مسابقه شليك به عكس چند شخصيت گذاشته بودند. (296694)
ترابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۵:۵۳
اقای میبیدی خبر داعش تازه گوش شما رسیده حالا که قدرتی ندارید وراحت تر می توانید دیگران را متهم بکنید ؟ داعش زمان شما هم بود اما خودتان را به ندیدن می زدید حالا هم نتایج را تحویل بگیرید نمی خواهم بگویم داعش از چه سالی بود چون سانسور می شود (296455)
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۰۰
با اینکه جناب هاشمی شاهرودی به نفع هاشمی رفسنجانی کنار کشید باز هم آقای رفسنجانی رای نیاورد .
به نظرم نامه ی 47 سناتور تاثیر گذار بود زیرا باعث شد ساختار حکومت ایران دریابد که تضمینهایی که اوباما داده است قابل قبودل برای ساختار کلی حکومت آمریکا نیست.
به نظرم اگر این نامه بعد از انتخابات شورای نگهبان منتشر می شد رفسنجانی رای می آورد .
داعش هم کسانی که ساپورت بپوشند شلاق می زنه . مگه نه ؟؟؟
حال فهمیدیم داعشیان دو گونه اند حتی اگه حرف از آزادی بیان بزنند ماهیتشان یکی است . (296458)
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۱:۲۳
از شما نقشه ی راه خواسته شد ولی بجای پاسخ, ضرب سکه ی تحلیل به نام بنده مشاهده شد...!!! (296697)
/
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۳:۵۶
اولا مگه شما کلید / از صفحه کلید را خریده ای که الان شاکی میشی چرا بنده با این علامت نظر دادم . من هر بار نظر می دم یک اسمی می نویسم اما در هر خبر فقط با یک اسم نظر می دم.
نقشه ی راه را در افق ایران برو ببین . من دیدم و پسندیدم . فقط می دونم این جوسازی ها دیگه جواب نمی ده . (296761)
محمد جانباز و آزاده و بسیجی روزگار جنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۰۵
این حرکت، حرکتی غیر اخلاقی و انسانی و اسلام بود و تنها از موجودات مزدور یا خوارج بر می آید (296459)
عین سین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۲۱
این کار خودزنی بوده، با قصد تخریب رقبا، شک نکنید (296463)
فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۰:۲۵
به هیچ وجه بعید نیست. این حرکت مطهری را در جایگاه خودش تثبیت میکنه و اونو به یک قهرمان تبدیل میکنه (296665)
آرش
Malaysia
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۰:۳۱
آخر توهمی (توهم توطئه) (296670)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۳:۳۴
آره مثل اسید پاشی کاره مخالفینه فقط نمیدونم چرا اینا دستگیر نمیشن که بگن بله ما فتنه گریم!! (296751)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۳۱
آقای میبیدی شما دیگر چرا دستگیر بشوند!دستگیر بشوند!! شیراز برای اینها خیلی خاص هست و عین گفته مطّهری مجازند هر کاری بکنند(این گروه در مقابل قانون مصونیت مطلق دارند) حتی اگر در روز روشن آدم بک.... (296471)
محمد
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۳۸
در مطهری دو صفت وجود دارد که برای من ارزش است. مطهری هم استقلال رای دارد و هم به گفته های خودش معتقد است. مطهری برخلاف کسانی که شعارهایشان را ابزار زندگی خود کرده اند، دین و مجلس را ابزار زندگی نکرده است.
آفرین خدا بر مطهری با این صفات بارزش (296474)
محمد
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۴۰
به دنیا اعلام کردند در ایران هم داعش وجود دارد.
سخن به حقی بود (296475)
کارن پسر کاوه آهنگر
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۴۷
کلید آقای روحانی فعلا رو در انرژی هسته ای گیر کرده و درهای زیادی رو هنوز بهش نرسیده منجمله افراطی گری. خشونت ، دروغ، فرهنگ، حصر و خیلی چیزای دیگه که هشت سال ریاست جمهوری اون آقا تیشه به ریشش خورد (296482)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۵۲
جلوی این اغتشاشگران را نگیرند منجر به حضور حامیان آقای مطهری می شود و آنگاه فریاد فتن فتنه برخی بلند می شود لطفا فتنه را در نطفه خفه کنید . . . (296486)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۵۳
من شهروند ایرانی یه سوال دارم
این تهاجم به دکتر مطهری خانم هاشمی و... یا ممنوع ... شدن سیدخاص اصلاحات با آزادی بیان فضای ارام سیاست داخلی همخوانی دارد؟؟
دولت محترم در مورد سیاست داخلی و ایجاد فضای اعتدالی در مورد جریانهای سیاسی واقعا چه نمره ای میگیرد؟؟
انشاا... به امید فضای بانشاط برای همه ایرانیان عاشق میهن و اسلام علوی (296489)
تلخک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۵۳
دولت با کدام ابزار برخورد کند نیروی انتظامی که دست دولت نیست قوه قضاییه هم که مستقل از دولت عمل میکنه اگه مردم بودند الان تو کهریزک بودند ولی این اقایون به تریج قباشون بر می خوره (296492)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۵۳
همینطور مهاجمین به دانشجویی که در سخنرانی مطهری در شیراز به خاطر یک سوال کتک خورد.همینطور مهاجمین به جانبازی که در جلسه اصلاح طلبان در کرمان به دستور مرعشی کتک خورد.ازه باید همه رو دستگیر کرد.موافقم. (296493)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۶:۵۷
کاش تندروها بجای چوب و چماغ و... قدرت اندیشه و بیان منطقی در جواب سخنان دکترمطهری و... داشتند! آزاد اندیشی و فضای نقادی مورد نظر مقام معظم رهبری کی اجرا میشه؟؟
دکتر روحانی عزیز:استاندار محترم فارس نظاره گر برهم خوردن سخنرانیهای اعتدالیون و اصلاح طلب است ! و سکوت در مقابل رفتار ایشان درست است؟؟
کجا رفت تدبیر و امیییییید؟! (296506)
بهرامی
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۰۵
قبل از هر اقدامی باید استاندار ودیگر مسولین متولی نظم برکنار شوند ووزیر کشور به خاطر این حادثه از مردم عذر خواهی کند قوه قضاییه هم اینجا می تواند درازمون راستی ازمایی شرکت کند .این افراد هم در هر شهری کاملن شناخته شده هستند
می ماند رییس جمهور محترم حقوقدان که اگر چنین کرد موفق است وگرنه ... (296517)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۰۶
فکر کردی داعش چگونه بوجود امد بی تفاوتی باعث شد حالا بمان وببین (296520)
صابری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۰۶
خود فاضل میبدی زیر سوال است (296521)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۰۹
درسته، مگه اینا چه فرقی با داعش دارند؟ از حمله با آجر و سنگ شروع میشه، چند وقته دیگه با میدان دادن به اونها با چاقو تکه تکه هم میکنند. (296524)
هموطن شما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۱۲
من یه سوال دارم : به نظر شما آقای مطهری تاوان چه چیزی رو پس میدهد؟ یک روزی در خانه ملت مورد حمله قرار میگیرد و یک روزی دیگر در شهر ادب شیراز........... (296526)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۱۴
. . . متاسفانه هرکاری که خارجیها نتونستند بکنند این هوچی گرهای داخلی خیلی راحت دارند انجام میدهند .البته بسیار هدفمند وقوی هم هستند .متاسفانه بقیه هم تاکنون فقط سکوت کردند .خدایا خودت نجاتمون بده کشورمون .انقلابمون.وهرچیزی که برامون ارزش داره داره ازدست میره .مردم بهوش باشند که این کارا داره ریشه همه رو میخشکونه متاسفم واقعا تواین لحظه خیلی اندوهگین هستم نمیدونم (296530)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۹:۲۰
بعضی از گروهای معاند و برانداز و گروه انحرافی هم مثل این چماقداران به دنبال شلوغ کردن اوضاع هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و اگر بتوانند مشابه این حملات را طراحی می کنند و در لباس این افراطیها مملکت را شلوغ کنند (296627)
ره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۱۹
درود برآقای مطهری ودرود برجناب آقای میبدی (296532)
محمود
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۴۱
اگه جلوی این تند رویها که همگی شناخته شده اند گرفته نشود دود این تندرویها چشم همه از جمله دستور دهندگان خواهد رفت ان زمان دگه قابل جبران نیست (296558)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۴۳
مگه داعش چه جوری شکل گرفت؟ (296561)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۷:۴۸
با‌‌‌اینا‌‌برخورد‌نمیشه‌‌،شبان‌بی‌مخهای‌قرن‌۲۱در‌ایران!!؟ (296563)
شهرام
United States
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۸:۱۲
از قوه ی محترم قضایه انتظار داریم به این قانون شکنی ها خاتمه دهد و عاملان آن را به جزای اعماشان برساند تا دشمنان نظام ما آنرا از چشم نظام نبینند (296581)
علی حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۸:۱۹
جاداردوزیرکشوراستعفاءدهدومسولان مربوطه شیرازبرکنارشوند این اقدام ازپیش طراحی شده بودند (296584)
لعنت بر داعشی های داخلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۸:۲۱
مطهری که جز خودیهاست (به علت گفتن سخن حق و به خطر افتادن منافع اصولگرایان) اینگونه با او رفتارمی کنند

وای به حال مرم گرفتار ایران

خدایا خودت این مردم را از دست گروههای چپ وراست نجات بده (296586)
شیرازی شرمنده!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۸:۳۲
من فقط یک سوال از دوستان تندرو و افراطی دارم، لطفا جواب را به وجدان خود بدهید: تقریبا تمام کسانی که با نظرات شما هم رآی نبودند و نیستند، از شما و هم اندیشانتان مورد انواع پرخاشگری فیزیکی و کلامی قرار گرفته اند! آیا بزرگان فکری شما هم اینگونه مورد اهانت قرار گرفته اند؟!!! (296595)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۸:۴۰
واقعا این ها نماینده داعش هستند مگر نمی بینید داعش باعملش چهره ی خودرا چگونه زشت کرده است یک عمل وحشیانه ای است مقابل منطق فرزند بزرگ شهید مطهری (296602)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۸:۴۹
"من یقین دارم جریانی که این حرکت ها را انجام می دهد از خارج ایران در حال تحریک است"
تا کی مارو جیگر فرض میکنی شما بگو بدونیم؟ (296610)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۹:۰۹
حالا فهمیدید احمدی نژاد هم خیلی بیراه نمیگفت بعضی موقع ها حالا فهمیدید محمود شجاعت برخوردش بیشتر بود حالا فهمیدید احمدی نژاد چی میگفت پس هی نگید محمود ای جور محمود اونجور انصافا بعضی از عصبانی شدناش خوب بود (296623)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۱۹:۴۲
داعش در ایران پایگاه محکمی داره ..اقلیتی که حقوق اکثریت رو رعایت نمیکنه ............... (296642)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۰:۳۱
مردم در قرن ارتباطات هستند اگر می خواهید ازاین به بعد کلمه قانون در صحبت هایتان معنی پیدا کند قانون را اجرا کنید اگر این سبک پاسخ صحیح است پس سخنرایی امثال حسینی و رسایی هم می شود پذیرایی کرد (296669)
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۱:۱۳
اتفاقا اين حركات كاملا از داخل هدايت ميشود و به خارج اصلا ربطي ندارد چون اينگونه جماعت در هيچ جاي دنيا طرفداري ندارند حتي اين جماعت را براي تلاشبراي رسيدن به قدرت هم نميشناسند چون فقط با ايجاد ترس و رعب و وحشت ميخواهند منتقدينشان را از بين برده و يا حداقل وادار به سكوت كنند والا چرا با افرادي خودي كار ندارند (296693)
سامان
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۱:۲۲
تندروی ..هر روز به یکرنگ دراومدن نتیجه میشه همین (296696)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۱:۲۹
اگر به کسی از جریان موافق شان حمله میشد دو روز دیگه به جرم محارب اعدامش میکردن . بلللله از این بهتر نمیشیم (296703)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۳:۴۹
اقاي روحاني منتظر واكنش شما و وزير كشور هستيم.با داعشيان ايراني مبارزه كنيد واجازه پيشروي به ان ها ندهيد. (296757)
پسر شیک پوش
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۳:۵۲
...نمونه اش با دستور جدید اقای روحانی مبنی بر شناسایی گلوگاههای قاچاق و مسدود کردن اسکله های غیر مجاز احساس خفگی میکنند و دارن با اینطور دست و پا زدنشون را نشان میدن؟؟؟؟به هرصورت باید هزینه داد. (296758)