به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۶۱۶۴۱

قهرمان‌بوکس‌جهان‌ مقابل ثروت سرخم نکرد

گروه ورزشي: قهرمان بوکس جهان از فیلیپین برای راحتی مردم فقیر حاضر شد خانه خود را از مناطق مرفه مانیل پایتخت این کشور به مناطق پایین شهر انتقال دهد، اما ارتباط خود را با مردم حفظ کند.
قهرمان‌بوکس‌جهان‌ مقابل ثروت سرخم نکرد
به گزارش ایرنا، سايت روزنامه 'مانیلا پست' نوشت: 'مانی پاکیائو' قهرمان بوکس جهان به دلیل دیدار مردم فقیری که با لباس های کهنه وارد خانه و محله زندگی وی در منطقه مرفه نشین مانیل می شدند مورد انتقاد همسایگان ثروتمند خود قرار گرفت. وی در پاسخ به انتقاد همسایگان، گفت که وی خانه خود را می فروشد و برای تداوم دیدار مردم فقیر حاضر است در محله های فقیرتر زندگی کند.

این ورزشکار و سیاستمدار فیلیپینی که زمانی فروشنده ماهی بود، در فیلیپین از محبوبیت خاصی برخوردار است و همین محبوبیت زمینه ورود وی به کنگره فیلیپین را در سال 2010 میلادی فراهم کرد. وی اکنون به عنوان یک سیاستمدار نیازمند دیدار با مردم فقیر است تا به مسائل آنها رسیدگی کند.
این ورزشکار و سیاستمدار 35 ساله فیلیپینی که محل سکونت او حدود 9 میلیون دلار ارزش دارد، اعلام کرد اگر فردی توان خرید این خانه را داشته باشد حاضر به فروش آن است.

'مانی پاکیائو' در عرصه ورزشی نیز هفته گذشته در ماکائو توانست بر یکی از حریفان آمریکایی خود غلبه کند. وی علاوه بر کسب مقام های معتبر جهانی، تا سال 2013 از نظر دریافت حقوق جز 14 ورزشکار برتر دنیا معرفی شده بود. انجمن نویسندگان بوکس آمریکا، شورای جهانی بوکس و سازمان جهان بوکس از وی به عنوان برترین مبارز دهه 2000 یاد کرده اند.