به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۳۸۳۵۹

متین ورامین قهرمان جام والیبال آسیا شد

گروه ورزشي: تیم متین ورامین با برتری برابر الریان قطر قهرمان جام باشگاه‌های آسیا در مانیل شد.
متین ورامین قهرمان جام والیبال آسیا شد
والیبالیست‌های متین در آخرین گام از مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا به مصاف تیم قدرتمند الریان قطر رفتند. میانگین سنی تیم والیبال الریان قطر 27 سال و میانگین قدی آنها 196سانتی متر است. کریستین ساوانی بازیکن مشهور ایتالیایی بهترین بازیکن الریان است. اسپک‌های خوب او در کنار دریافت‌های موثر کالا گراردو کوبایی مهمترین عامل موفقیت نماینده والیبال قطر در این دوره از مسابقات بوده است. میزان کارایی ساوانی در حمله 55 درصد و این آمار برای کالا چیزی حدود 41 درصد است. الریان قطر از وجود یک پاسور ایرانی الاصل به نام علی اسدی بهره می‌برد. البته پاسور دوم آنها به نام آندره برزیلی الاصل است.

سیستم بازی تیم الریان قطر بیشتر مبتنی بر پاس‌های بلند و بزرگترین نقطه ضعیف این تیم در سرعت پاس است. یعنی همان چیزی که نقطه قوت تیم متین ایران به شمار می‌رود. سیستم بازی متین ایران اما مبتنی بر توپ‌های سرعتی است. میانگین سنی تیم متین ایران 26 سال و میانگین قدی این تیم 196 سانتی متر است. متین ایران پیش از این برابر تیم‌های ژاپن، ویتنام، لبنان، چین تایپه و چین پیروز شده و در مجموع این بازی‌ها سه ست واگذار کرده است.تیم والیبال متین ایران با لباس‌های سفید برابر قرمز پوشان الریان قطر به میدان رفت.


تیم والیبال متین ایران در فینال مقابل الریان قطر با نتیجه 3بر یک و امتیازهای ( 25-19 ، 17-25 و 24-26 ، 16 -25) پیروز شد و کاپ قهرمانی باشگاه های آسیا را بالای سر برد. این دهمین قهرمانی نمایندگان ایران در مسابقات باشگاه های آسیا بود. متین ورامین که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می کرد موفق شد از اعتبار والیبال ایران در آسیا دفاع کند.
مرجع : ايسنا