به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۵۴۹۹۱
نگراني مردم و مسئولان از اردوكشي خياباني انصار

قنبري: هدف، سیاسی و ايجاد ارعاب است

گروه سیاسی: اعلام حضور انصار حزب الله در سطح خیابان‌های کشور نگراني زيادي میان مردم و مسئولان بر انگیخته است. در همین ارتباط داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس در گفتگو با بهار نیوز ضمن اشاره به دلایل حضور مجدد انصار حزب الله و اردوکشی خیابانی آنها، عمده دلیل بازگشت انصار را اغراض سیاسی و جناحی عنوان کرد.
قنبري: هدف، سیاسی و ايجاد ارعاب است
عضو اصلاح‌طلب مجلس هشتم در پاسخ به این سوال که حضور مجدد انصار حزب الله پس از ده سال سکوت را چگونه ارزیابی می کند عنوان داشت: انصار حزب الله در طول ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد تنها به این دلیل که وی از همفکران خود ایشان بوده است، چشم بر همه اشتباهات او بستند و با سکوت خود در برابر لیبرالیسم فرهنگی دولت های نهم و دهم، نشان دادند که در پشت پرده اقداماتشان انگیزه ای غیر از سیاست وجود ندارد. سکوت انصار حزب الله در  دولت نهم و دهم زمانی که در جشن‌های خاص و با حضور افراد خاص کتاب خدا را با دف و تنبک وارد سالن می کردند، همگی حکایت از این اتفاق تلخ دارد که انصار حزب الله برخلاف اعلام و تبلیغات خود نه تنها انگیزه اعتقادی ندارند، بلکه واضح است که با اعلام بازگشت خود به خیابان ها درصدد ضربه به دولت هستند.

وي ادامه داد: این گروه به دلیل از دست دادن جایگاه سیاسی و جناحی خود حتی میان رادیکال های اصولگرا، از یک طرف و حمایت قاطبه مردم و رهبری از دولت از طرف دیگر، نمی توانند صریح و مستقیم و با بهانه های سیاسی از در اختلاف با دولت وارد شوند، بنابراین در این برهه زمانی باهمان بهانه سنتی مبارزه با بی حجابی اقدامات خودسرانه خود را از سر گرفته اند و در تلاش اند تا با این نوع حرکات و ارعاب شهروندان از کانال مقابله با ملت، دولت تدبیر و امید را تضعیف کنند.

داریوش قنبری گفت: این عده بهتر از هر کسی می دانند که مبارزه با بی حجابی و بدحجابی از کانال زور و ترس همواره نتایج عکس به بار آورده است و این نوع برخوردهای سلبی نه تنها اثر بخش نبوده است بلکه موجب دلزدگی و ناامیدی مردم و به ویژه جوانان شده است، اما با این وجود، چون منافع سیاسی شان حکم می‌کند باز هم رفتارهای غلط و خالی از تعقل را از سر گرفته‌اند. دلسوزان فرهنگی کشور می دانند که اصول نرم افزاری اگر با سخت افزار و فشار به مردم تحمیل شود هرگز به نتیجه نخواهد رسید و مسائل فرهنگی هم برای اینکه در جامعه ریشه دار شود باید حتما از طریق آموزش و ارشاد اصولی و بستري آرام انجام شوند، نه با زور و تهدید.

نماينده اصلاح‌طلب ايلام در مجلس هشتم افزود: اگر در جامعه امروز ما شاهد بدحجابی هایی هستیم، مسئول آن دولت گذشته است، دولتی که ۸ سال در اختیار انصار حزب الله و همفکرانشان بوده است، هشت سالی که نه تنها اقدام درست و فرهنگی برای کاهش ناهنجاری های کشور انجام نشد، بلکه با افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی اوضاع فرهنگی کشور هم دستخوش بحران گردید.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا در دولت عزم جدی برای مقابله با اینگونه اقدامات خودسرانه وجود دارد گفت: طبق اظهارنظر هایی که وزارت کشور و خود وزیر کشور در طی این چند روز داشته اند، مشخص است که این عزم وجود دارد که با بی قانوني مقابله کند. دولت مصمم است با برهم زنندگان نظم عمومی و  تحت هر عنوان برخورد کند و باید به این نکته توجه داشت که انحصار زور در جامعه برای پیشبرد قانون و اهداف کشور فقط در اختیار دولت منتخب ملت است و هیچ گروه و نهادی، تحت هیچ شرایطی حق استفاده از زور و خشونت و اجبار را ندارد.

دناعش(دولت نااسلامی عراق.شام)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۰۹:۲۷
مامصمم که هرطورشده جلوی پای دولت سنگ اندازی کنیم.ماشاخه نظامی جبهه پایداری هستیم وچون قدرت دیگردردست مانیست هرجورشده بحران سازی می کنیم . . . ودولت راهم قبول نداریم.ماکارنداریم که چرادردولت قبل فسادبوداختلاس بودبخوربخوربودامابادولتهایی که بانظر مردم سرکاربیادمشکل داریم بی حجابی وبدحجابی واختلاس برای دولتهای 9و10مباح وبرای دولت 11 حرام است.ازاین ببعد تمام سخنرانیهاتونو بهم می زنیم. (251772)
داش ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۹:۵۵
آقایون انصاربذاریدمردم خودشون تصمیم بگیرن چی خوبه چی بده.شمانگران جهنم رفتن مردم نباشید.اگه دلتون به حال دین ودنیا وآخرت مردم میسوزه خواستید8 سال دولت مهرورزی سکوت نکنید که نوامیس مردم برای یه لقمه نون نرن تن فرو شی نکنند.مردم خوب و بدو بلدن تشخیص بدن.من خودم یک اصلاح طلبم وخانواد ه ام تشخیص دادن چادر حجاب برتره.بازور وچماق ویگان موتوری نمی توان فرهنگ رادرست کرد.تومدرسه ها سخت گیری کردیم.دانش آموزانمان تومدرسه باحجابند بیرون می روندچادرراتامیکنندمیذارن تو کیفشون. (251945)
دکان فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۰۹:۴۰
آی مردم آسوده بخوابیدکه انصار حزب ا... بیداراست.آی مردم بیخودکردین این دولتورای دادین وسرکارآوردین.شماراچه به انتخابات؟اصلا جمهوریت معنی ندارد.ما فقط میدونیم کی بدردنمایندگی مجلس وریاست جمهوری می خوره.مافقط میدو نیم کی بهتر میتونه شماروخام کنه وسرکیسه کنه ومابهتراداره می کنیم وبلدیم فاتحه کشوررا بخونیم وکشوررا20سال عقب بیندازیم.مابهتراختلاس می کنیم و3000میلیاردو12هزارمیلیاردو25000میلیاردبخوریم وصداشم درنیاریم مامتخصص ساخت مه آفریدوبابک زنجانیها ومکتب ایرانی وهاله نوروساخت بزرگراه ورودحضرت حجتیم. (251774)
سم فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۳
فعلا با دادگاه مهدی وفاطمه هاشمی داریم کمی از هاشمی انتقام میگیریم.حیف که دستمو ن به خودت نمیرسه ولی فرزنداتواذیت می کنیم.اون سیدخندانم پرونده ای نداشت وحسابش پاک بود وگرنه تا آلان دارش زده بودیم.شمادونفر تحرکاتی را شروع کردین برای مجلس دهم وپشت صحنه دارید کار می کنیدولی نه ما دلواپسان ببخشید جیب واپسان نگرانیم نگران نگران. (251852)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۹:۴۷
بایک کیک وساندیس شماروتا ابرقو هم می دوانیم.200سال دیگه هم پوپولیسم پیروزه. (251941)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۰۹:۴۲
زمانی که دولت گذشته اقدامات خلاف شرع و قانون انجام می داد نیازی به امر به معروف و نهی از منکر نبود ؟
زمانی که فقر و فحشا کشور را درنوردید نیازی به امر به معروف و نهی از منکر نبود ؟
زمانی شب می خوابیدیم و صبح بیدار می شدیم با قیمت های جدید و تورم افسار گسیخته مواجه می شدیم نیازی به امر به معروف و نهی از منکر نبود ؟

زمانی که کلام احمدی نژاد رو برابر با کلام خداوند دانستند نیازی به امر به معروف و نهی از منکر نبود ؟

زمانی که .......

اینها امر به معروف و نهی از منکر می دانند چیست ؟؟؟؟؟؟ (251775)
رزمنده سابق جنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۲۰:۵۲
پروژه سعوديزه كردن ايران براي ماندن در كورس رقابتهاي مدعيان دروغين إمارت مؤمنيني مسلمانان!!!!! البته با پوشش شيعي گرايي!!!! (251953)
ممرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۰۹:۵۹
هدف اینان تخریب ونابودی اصلاحات وگرفتن مجلس دهم است.اینا خوب بلدن چگونه از احساسات مذهبی مردم در جهت تامین منافع وبازگشت به قدرت سوء استفاده کنند.وعجیب اینجاست که مردم پایتخت بیشر از همه گول این افرادرا می خورند وبه آنان رای می دهند. (251780)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۶
بابا مملکت قانون داره /دولت داره / میخواین با بی قانونی نقش داعش رو در ایران بازی کنین پس این هشت سال کجا بودین مد های زننده که تو جامعه به وفور دیده میشه این یک سال بوجو د اومده یا در طول این هشت سال دست برادرین از اوباش گری وبی قانونی (251783)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۸
عیب نداره بیان . ما هم قراره ازشون بدرقه کنیم (251784)
من و تو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۱۵
ای ول . همینه . چیزی که عوض داره گله نداره که . اینا فکر کردن 25 سال پیشه . (251804)
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۰:۱۱
مسعود و مریم رجوی در کنفرانسی صریحا اعلام کرده بودند تنها راه دلسرد کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی فشار بر مردم و اذیت کردن مردم از طریق ارعاب و توسل به خشونت است .بدینوسیله صبر مردم لبریز و علیه حکومت قیام خواهند کرد.آنوقت جنگ منافع ما را تامین میکند.مریم رجوی تلویحا از گروهای تندرو دفاع کرده و گفته بود گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر... (251785)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۰:۳۷
وزارت کشور و دولت باید به شدت در برابر اینها بایسته و رییس جمهور شخصا مواضع دولتو در این مورد به صراحت اعلام کنه تا حساب کار دستشون بیاد (251787)
مظلومان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۳
انصار بعنوان بازوی نظامی تمامت خواهان میباشد و هر کجا که آوردند به خیابانها میریزند با ایجاد رعب و وحشت از مردم زهر چشم میگیرند ومتاسفانه قانون و مدعی العموم هم در مقابل آنان سکوت میکند تا هر کاری دشان خواست انجام دهند . (251797)
سیسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۴۱
فعلا که نیومدن بیرون فقط تهدید کردن
در ضمن بعید میدونم بیان بیرون

خود خانوادها های این انصار حزب الله رو خانواده خودشون کنترل ندارن و جلوی دختر و پسرهای جوونشون رو نمیتونن بگیرن چه برسه به بقیه
اگر هم بیان در حد یه 2 3 تا دور دور با موتوره و میرن تو خونه چون خودشون هم میدونن حجاب و عفاف و سلامت روابط راهش این نیست (251799)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۲۴
تئوریسین های این جناح اصلا" آدم های مذهبی نیستند.صرفا" از مذهب و احساسات مذهبی مردم ا ستفاده ابزاری میکنند. تنها راه مبارزه با این طیف آگاهی دادن به مردم وبالابردن شعور سیاسی مردم است که البته کار زمان بر و وقت گیری است. (251808)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۳۵
نترس آقاي قنبري اينها غذاي خودشان را مي خورند شما را نمي خورند (251810)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۰۸
کسی از اینها نمیترسه . شنیدی میگن یه دیوونه یه سنگی رو میندازه تو چاه که صد تا عاقل نمی تونند در بیارنش ؟ ما از اون سنگه میترسیم نه از اون دیوونه (251867)
فطر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۲۲
مطمئنی که غذای خودشان را میخورند ؟!!!!!! (251875)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۰
رعایت قانون برای همه الزامی است. (251891)
000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۸:۱۲
در دولت احمدی نژاد هر اتفاقی را به دولت ربط میدادین اما حالا این اتفاقات را به خارج از دولت ربط میدین. هیچ انسان آزاده ای زیر بار این حرف نمیره.
احمدی نژاد هم عامل و موافق این رفتارها نبود درست مثل شما. منتها اون عامل را بصورت درست معرفی میکرد و تا حدودی جلوی فعالیتشون را میگرفت اما شما از عمد یا غیر عمد عامل را به اشتباه احمدی نژاد معرفی میکنید و نتیجه اش میشه شدت گرفتن فعالیت همون انصاری که با دستور " شهردار" و تیمش فیلم گشت ارشاد را از سینماها پایین کشیدن... (251908)
امید.ع
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۲۳:۰۴
افکار عمومی جامعه را از مطالبات خود منحرف ساختن یعنی این. اگر توان پاسخ مطالبات قانونی مردم را داشتند متوسل به این رفتارهای حاشیه ای و منسوخ شده نمی شدند. حقوق شهروندی دولت از حرف تاعمل؟؟؟؟؟؟؟ قانون اساسی از ماده و تبصره تا عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نتیجه خواسته مردم مگه قرار نبود از داخل صندوق های انتخابات بیرون بیاد نه کف خیابون ها پس چی شده؟؟؟؟؟؟انصار زورشون بزارن برای دشمنان این مرز و بوم نه مردم رای دهنده............... (251963)