به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۲:۱۴
 
۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۵۱۶۳۳
پاسخ منتشرکننده ليست بورسیه‌ها به صديقي

همچون شما از «مجاهدین شنبه» نيستم!

گروه سياسي: علی رغم این که علی غزالی، فعال رسانه ای دو روز پیش به همراه انتشار بخشی از فهرست 3000 نفره ی بورسیه های سالهای اخیر که وزارت علوم به آنها اشاره کرده بود، توضیح واضحی داده بود، اما انتشار آن فهرست به همراه انتشار چند سند در این باره از سوی دیگر رسانه ها، با واکنش عجیب یکی از معاونین وزارت علوم مواجه شد.
همچون شما از «مجاهدین شنبه» نيستم!
به گزارش انصاف نیوز، غزالی اما در پاسخ بخ اظهارات صبح امروز معاون دانشجویی وزارت علوم نوشت: آقای دکتر صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم لطف فرمودند و بنده را به برخورد قضایی و امنیتی تهدید کرده اند، لذا بجاست چند جمله خدمت ایشان عرض کنیم.

ابتدا آنکه ما شما را درک می کنیم که به دلیل قرار داشتن در صدر لیست مجلس برای فشار به وزیر علوم در خصوص عزل با عنوان فعال فتنه! اکنون محافظه کاری پیشه کنید و از جمله ی اطرافیان وزیر باشید که به ایشان برای کوتاه آمدن در برابر مجلس و زد و بند با برخی از بورسه ها و درست کردن روندشان فشار بیاورید که بارز ترین نمونه ی آن هم جناب آقای کوچکی نژاد (قائم مقام کمیسیون آموزش مجلس) بودند که با رسانه ای کردن ما بورسیه ی ایشان با مشکل مواجه شد و شما به علت همان محافظه کاری های شخصی پیگیر کار ایشان شدید و در نهایت نظر ایشان جلب شد و ده ها مورد اینچنینی که در این وانفسای فشار جریانات ضد دولت علیه وزیر شجاع علوم بازگو کردنش را به صلاح نمی دانیم.

دوم عليرغم ارادت به جنابعالی خود را مجاز به آن نمی دانیم که به خاطر مصلحت شما و باقی ماندن شما روی آن صندلی برای چند ماه و چند سال بیشتر، آینده ی علمی کشور را به خطر باندازیم و با سکوت خود در این دوره زمانی، منفور آیندگان شوم و سکوتی خیانت وار پیشه کنم و از ما نخواهید به خاطر آقازاده ی شما که می گویند در لیست بورسه های خارج هستند و اکنون در کشور هلند اقامت دارند و شما فرموده اید با هزینه ی شخصی به آنجا رفته اند و البته با توجه به میزان هزینه ی تحصیل در خارج که رقم یک میلیارد توسط شما بیان شده باید به توانمندی جنابعالی در جهت تهیه ی این هزینه آفرین گفت به روی یک اتفاق خطرناک و بنیان افکن که آثار تاریخی دارد سکوت کنیم.

بله آقای صدیقی؛ ما نمی توانیم مورد نفرین تاریخ قرار بگیریم و تهمت و تهدید شما را به جان می خریم و برای سقوط اخلاق در شما ناراحتیم که روزی سند و لیستی را در اختیار ما قرار می دهند و بعد حمایت که نمی کنید هیچ، مایی که جان بر کف به میدان آمده ایم را تهدید به برخورد قضایی و امنیتی می کنید و حال آنکه سابقه ی ما نشان می دهد که بر خلاف شما از سابقون بوده ایم و نه همچون شما از مجاهدین شنبه!

این است که از بعد از مشاهده ی سخنان شما انگشت به حیرت مانده ایم که آخر این ادعای شما چه معنایی دارد که: " ظاهرا اطلاعاتی که منتشر شده در روزهای آخر دوره مسئولیت قبلی از سیستم بیرون رفته است، گفت: منشاء این بی اخلاقی‌ها از سوی افرادی است که ارتباطاتی با عناصر سیستم قبلی داشته‌اند و این اطلاعات را منتشر کرده اند." و مگر می‌شود عقل سلیمی قبول کند که این اطلاعات را سیستم قبلی! به ما داده است! برای چه؟! برای افشاگری علیه خودش؟!

جناب آقای دکتر اگر شما فردی تحصیلکرده نبودید و فقط فیلم های پلیسی هم نگاه می کردید متوجه می شدید که برای هر اتفاقی انگیزه ای لازم است و قطعاً دولت قبل انگیزه ای برای افشای بورسیه هایی که توسط خودش داده شده است ندارد و البته اگر کمی به سوابق بنده هم توجه می کردید در می افتید که بنده چند ماه آخر دولت گذشته را بر خلاف شما ساحل نشینها در زندان و سلول انفرادی سپری کردم و اساساً ارتباطی با دولتیان پیشین نداشتم که بخواهم از آنها سندی بگیرم. حال بگذریم از این ادعای شما که فرمودید اطلاعات قدیمی است و ما باز انگشت به دهان ماندیم که مگر قرار است لیست بورسیه هایی که سال 91 پذیرفته شده اند جدید باشد!

جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه ای طبقه 13 شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس میگرفت و پیغام میداد و ما هم بنا به صلاحدید و شرایط تحریک محرکان نشدیم و اگر اکنون هم فکر میکنید که ما ابزار شده ایم و شما ضربه خود را به جریانی زده اید و اکنون در پی زد و بند با همان جریان هستید و برای حذف نامتان از آن لیست مورد نظر مجلس به دنبال خوش خدمتی به ان جریان هستید سخت در اشتباهید که نه تحریکات و نه تهدیدهایی که در این چند روزه از جانب شما و اطرافیانتان برای سکوت در برخی موارد روانه ما شده است کوچکترین تاثیری در اقدام ما نداشته و صرفاً بنا به در خطر دیدن آینده علمی کشور این اقدام را انجام دادیم و تا آخر هم ادامه خواهیم داد و قطعاً بازنده این بد اخلاقی شما خواهید بود. باز هم برای فروپاشی اخلاق متاسم!