به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۷۸۶۶۱

تماشای این فیلم‌ها توصیه می‌شود

گروه فرهنگی: پژوهش جدیدی در انگلیس نشان می‌دهد که تماشای فیلم‌های سه‌بعدی قدرت پردازش مغز انسان را تقویت می‌کند.
تماشای این فیلم‌ها توصیه می‌شود
تعدادی از مخاطبان فیلم‌های سه‌بعدی پس از تماشای این نوع آثار دچار سردرد و سرگیجه می‌شوند، اما طبق بررسی‌هایی که دو محقق انگلیسی از دانشگاه «گلداسمیتس» انجام داده‌اند، دیدن فیلم‌ با فناوری سه‌بعدی تا 23 درصد توانایی پردازش مغز را افزایش می‌دهد. در گزارش‌ حاصل از این پژوهش آمده است که پس از تماشای فیلمی سه‌بعدی واکنش ذهن مخاطب تا 11 درصد سریع‌تر می‌شود و تا 20 دقیقه بعد جهشی در فعالیت‌های مغزی‌اش مشاهده می‌شود.

افزایش راندمان واکنش ذهنی مخاطبان فیلم‌های سه‌بعدی نسبت به آنچه تماشاگران فیلم‌های دوبعدی تجربه کرده‌اند، پنج برابر بیشتر است. «پاتریک فیگن» عصب‌شناس که به همراه پرفسور «برندن واکر» این تحقیق را انجام داده، گفت: این یافته‌ها از آنچه تصور می‌کنید، اهمیت بیشتری دارد. می‌دانیم که عمر بشر رو به افزایش است اما عملکرد ذهنی ما در سنین بالا به شدت رو به کاهش است که این کیفیت زندگی ما در آینده را دچار تنزل می‌کند. زمانی بهتر از این برای پیدا کردن راه‌های ارتقاع سطح کارکرد مغز وجود ندارد. نتایج اولیه این پژوهش نقش فیلم‌های سه‌بعدی را به طور بالقوه در این زمینه نشان می‌دهد.

به گزارش گاردین، این دو پژوهشگر تحقیق خود را روی گروهی از سینمادوستان در لندن انجام دادند و تصور می‌کنند نتایج این پروژه برای افرادی همچون جراحان، تنیس‌بازان و بوکسورها که در بازه‌ زمانی محدودی، نیز به فعالیت بالای مغزی دارند، مفید باشد. این بررسی‌ها همچنین نشان داد تماشاگران فیلم‌های سه‌بعدی بیشتر از مخاطبان آثار دوبعدی درگیر فیلم می‌شوند، اما شواهدی مبنی بر بیشتر لذت بردن تماشاگران گروه اول از فیلم، حاصل نشده است.
مرجع : ایسنا