به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۶۱۳۵۳

بیکاری 15 هزار پزشک عمومی در کشور

گروه جامعه: رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار پزشک عمومی در کشور مشکل اشتغال دارند.
بیکاری 15 هزار پزشک عمومی در کشور
اسماعیل ایدنی در حاشیه سفر به رامهرمز در گفت‌وگو با فارس در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در تربیت نیروی انسانی به خودکفایی و خوداتکایی رسیده‌ایم به طوری که هم‌اکنون 15هزار پزشک عمومی در کشور مشکل اشتغال دارند. وی ادامه داد: الگوی پزشکی و سلامت ما در دانشکده‌های پزشکی جهانی تدریس می‌شود و در حوزه پژوهش و سلامت نیز اقدامات قابل تأملی داشته‌ایم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در ادامه تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که پرداختی مردم در حوزه سلامت 95 درصد بود که بسیار اشتباه است و در برنامه چهارم توسعه هدف‌گذاری شده بود که به 30 درصد برسد ولی چون سهم سلامت در بودجه کشور به درستی دیده نمی‌شد این سهم تغییر نکرد. تورم نیرو‌ها در حوزه‌های ستادی استان طی سال‌های گذشته از 210 هزار نفر پرسنل به 430 هزار نفر رسیده بود و با توجه به حجم بیشتر پرسنل، متاسفانه خدمات پایین آمد که زیبنده استان نبود.

ایدنی همچنین عنوان کرد: بودجه‌ای معادل یک میلیارد و 400 میلیون تومان با رایزنی‌هایی که انجام شد برای خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان رامهرمز تهیه شده که به زودی دستگاه خریداری و در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه متذکر شد: اگر سدبندی جمعیتی اجازه بدهد و افراد خیر هم همکاری کنند اقدام به خرید و راه‌اندازی دستگاه‌ ام آر آی جهت این شهرستان نیز خواهیم کرد. وی در پایان گفت: 31 شهر در کل کشور باید نظام جامع بهداشت در آن اجرایی شود که یکی از این شهر‌ها رامهرمز است که نیاز به حمایت‌های خاصی از وزارت بهداشت دارد.