به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۵۱

اخبار متناقض؛ «واتس‌اپ» فيلتر شد يا نشد؟

گروه فناوري: در حاليكه طي ساعات گذشته (دوشنبه شب) اخباری مبنی بر فیلترینگ شبکه اجتماعی «واتس اپ» مطرح شده، وزارت ارتباطات این موضوع را رد می‌کند.
اخبار متناقض؛ «واتس‌اپ» فيلتر شد يا نشد؟
مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد، در حال حاضر هیچ تغییری در وضعیت این شبکه اجتماعی به وجود نیامده است. طی روزهای گذشته بار دیگر بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی مطرح شد و در میان شبکه‌های مختلف این بار «واتس اپ» به دلیل آنچه نزدیکی به فیس بوک نامیده شده در صدر قرار گرفت.

پیش از این، عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این باره تاکید کرده بود: ما در خصوص فیلترینگ نرم افزارهای مجازی مانند وایبر، تانگو و اینستاگرام اتخاذ تصمیم نکرده‌ایم و شاید در آینده در دستور کار کارگروه قرار گیرد، البته نتیجه نهایی بستگی به رای این کارگروه دارد.

وزیر ارتباطات نیز در خصوص فیلتر کردن واتس اپ گفته بود: ما بر این باوریم هیچیک از شبکه های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای کاربران فراهم می‌کند فیلتر شوند؛ مگر اینکه این شبکه‌ها مضرات دیگر و یا بحث مشکلات اخلاقی را به دنبال داشته باشند.

برخي سايت‌ها دوشنبه‌شب نوشتند كه: واتس اپ بعد از چند روز تایید و تکذیب بالاخره فیلتر شد. سایت واتس اپ ایران توسط دو جوان مشتاق در داخل کشور راه اندازی شده و در کنار پاسخ به پرسش‌های کاربران ایرانی این نرم افزار، نسخه‌های بروز آن برای سیستم عامل‌های مختلف تلفن همراه را روی خروجی خود قرار داده و با دریافت گواهینامه کسب و کار الکترونیکی از وزارت صنایع، شارژ این نرم افزار را انجام می‌داد.

بیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۰۰:۵۴
من یه تلفن بیسیم تو خونه دارم،میخوام ببینم اینم فیلتر میشه یا نه؟ !!! (224727)
بنفش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۰۲:۲۶
باحالی فیلترینگ میدونی چیه هر برنامه ای میاد 3سال بعدش میفهمند محتوای مجرمانه داره مثلا لاین رو 3سال دیگه فیلتر میکنن یا بی تالک رو 2سال دیگه . ولی در هر صورت نه محتوای مجرمانه دیدیم تو اینا نه چیز دیگه فقط با دوستامون صحبت کردیم (224742)
سعید
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۰۲:۵۸
واتس آپ ایران گویا ظاهرا فیلتر شده و خود اپلیکشین (نرم افزار کاربردی) واتس آپ فیلتر نیست و مسئولین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم فیلتر شدن واتس آپ رو رد کردند (224744)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ۰۷:۲۳
یعنی کار می کنن فقط به خاطر مخابرات و شرکت هایی دیگه نمی زارن مردم یه مقدار راحت باش (224752)