به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۱ - ۱۲:۳۸
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۶۸۳۲۹

واكنش مبهم توکلی درباره ادعای رحیمی

گروه سياسي: نماینده اصولگراي تهران در مجلس شورای اسلامی ادعای اخیر محمدرضا رحیمی مبنی بر این‌که به 170 نماینده پول داده شده را رد کرد اما از دستگاه قضایی نیز درخواست کرد تا اسامی را منتشر کند!
واكنش مبهم توکلی درباره ادعای رحیمی
به گزارش ايسنا، احمد توکلی گفت: از آن‌جایی که رحیمی فردی است که مجرم است و جرم او در دادگاه اثبات شده، قول او تا یک مرجع رسمی اعلام نکند درباره تعداد نمایندگان و کسانی که به گفته او به آنها پول داده اعتبار ندارد. وی با بیان این‌که اصل مساله درست است،‌ اظهار کرد: بنده نماینده‌ای را می‌شناسم که به او چک داده شد اما دریافت نکرده و بنده کپی چک را در اختیار دارم. همچنین نماینده‌ای را می‌شناسم که گفته پول را دریافت کرده و در انتخابات آن را خرج کرده است که به او گفتم آن مبلغ را به حساب رحیمی برگردان و احتمال می‌دهم که این کار را کرده باشد.

نماینده تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: نماینده دیگری را سراغ دارم که گفته فکر می‌کرده از جای صحیحی این پول به وی رسیده و آن را در انتخابات خرج کرده است، همچنین نماینده دیگری را سراغ دارم که رحیمی به او اصرار کرده که شماره حساب بدهد و وی نیز گفته تا نداند این مبلغ از کجا آمده قبول نمی‌کند.

توکلی خاطرنشان کرد: بنابراین این‌گونه نباید به استناد حرف یک متهم محکوم شده که دچار فساد بوده کل مجلس را متهم کرد زیرا این کار باعث تضعیف اعتماد مردم به نمایندگان و از آن طرف قوه مقننه می‌شود. معتقدم به جای این‌که استفاده جناحی صورت گیرد باید همه به هم به شفافیت کمک کنیم. وی در پایان اظهار کرد: از دستگاه قضایی نیز درخواست کنیم که اسامی را منتشر کند تا سره از ناسره بازشناخته شود.

کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۰:۳۶
به این اظهارنظرش کاری ندارم ولی توکلی از معدوداصولگرایان عقل گرای حاضردرمجلس است که می شود به ایشان احترام گذاشت و من برای اینگونه رقیبان جبهه ی اصلاحات احترام قائلم.
ازاین جمله اند آقایان عبدالهی، قوامی، مطهری و... (286610)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۲:۴۷
البته این نوعی توجیه عملکرد غلط افرادی که پول گرفته اند نیست آقای توکلی؟؟؟ مردم انتظار بیشتری از امثال شماها دارند.سعی کنید مفسدین تا ابدالدهر رسوا شوند ورسوا بمانند. (286673)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۰:۰۸
ولی توکلی اینجا توجیهاتی به مصداق عذر بدتر از گناه آورده اند. (286693)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۰:۴۳
منم مثل شما فكر ميكردم ولى زمانى كه هيچيك از نظراتم رو توي سايتش منعكس نكرد فهميدم فقط نظراتى رو منتشر ميكنه كه باب سليقه خودشه،مثلا يكيش اين بود كه درمورد خبر احداث خط اهن گرگان ،مجرى مدعى شده بود دريكسال اين پروژه رواجرا كرده منم تاييد كردم وگفتم ايكاش نظر صاحبان زمينهاى كشاورزى كه خط اهن ازش رد شده ميپرسيدين ،نه اينكه يهو با ريل وسط زميناشون مواجه بشن،لابد ازپيمانكارش ترسيده!!! (286702)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۳:۰۱
طرح پرداخت پول برای کمک به انتخاب تعدادی کثیر از نمایندگان مجلس فتنه نیست؟ و سلامت انتخابات انجام شده را زیر سوال نمی برد؟ (286718)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۰:۴۸
یک ضرب المثل معروف است که می گوید هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد. (286616)
شهریس
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۰:۵۰
آقای توکلی کجای کار هستید، تا حالا کجاها داشتید سیر میکردید؟!
اعتماد به نمایندگان این مجلس خیلی وقته که نابود شده (متاسفانه). کاش اون موقعی که میشنیدید معاون اول یک دولت داره به نمایندگان پول و چک میده، اون همه از همون دولت حمایت نمی کردید. یا وقتی حق نمایندگانی که در جبهه شما نبودند ضایع میشد، به خاطر مصالح حزبی خودتان، فقط سکوت نمی کردید (286618)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۰:۵۱
خیلی شیک برای هر کدام یک دلیل و توجیه ارایه می کنند. (286620)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۰:۵۴
چه خبره تو این کشور خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا (286622)
ابوالفضل
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۷:۵۸
میگم ایشون که دست به دادزدنش ید نیست چرا خبر داشته و چیزی نگفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (286745)
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۰:۵۶
این کار باعث بدبینی مردم به نمایندگان و از طرفی قوه مقننه میشود.!!!!
نه اینکه مردم خیلی به شما و مجلستون خوشبینن ؟! خداییش کدوم قانونی به نفع مردم تو این چند سال مصوب کردین؟! به حرفها و سخنانتان برگردید ،در کجای حرفهایتان مردم و کشور جای دارند؟ . . . بخداوندی خدا فردا روز اگر مصالحتان در چپه کردن نظام باشد ،آن کار را انجام میدهید و ما هم هیچ تعجبی نمیکنیم. قل فاقتلوا انفسکم ان کنتم صادقی (286624)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۰۲
توکلی صد در صد از دارو دسته احمدی نژاد و شرکا است شک نکنید.. (286626)
حسین
Europe
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۰۲
خدایا شاکرتم . دوباره حقانیت ضرب المثل ماه پشت ابر نمیمونه بر همه اثبات شد . . . . حالا خودشون با زبون خودشون اعتراف کردن که پول اهدایی رحیمی تو انتخابات مصرف شده (286627)
دوستدکتر توکلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۱۱
سلام
بسیار عجیب است که این نماینده عزیزی که به پاکدستی اش شک ندارم
چرا کپی جچ را دارد و قبلا درباره آنافشاگری نکرده است. در حالیکه این دوست عزیز من دست به افشاگری از افراد ناهمسو با او ید طولایی دارد (286632)
محمد
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۱۲
به هر حال با توجه به ایرادات بنی اسرائیلی مجلس از دولت وحاشیه های فراوانی که به این محلس وارد است چه بخواهی وچه نخواهی این مجلس عصاره آرای اکثریت نیست واگر یک نظر سنجی بیطرفانه به عمل آید نمره قبولی ملت را بدست نخواهدآورد وبقول علی مطهری این مجلس درشرایطی استثنایی شکل گرفته است. (286633)
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۱۳
فکر نمی کردین اینجوریبشه!!!!!! ما هم فکر نمی کردیم معاون اول نظام محکوم بشه هر چند با توجه به جرم انجام شده حتی با محاسبه تورم هم دکتر رحیمی کلی سود کرده 1.2 میلیارد سال 86 کجا پنج ملیارد الآن کجا جالبه ایشون مدعی میشه وضع مالی بدی داره اما قرار وثیقه سنگین چند میلیاردی رو تامین کرده ملت هم که گوشا دراز!!! (286634)
چند چند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۲۶
بابا این بنده خدا تو افسایده (286639)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۳۳
سلام ،
اقای توکلی، بخش عظیمی از مردم ایران در سال 88 گفتند " کلاغ پر-احمدی نژاد پر "
و شما و یک تعدادی،یا مخالفت کردید و یا سکوت ! حالا،بعداز 5 سال،معاون اول ان اقا،صدراعظم کابینه ان اقا،دست راست ان اقا،چون در هچل افتاده،دارد خلافهایش را میگوید و شرکایش را معرفی میکند،شما دارید اعتراض میکنید ؟ واقعا که ! حتا پس از 5 سال عقب بودن از مردم کوچه و بازار،باز هم بدنبال مفری برای متخلفان هستید؟ مگر یک ادم بالغ،عاقل در سطح رئیس الوزرا،دیوانه است که بی جهت به کسی اتهام به این وضوح بزند و عواقب ان (286644)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۴۰
آقای توکلی شما هم ادم با انصافی نیستید. استدلال نعل ومیخ شما بدرد مردم نمیخورد. (286649)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۱:۵۷
جناب توکلی می توانست این فساد و تخلف رحیمی و نمایندگان را حداقل و بر حسب وظیف ذاتی گوش زد کند و حداقل ممکن یک تذکر در مجلس بدهد که نداد و الان هم از این ماجرا تبری میجوید این نشان می دهد که ریگی به کفش دارد که اگر نداشت حتما موضع قاطعی میگرفت .
یکی نیست به توکلی تو که مدعی استقلال و حافظ منافع مردم هستی مگر پیرو علی نیستی مگر علی با فساد مبارزه نکرد تو که در تمام مسایل دخیلی چرا از علی پیروی نکردی و الان هم دلیل تراشی میکنی . نکنید همین کارها را کردید که مملکت دچار خلاء شده (286659)
شاهد
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۲:۰۹
خدا انسان را آفرید و انسان توجیه را. (286665)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۲:۱۹
هرکی جلو تحقیقات را در این زمینه بگیره بزرگ ترین خائن به ملت است! (286667)
علی
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۲:۵۲
جناب توکلی شما اصلا نگران تضعیف اعتماد مردم به نمایندگان نباشید چون اصلا اعتمادی نیست که بخواد تضعیف بشه ممنون (286674)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۳:۰۷
جناب توکلی شما هم خوب توجیح کردی حالا که رحیمی واقعیت را گفته و شما هم میدانی نمایندگان پول رفته اند و کپی چک را داری پس بهتر اسامی آن نمایندگان اعلام شود و جناب موسوی آن روزها این دزدی ها و اختلاس ها را گفتند ولی شما ایشان را به حصر بردی و واقعیت ها را پنهان کردید و از احمدیژاد دفاع کردی . (286679)
ناشناس
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۳:۵۵
من دلم نمی خواد زیاد نکته بین باشم ولی این چه مجلسی است که هر چی اختلاس بزرگ گندش درمیاد اختلاس گر کلی پول برای نمایندگان مجلس خرج کرده (286687)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۲۳:۵۶
اقای توکلی شما که یه کم پیش مردم احترام دارید با این حرفها ان را نیز از بین خواهید برد .اگر شما نگرفتید و یا اگر گرفتید مرد باشید و اسامی را اعلام کنید .تا همه شما را در ادامه راه بهتر بشناسند. به همین راحتی (286689)
پارسا
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۰:۰۴
واقعا تل زدید ! شماها اصلا انگار سیری ناپذیرید! (286692)
-------
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۰:۱۶
نمایندگان دلواپس هم جزوشان هستند (286695)
با گهرهای فراوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۷:۴۱
واقعا شرم آوره که رحیمی و اینچنین نمایندگانی . . .
اگر رئیش دیوان محاسبات بودی چرا به نماینده چک دادی؟

تو رئیس دیوان بودی؟ دلال بود؟ واسطه بودی؟
با استعلام از ؟ این کار کردی؟ پس از همه چی خبر داشتی و تک خوری کردی

چطور می گی بی خبر بودی (286740)
فاروق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ۰۷:۵۲
معاون اول هاله نور با یک یک نمایندگان تماس میگرفته تا یه پول بادآورده رو به حسابشون بریزه! اونا هم به به و چهچه معاون اول و هاله نور رو میکردن. بیشتر همش نزنین بوی تعفنش حالمون رو بهم زد!!! (286743)