به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۸۵۵۹۱
خشم دلواپسان از شادي مردم و رسانه‌ها

اصحاب معاویه و اشباه الرجال!

...آيا رسانه‌هایی که زیر بار انواع فشارها در سخت ترین شرایط ممکن کنار مردم هستند اشباه الرجال‌اند یا کسانی که با حمایت‌هاي بی دریغ خود شبح الرجلی را بر ایران حاکم کردند که هشت سال بسیاری از مردان اصیل این سرزمین را شرمنده خانواده‌شان کرد؟...
اصحاب معاویه و اشباه الرجال!
لیلا واحدی

گروه سیاسی: با به ثمر نشستن تلاشهای تیم مذاکره کننده ایرانی و انجام توافق هسته‌اي میان ایران و قدرتهای جهانی؛ تیرماه سال 94 در حافظه تاریخی مردم ایران ثبت خواهد شد. تاریخی که در آن دوازده سال مناقشه بیهوده و توام با رنج و بدبختی برای مردم ایران به پایان رسید و تدبیر سرانجام توانست سانتریفیوژها را درکنار چرخ زندگی مردم بچرخاند. اینکه چه عواملی دست به دست هم داد تا ایران عزیز دوازده سال به خطر امنیتی برای جهان تبدیل شود و زیر فصل هفتم منشور شورای امنیت رود، از یک سو بحثی تلخ و بی سرانجام است و از سوی دیگر نه نویسنده و نه رسانه توان پرداختن به ریز جزییات و دلایل آن را دارند اما نکته جالب توجه نوع برخوردهایی است که اقشار مختلف جامعه در طول این دوازده سال مناقشه فرساینده از خود بروز دادند.

در عرصه عمومی، اکثریت ملت نجیب و صبور ایران در طول این سالها با اینکه بخش اعظم و شاید همه بار این نزاع بی حاصل بر دوش ایشان بود؛ و در بسیاری از مواقع هم دقیقا نمی دانستند که تاوان چه چیزی را پس مي‌دهند؛ صبورانه تحمل کردند و همواره مدافع دولتمردان خود بودند اما در عرصه سیاست و رسانه برخورد صاحبان قدرت و تریبون با مناقشه هسته‌اي در دوران‌هاي مختلف متفاوت بوده است. اگر آغاز ماراتن هسته‌اي ایران و جهان را دوران اصلاحات فرض بگیریم مي‌توان گفت در آن دوران «اگرهایی» اگر رخ مي‌داد؛ با توجه به فضای عقلانی موجود مي‌شد این جدل بی حاصل را پایان داد و راه دراز و سنگلاخ سعدآباد تا کوبورگ را طی نکرد اما اشتباهات بوش پسر در خارج و رگ‌هاي ورم کرده ی گردن؛ در داخل اجازه نداد تا گفتگو، ایران را از منشوری شدن نجات دهد.

پس از اتمام هشت سال ریاست جمهوری مرد تمدن و لبخند و با روی کار آمدن محمود احمدی نژاد عملا دریچه‌هاي گفتگوی منطقی و عقلانی با دنیا بسته شد و ایران روز به روز بیشتر در قهقرای تحریم و انزوا فرو رفت. رئیس جمهور وقت ایران راه دیپلماسی را بر دنیای غرب بست و آمریکا و متحدانش را از بی مهری‌هاي خود در قبال رئیس دولت اصلاحات پشیمان کرد. به لطف شاخ و شانه هایی که احمدی نژاد برای جامعه جهانی کشید؛ ایران طی چهارسال، شش قطعنامه فلج کننده سازمان ملل را پذیرا شد و ایرانیان از ابتدایی ترین حقوق خود محروم شدند. نکته تاسف بار این است که بسیاری از این محرومیت‌ها ارتباطی با دانش هسته‌اي یا استقلال ایران و یا مقولات ارزشی نداشتند بلکه دقیقا معلول این علت بودند که هشت سال کارهای بزرگ به دست انسان‌های کوچک سپرده شد و متخصصان و نخبگان این مرزو بوم کنار گذاشته شدند و نتیجه آن شد که ادبیات رئیس‌جمهور وقت مایه شرمساری ایرانیان در عرصه بین المللی شد.

برای فرافکنی این اشتباه بزرگ و برای فرار از پاسخگویی به مردم، رسانه‌هاي اصولگرا و صاحبان تریبون شروع به مقدس سازی فعالیت‌هاي هسته‌اي ایران کردند؛ و به دانشی که مانند بسیاری از علوم دیگر توسط جوانان ایرانی به دست آمده بود؛ رنگ و بوی ارزشی دادند و کار را به جایی رساندند که اهداف انقلاب و ارزشها و حتی خون پاک شهدا را هم به یک علم نوپا گره زدند و طوری از این دانش دفاع کردند که گویی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی انرژی هسته‌اي بوده است! پروژه مقدس سازی دانش نوبنیان هسته‌اي به سرعت پیشرفت کرد و به خط مقدم جبهه استکبارستیزی تبدیل شد و چنان در ادبیات سیاسی ایران جز خطوط قرمز گشت که کوچکترین سوال و سخنی با بدترین اتهامات و توهین‌ها پاسخ داده شد؛ و حفظ این دانش در سایه تبلیغات رسانه‌هاي مهرورز! به بخشی از آرمان‌های جامعه تبدیل شد.

اکثریت جامعه ایران اما پس از تحمل تحریم‌هاي کمر شکن در ذهن خود این سوال را مطرح مي‌کرد که بیمارانی که در تحریم دارو جان باختند تاوان چه چیزی را پس دادند؟ جوانان بیکاری که آرزوهایشان در سیستم مهرورزانه دولت‌هاي نهم و دهم رنگ باخت کی و کجا مي‌توانند به حداقل امکانات زندگی دست یابند؟ و این سوال مهم که چرا در جامعه‌اي که تا بن دندان تحریم است خیابانهایش پورشه و هامر سوار مي‌بیند و قیمت آپارتمانهایش با سانفرانسیسکو برابری مي‌کند؟ دغدغه بسیاری از مردم شده بود که کاسبی انرژی هسته‌اي و تحریم‌هاي در پی آن، چقدر برای امثال زنجانی سودده بوده است که دامنه فعالیتش از سینما شروع مي‌شود و به فوتبال و نفت و ...ختم مي‌شود؟

همین پرسشها بود که سبب شد وقتی حسن روحانی در رسانه ملی و مقابل دیدگان میلیون‌ها ایرانی درد یواشکی شان را فریاد زد که چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد اما چرخ زندگی مردم هم نباید بایستد؛ مردم راه نجات خود و کشور را در رای به روحانی دیدند و همین یک جمله کافی بود تا عامه زجر کشیده ملت کلید امیدشان را به دستان حسن روحانی بسپارند تا این قفل زنگ زده را باز کند و هوایی تازه شود. روحانی پس از پاستور نشین شدن؛ بهترین تیم ممکن را برای باز کردن گره‌هاي هسته‌اي ایران به میدان فرستاد و آیندگان قضاوت خواهند کرد که محمد جواد ظریف ایران را از قهقرای سقوط نجات داد.

اما در طول این دوسال گفتگو و مذاکره رفتار رسانه‌هاي اصولگرا و دلواپس درخور توجه است. ابتدای امر چنان افراد بد‌خلق تنها به دندان قروچه روی آوردند که ایران نیازی به مذاکره ندارد؛ جهان قابل اعتماد نیست و قس علی‌هذا... اما پس از توافق تاریخی ایران و قدرتهای جهانی طبق انتظار این توافق را کلاه بزرگی! خواندند که بر سر ایران رفته است و علیرغم حمایت رهبری از مذاکرات و توافق بازهم در مقام دلسوز! برای ایرانی، دایه مهربانتر از مادر شدند که تا همین دو سال پیش به مدد سکوت همین گروه تحریم و اختلاس فلجش کرده بود.

تنور اظهارات نابخردانه گرم شد؛ شادی ملت پس از توافق را به شادی اصحاب معاویه پس از صلح امام حسن تشبیه کردند و گربه صفتانه فراموش کردند که ملت دوازده سال که نه سی و هفت سال است که همچون اصحاب حسین(ع) و علی(ع) جنگیده و خون داده اند. ملتی را با اصحاب معاویه مقایسه کردند که در نجابت و صبوری باید به شعب ابی طالب نشینان تشبیه مي‌شدند تا اصحاب معاویه. دلواپسان چنان از این توافق و رویکرد عقلانی عصبانی بودند که رسانه‌هاي اصلاح طلب را به بزک کردن چهره آمریکا متهم کردند؛ بی آنکه این اصل بدیهی را به یاد آورند که هر کشور و نظام عاقلی، علاقمند است در کنار حفظ منافع و احترام متقابل با جهان ارتباط برقرار کند و ایران هم به هزاران دلیل گفته و ناگفته درصدد برقراری این ارتباط است؛ حال که به لطف کلید تدبیر، مردم ایران آرام آرام از زیر فشارهای ناحق تحمیل شده خارج مي‌شوند رسانه همسو با مردم هم بر حسب وظیفه در مقام شادی بر مي‌آیند. قطعا تمام صاحبان و مدیران رسانه‌اي در کشور مي‌دانند که آمریکا یا هرکشور دیگری برای رضای خدا با ایران پسرخاله! نخواهد شد و قطع به یقین، شادی رسانه‌ها که در تیترهایشان نمود پیدا کرده بود از فامیل شدن! با آمریکا نشات نمی گرفت بلکه از رهایی مردم از یک رنج بی حاصل بود.

اشباه الرجال جدیدترین توهینی است که  یکی از دلواپسان پس از بازگشت از سفر تفریحی –تبلیغی خود نثار اهالی رسانه‌هاي غیر دلواپس کرده است، هرچند سخنان سخیف این عده حتی درخور پاسخ هم نیست اما باید گفت رسانه‌هاي مستقل در حالی مورد چنین خطابی قرار گرفته‌اند که تنها جرمشان شراکت در شادی مردم بوده است اما سوال اینجاست که آيا رسانه‌هایی که زیر بار انواع فشارها در سخت ترین شرایط ممکن کنار مردم هستند اشباه الرجال‌اند یا کسانی که با حمایت‌هاي بی دریغ خود رجلی را بر ایران حاکم کردند که هشت سال بسیاری از مردان اصیل این سرزمین را شرمنده خانواده‌شان کرد؟ معلوم نیست دلواپسانی که هشت سال بر هر اشتباهی سکوت کردند با چه رویی اکنون دیگران را به اشباه الرجال تشبیه مي‌کنند؟

یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۹:۴۶
بعد از خدا ما حامی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمون هستیم و این دلواپسان هم هیچ کاری نمی توانند بکنند .پس بزارین دلواپسان از ناراحتی بسوزند و خاکستر بشوند. (317204)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۴:۲۱
انشاا... از حاشیه خارج شدن مرد تمدن و لبخند و بانی اصلاحات
انشاا... به حاشیه راندن دلواپسان کاسبان تحریم و کاسبان حوادث88 (317260)
آنتی فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۰۴:۳۶
اگر کسی از تحریم کاسبی کرده باشه بعد از تحریم هم میتونه بزنه تو کار واردات!انقدر عوامانه نظر دادن فقط از حامیان فتنه برمیاد (317414)
يونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۵
سلام
لطفا اينقدر به جاح بندي هاي نادرست تكيه نكنيد. اگه امتيازي گرفتيم بايد دست تمام تلاشگرانش را بوسيد. اين توافقنامه كاملا ملي هست و مربوط به عصر حاضر. عادلانه نيست با ديدگاههاي صرفا سياسي نقش مثبت يه سري افراد ناديده بشه. موفق باشيد (317283)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۲۰:۴۴
اگه این 120میلیارددلار آزاد شده به جیب مردم نره وبخواد به.... و.... و......و....بره بخداهیچ فرقی با قبل توافق نداره.شادی موقعی معنا داره که نفری 5/300/000 تومان سهم هرایرانی ازین پول بحسابشان واریز بشه وگرنه ....نظربدین (317337)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۹:۵۸
عالی کاش گوش شنوایی هم بود از درد مردم خبر داشت و می فهمید همه هست و نیست انقلاب و مردم را کردند هسته ای آخر و عاقبتی ندارد (317205)
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۹:۵۹
دست شما درد نكنه كه فقط ذره اي از رنج و سختي ما نوشتي. (317206)
علیرضا پ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۰:۱۸
زمانیکه کشور از لحاظ دیپلماسی با کینه ..پورگینافاسو... جزایر تیمور شرقی رابطه داشت ....منزوی شده بودیم باسیلی صورت خودمان سرخ می کردیم.... چرخ اقتصاد از کار افتاد..... تورم.....اختلاص.......اشتغال جوانان تحصیل کرده در شغل رفتگری... مشغول بکار شدندکسی دلواپس نبود...این افراد فقطدنبال منافع خودشان هستند ...اکر دلشان برای این مملکت می سوخت...الان بایستی همه مثل هم باشیم..... (317209)
ایمان
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۰:۴۵
مرسی ولی کاش از سید اصلاحات بیشتر میگفتی (317213)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۰:۴۷
عالي بود (317214)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۰:۵۰
متاسفته رسانه ها که یکی از وظایفشان باید انتقاد از مسئولین و رساندن صدای مردم به انها باشد شده بود و هست وسیله ی تعریف تمجید تملق و تیلیغ برای عده ای قلیل و خاص (317215)
ايوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۷:۰۸
اين رسانه اصلا ملي ومردمي نيست دراختيار عده اي خاص هست . (317298)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۰:۵۸
چرا اینقدر چرت و پرت مینویسید.کدوم مردم خوشحالی کردن ؟ یه عده مرفه بی درد غربزده .بچه های میدون ونک و فرشته یا تجدیدنظرطلب ها و اصلاح طلب های انجمنی که به هر ترتیبی میخوان تابوی رابطه با آمریکا شکسته بشه حتی به قیمت زیرپا گذاشتن آرمانهای اصیل انقلاب؟؟ چرا از مردم مایه میذارید ؟؟؟ به اتاق های فکرتون و اونایی که بهتون خط میدن و این سایتها از اون جا بارگذاری میشن و تیترها و خط خبری مشابه میرن بگید که شکست سختی در انتظارتونه خیلی سخت... (317218)
ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۴:۱۹
توهمات دایی جان ناپلونی تیشه به ریشه این ملک خواهد زد. آنتی ویروس عزیز شما و امثال شما کاری با مردم کردید که خیلی هاشون باورشون نمیشه قراره اوضاع بهتر بشه بترسید از روزی که این توهمات از پا درتون بیاره (317259)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۴:۴۱
ویروس جان ! اگه یه کم چشم و گوشت رو باز کنی می بینی که مردم چقدر خوشحالند اگه بخاطر بعضی چیز ها نبود قول میدم که جشن میلیونی راه می افتاد.! (317266)
روستایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۰۰:۱۴
آنتی ویروس عزیز، من اهل تهران نیستم که از ونک یا جای دیگه اش باشم. شهرستانی هستم و روستا یی زاده. یک ایرانی ام همین. میخوام بپرسم تا کی باید رابطه با آمریکا باید قطع باشه. فایده اش چیه؟ تاریخ کشورمان را که میخوانم میبینم روسیه جنایات و خیانت بیشتری کرده و قسمتهایی از خاک ما را برای همیشه از ما جدا کرده. چرا با روسیه اینقدر رابطه عادی هست و برای قطع رابطه با آن لجاجتی در کار نیست؟ فکر نمیکنی قطع رابطه با آمریکا برای عده ای ایدئولوژی سیاسی شده که ربطی به دین نداره؟ (317394)
آنتی فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۰۴:۳۳
ایدئولوژی سیاسی درواقع همون جمهوری دینی یا جمهوری اسلامیست!به عبارتی ایدئولوژی همون دینه!بعد شما چرا اصرار دارید روسیه رو در مقابل آمریکا قرار بدید؟اون شوروی بود که زمانی یکی از دو قطب جهان شناخته میشد که از فروپاشی اون سالهاست گذشته!محض اطلاعاتون انقلاب مواضع محکمی در قبال شوروی آنروزها اتخاد میکرد برای مثال حمایت از مردم افغانستان در مقابل اشغال شوروی و حتی اخراج سفیر شوروی به دستور امام!بر اساس اسلام باید با استکبار مقابله کرد که مصداق تام اون در زمان فعلی آمریکاست که اتفاقا کم هم در حق ایران ... (317411)
احسان
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۶:۳۳
آنتی ویروس باهات موافقم وقتی یک نفر تو یکی از خیابان های شمال تهران تی شرتی می پوشه و پرچم آمریکا را توی یک قلب نشون می ده معلومه کیا خوشحال شدند / به قول یکی از استادای دانشگاه شهرمون ما الان ذبح کامل صنعت هسته ای مون را داریم جشن می گیریم / بهار جان چاپش کن اگر آزادی بیان را قبول داری !!! (317294)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۲۱:۳۹
توهمای امثال آنتی ویروس رو لولو برد و به قول مرشدتون اگه میسوزه آب بریز (317356)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۱:۰۰
اشباح الرجال آنهائی هستند که از مردم گریزانند وتنها مردم را برای صحنه های ظاهری و نمایش های خیابانی می خواهند و دیگر موارد هیچ توجهی به خواست و نظر مردم ندارند و آنها دلواپسانی هستند که باگرفتار شدن به افسردگی سیاسی و انتخاب انزوای جهانی دست به غارت بیت المال میزنند . (317219)
25
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۱:۰۷
کاش برسه زمانی که لیاقت ملاک باشه (317221)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۱:۱۷
احمدی نژاد یک نسلو سوزاند .شما ببینید در هیچ خانواده ایرانی نیست که بیکار نداشته باشد.وقدرت خرید مردم یک سوم شده است در حالی که در هشت سال قبل ایران نهصد میلیارد دلار درامد داشت!وهر روز بر تعداد پورشه سواران افزوده شد وبر تعداد فقرا افزون تر.محاکمه احمدی نزاد وحامیانش وظیفه قوه قضاییه است. (317224)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۰۱:۴۴
انشالله هر چه زودتر بخاطر سو مدیریت و عواقبی که ببار اورده محاکمه شود (317401)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۱
آقای قدوسی این گفته شما همانند همان MPT که وجود خارجی ندارد ،کشوری که 60 میلیون نفرش خط قرمز باشند اسمش کشور نیست اردوگاه نظامی است.بقول کره ای ها لطفا" تجدید نظر کنید اعلیحضرت. (317225)
رضایی بابلسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۴
دوستان اصلاح طلب وطرفداران آن هنوزازواقعیتهای جامعه ایرانی برداشت مناسبی ندارندو چندان باعوامل موئثردرانتخابات آشنانیستند.توده مردم بویژه عوام به درازمدت ومیان مدت برنامه هافکرنمیکنندکه درجامعه ایرانی رایج است وآن فرداراکی دیده!وغالبامیگویندامروزچیزی ندارم بخورم فردارامیخوام چکار؟!بهمین دلیل غالب روستانشینان دوست دارندهرتغییری درزمینهای کشاورزی ایجادومراتع هم وبهره برداری جنگل وبریدن درختهامنحصربه آنان!اگریک کسی مثل احمدی نژادبیاددست آنان رادرانواع بهره برداری بازوبگویدبه هرنفرایرانی ازقبل ثروت ... (317226)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۸
خودتون رو گول نزنید اگر بین متن مردم برید حداقل متن مردم در اون 8 سال خیلی کمتر از الان با این گرونی شرمنده زن وبچه شدند فقط بالا شهری ها کلا ازاون 8 سال کاملا شرمنده هستند (317227)
ugd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۱:۳۱
وای واقعا از دل و زبان 76میلیون ایرانی حرف زدید ان 4میلیون دلواپس هم حرف خودشان را می زنند (317228)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۴:۴۳
الان خیلی کمتر 4 میلیون رای دارند!! (317267)
آنتی فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۰۴:۲۶
یاران امام حسین فقط 72 نفر بودند و بهتره بدونید به فرموده قرآن«اکثرهم لا یعقلون» پس حق و باطل به اکثریت نیست! (317409)
خلیل الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۱:۴۵
اره واقعا بدترین کاراین به دانش هسته ای رنگ وبوی ارزشی داد متاسفانه این چند سال با مردم بازی شد برای هیچ امیدوارم نهادهای حاکمیتی اصلاح بشن ومردمی بشن (317232)
ما مردم
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۲:۱۰
این افراد پررو و این طرز تفکرات به امید خدا و یاری مردم زجر کشیده در اسفند 94 به زباله دانی تاریخ خواهند پیوست . (317235)
خبرخوان
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۲:۳۷
اشباه الرجال صحیح است. (317238)
م. انتظار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۸:۳۳
آنچه در نهج البلاغه امیر مؤمنان آمده ((اشباه)) است. واحتمال نزدیک به یقین، دلواپسی، بخوانید:((درواپس))ی که از این کلمه استفاده کرده هم
همین نظر را داشته است. اما کاربردهر دو کلمه،درمورد گویندۀ این سخن ناروا در بارۀ ایرانیان،به خصوص اصلاح طلبان ناروا نخواهد بود. (317310)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۲:۴۴
ممنون از خانوم واحدی با این متن بسیار زیبا که درد دل خیلی از مردم را گفته .وبا تشکر از ایشان .بنظر من وظیفه ی همه ی ما اینه که این مقاله رو از قول ایشان باز نشر کنیم . بعدشم که پایداریها باید خوابشو ببینن که دوباره به قدرت برسن. (317239)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۲:۴۵
در سال 88 يكي درجم خودشان گفته بود بابا احمدي نژاد آدم خوبي است ولي بتش نكنيد كه فردا نتوانيد بهش دست بزنيد اين بنده خدا به خاطر اين حرفش كلي دردسر كشيد به هر حال يك راه فقط براي مقابله با احمدي نژاديسم براي نظام كارساز است و ميتواند تومار اين قوم را در هم بپيچدو در نطفه خفه شان كند و آن هم تكيه بر مردم و سكان را بدست مردم بسپارند آنهم با الم كردن سيد خندان و عزيز و بزرگ ديگر نه احمدي نژاد و نه ياران او ياراي ايستادن در مقابل ملت را نخواهند داشت (317240)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۲:۵۹
خانم واحدی عاااااالی بود...ممنون از جواب کوبنده و منطقی تون به این جماعت کاسب تحریم (317243)
پویا
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۱
ما مرد تمدن و لبخند نمیخواهیم
ما مرد با برنامه و مدیر میخواهیم (317244)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۴:۴۶
تمدن و لبخند نیاز یک مدیر است نه توهم و بی ادبی!!!! (317268)
پویا
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۲
معاویه زمان ( آمریکا ) همانند خود معاویه به وعده هایش پایبند نخواهد بود و توافق را اجرا نخواهد کرد (317245)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۳
مثَلِ دلواپسان مثَل کسی است که در حال غرق شدن است، هر چه هم تلاش می کند که نجات یابد، بیش تر غرق می شود. و اگر بخواهی نجاتش هم دهی ممکن است خودت را هم غرق کند. البته این کارها را می کنند که روپوشی برای کارهای هشت ساله ی دولت مهرورز درست کنند. (317246)
پویا
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۳
توافق اتمی هیچ مشکلی از مردم ایران حل نخواهد کرد هرچه قدر در زمان مرد تمدن و لبخند ایران اقتصادش مطلوب بود همان قدر در بهترین شرایط شاید بازگردد (317247)
پویا
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۴
گذر زمان همه موارد را مشخص خواهد کرد
خیلی زود قضاوت نکنید (317248)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۹
به امام زمان یک جوون بیست و خورده ای ساله نمیتونه تو تهران یک خونه ی ۶۰ متری رهن و اجاره کنه! باید سرشو بزنه به دیوار و از زندگی کردن خودش پشیمون بشه!
بعد در کنارش ببینه برج های سر به فلک کشیده و ماشین های چند صد میلیاردی!!!
خدا پدر و مادر حسن روحانی و دکتر ظریف رو بیامرزه که تو این وضعیت دست مردم رو با حمایت رهبر عظیم الشان گرفتند.
اشباح الرجال شمایی که تو تابستان سفر فرهنگی تفریحیتون رو به بهترین نقطه ی آب و هوایی در اروپا توسط همین دولتی که طرفداراشو اشباح الرجال میخونی ؛ فراهم میکنی!!! (317250)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۱۱
این اقلیت هر جا کم می اورند از ارزشها ورهبری و شهداو...هزینه میکنند تا مقاصد سیاسی خود را پیش ببرند.به اسم تبلیغ به اروپا میرونداما برای گردش.به هیچکس هم پاسخگو نیستند اما ملت این گروه را که هشت سال .....را بر ایران مسلط کردند وزندگی و ایمان مردم را نشانه گرفتند هرگز نخواهند بخشید .این را در انتخاباتهای گذشته و اینده نشان داده و میدهند (317251)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۱۷
بابا بیخیال ، خانم شر درست نکن . (317252)
من خيلي آمريكارودوست دارم!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۱۷
منطق دولت قبل توافق: تحریم ها باید رفع شود تا آب خوردن مردم هم حل شود؛ چرخ سانتریفیوژ و زندگی مردم باید با هم بچرخد/
منطق دولت بعد توافق: اصلا مشکلات اقتصادی با تحریم شروع نشد که حالا حل شود؛ قیمت مسکن و خودرو کاهش نمی یابد؛ مردم انتظاری نداشته باشند! (317253)
بهومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۳۰
بهار بنازمت
درود و هزاران درود بر نویسنده این متن
حرف دل ما مردم را زدید که نه جایی برای نوشتن داریم و نه مثل دلواپسان صداوسیمای میلی که حرف و صدای مان را پخش کند. (317255)
کویر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۳:۳۴
جان من نظرات ملت را منتشر کن . سینه ها از ستم این طائفه دلواپس خودبرتربین تکفیری در حال انفجار است. اینها ستون پنجم دشمنان قسم خورده این ملتند که تاریخ آنها را افشا خواهد کرد ولی چه سودکه تا آن زمان چه خسارتها ایجاد شده وچه اعتقاداتی که بر باد رفته و چه حق هایی که از مردم پایمال شده وچه آبروهایی که به نامردی ریخته شده. ما انقلاب کردیم.ما هشت سال جنگیدیم.ماشهیدوجانباز و آزاده دادیم. ما انقلابمان را و اعتقاداتمان را و ولایت و نظام وهمه چیزهایی که بخاطرشان مجاهدت کردیم دوست داریم اما وای ازینها... (317257)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۴:۳۵
اصلا کو دلی که بخواهد واپس گردد!! (317265)
امیر
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۵:۱۳
اگر کسی دم از ارزش های انقلاب بزنه میشه تندرو هر کسی سر تعظیم در مقابل غرب میشه روشنفکر تندرو کسانی هستند میخواستند در مجلس ششم تاسیسات هسته ای برچینند در سال ۸۸فتنه درست کردند و...... (317275)
.....
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۵:۲۰
اصلاحطلبان تندرو میخواهند این توافق مصادره کنند برای انتخابات مجلس ولی مردم نمیگذارند مجلسی شکل بگیره مثل مجلس ششم (317277)
ازاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۶:۲۴
از رسایی و امثالهم بعید نیست ... این حرفا..
ازین بدتر ها رو خواهند گفت ...جواب خدارو شماها چی میخواین بدین؟؟؟؟؟؟؟؟
به قول محمد اصفهانی: خدا هرگز کسایی رو که حق خوردن نمی بخشه!!!! (317291)
رضا
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۶:۳۲
چپ و راست فرقی ندارد. اصولگراواصلاح طلب یکی هستندوهردودرپی استثمارشماملت. کی می خواهیدازخواب غفلت بیدار شوید. (317293)
حجازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۵
یا اشباه الرجال و لا رجال.... بخشی از خطبه جهاد امام علی (ع) یعنی نامردان مرد نما
اشباح الرجال غلط است. (317297)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۷:۱۰
برادران این تفافق به ترکمانچای میماند.
اصولا ما در این تفافق بیشتر باج داده ایم تا اینکه حقمان را گرفته باشیم
ما قبول کرده ایم که سانتری فیوژ ها را برچینیم / آب سنگین دیگر فعال نباشد/مواد غنی شده را به خارج از ایران منتقل کنیم/کشور های جهان حق دارند در هر مکانی کشتی های ما را مورد بازرسی قرار دهند/ما حق کمک تسلیحاتی به کشور هارا نداریم/آمریکایی ها حق دارند در هر زمانی که بخواهند از تاسیسات ما دیدن کنند/
و . . . اینها یعنی ما در مقابل آمریکایی ها کوتاه آمده ایم و در مقابل دشمن سر خم کرده ایم. (317299)
عقلگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۰۱:۵۰
برادر شما برو حقت را از امریکا بگیر انقدر از ملت مایه نگذار (317404)
صابری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۷:۳۷
بهتره بگی : خشم دلواپسان از وادادگی احتمالی عزیزان در مذاکره... واگرنه کسی با شادی مردم مشکل نداره. به شرطی که واقعا کاری که کردند ارزش شادی داشته باشه نه اینکه بعدا مثل توافق ژنو و .... معلوم بشه به جای شادی باید گریه کرد...
لطفا با بازی با الفاظ سر مردم کلاه نگذارید. (317305)
امینم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۹:۱۷
میگن هر وقت جلوی ضرر رو بگیری سود کردی ، درسته که این ده سال به لطف مهرورزی و جیره خوراش مردم بلائی سرشون اومده که دیگه باور بهتر شدن اوضاع براشون ناباورانس ولی حداقل این موضوع روشن شده که مهر حلال جون آزاد!!! اقاجون ما مهر نخاستیم ایشالا باقی دوستان هم اسفند میرن دانشگاه ایرانیان تدریس بکنن!!! (317317)
مدیربازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۰۰:۵۲
باسلام.ان شاءا...حافظه تاریخی مردم آنقدرقوی باشدکه دیگرفریب افرادی را که کشوررادرمدت8سال80سال به عقب برگرداندندنخورد.چه کودکانی که به خاطرعدم دسترسی به یک داروی خاص درآغوش پدران ومادرانشان پرپرشدندچه جوانان بااستعدادی که به خاطرکمک به امرارمعاش خانواده ازادامه تحصیل بازماندند.تمامی اعضای دولت نهم ودهم به همراه رییسشان دراین خسارت وظلمی که به مردم رواداشتندسهیم هستند.چقدردروغ ریاکاری فریب نفاق به خوردمردم دادند.واقعاباچه رویی درمجامع عمومی حضورپیدامیکنندوسیمای میلی چهره آنهارانشان میدهد. (317400)