به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۸۶۶۷
توکلی خواستار برخورد شدید با احمدی‌نژاد شد

بالاريجاني‌‌آغازكردبراي‌سايركانديداهاهم برنامه دارد

بالاريجاني‌‌آغازكردبراي‌سايركانديداهاهم برنامه دارد
گروه سياسي: در حاليكه بسياري از رسانة‌ها و فعالان سياسي اصولگرا، سخنراني جنجالي احمدي‌نژاد در جلسه استيضاح وزير كار را اقدامي كاملا انتخاباتي براي فضاسازي در جامعه ارزيابي نموده و تلويحا اعتراف كرده‌اند كه احمدي‌نژاد در اولين استارت انتخاباتي خود علي لاريجاني كه مي‌توانست از كانديداهاي مطرح اصولگرايان در انتخابات آينده باشد را عملا از گردونه انتخاباتي خارج كرده، پيش‌بيني مي‌كنند او براي ساير كانديداهاي مطرح انتخابات آينده هم برنامه‌هايي ويژه تدارك ديده است! خصوصا اينكه رسانه‌هاي نزديك به دولت تلويحا وعده تداوم چنين افشاگري‌هايي را هم داده‌اند.

در مورد سخنراني جنجالي احمدي‌نژاد، سایت اصولگراي الف متعلق به احمد توكلي نوشت: روز یکشنبه را مي‌توان آغاز فعالیت انتخاباتی تیم احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تلقی نمود عواملی چون؛
۱)نابسامانی‌هاي اقتصادی که موجب نارضایتی عمومی مردم از نحوه اداره جامعه گردیده است
۲)میل به جذب آراء تمامی معترضین به وضع موجود اعم از منتقدین و اپوزسیون معاند
۳)تلاش برای تبدیل نمودن خود به یک زورو و قهرمان ملی قبل ازخداحافظی از عالم سیاست و....

موجب شده ایشان پس از قریب ۸سال ریاست جمهوری مقتدرانه و تمام عیار در لباس اپوزوسیون و نیروهایی که نظام فعلی را دارای فساد بنیادین وغیر قابل اصلاح درچارجوب قانون می‌دانند به رقابت انتخاباتی پای گذارد. مهم بررسی راهکارهایی است برای کنترل وضع بوجود آمده که ذیلاً در همین رابطه به نکاتی اشاره می‌شود:

الف)ریيس جمهور که قسم خورده به اجراء قانون، نمیتواند با استفاده از امکاناتی که قانون به این عنوان در اختیار وی قرار داده به آسیب رساندن به ماهیت و کلیت نظام بپردازد. اینکه ۲ قوه از قوای سه گانه که یکی مستقیماً توسط رهبر انتخاب مي‌شود، با ادله واهی در یک نطق رسمی توسط دومین مقام رسمی کشور به فساد متهم شوند، دیگر مشروعیتی برای نظامی که این چنین به فساد آلوده معرفی مي‌شود، باقی نمی گذارد.

وظیفه صدا وسیماست که با تولید برنامه‌هاي غیر جانبدارانه به تحلیل ادله ریس جمهور و اهداف بیان این مطالب با ظرافت و دقت بپردازد. شبکه‌هاي ماهواره ای به ویژه بی بی سی به صورت غیر مستقیم در حال بهره برداری از سخنان ریس جمهور جهت بی اعتبار نمودن نظام هستند. سکوت رسانه ملی به معنی انفعال و نداشتن برنامه ای مشخص برای تنویر افکار عمومی است.

۲)وقتی رئیس‌جمهور در قدم اول حرکت بسوی انتخابات این چنین بی پروا نظام را زیر سوال مي‌برد، باید منتظر هم صدایی‌هاي بیشتر و بنیان کن تری با نیروهای معاند نظام تا زمان انتخابات باشیم. حاکمیت باید هزینه این هنجار شکنی‌ها را آنچنان بالا ببرد که شخصی جرات نکند به صرف میل به برنده شدن در انتخابات این چنین هستی نظام را با شایعات بی دلیل و واهی به سخره بگیرد.

۳)در جامعه ای که به صورت آزاد نقد درون حاکمیت در سطوح مختلف در طول سال جریان داشته باشد، شکستن هنجارها و اعتراض‌هاي بی بنیان در قالب نقد در تبلیغات انتخاباتی، آن هم از کسانی که ۸سال بر مسند قدرت بوده اند، خریدار ندارد.
وقتی با مطبوعات که چشمان ناظر و ناقد مردم اند، آن گونه برخورد مي‌شود که امنیت کافی برای نقد حاکمان را حس نمی‌کنند (چه در دنیای مجازی جه حقیقی) و زبان در کام می‌گیرند، دیگرانی به پشتوانه جایگاه قانونی و حاشیه امنیتی که از تعامل با دارندگان قدرت سیاسی و اقتصادی حاصل نموده اند، آنچنان بی مهابا به بیان شایعات در قالب نقد مي‌پردازند که نتیجه ای جز تضعیف حاکمیت ندارد. به قول معروف توی حوض بدون ماهی، قورباغه سپه سالاره!
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۱۲:۳۷
آقای توکلی :خیلی دیره خیلی!!!
..........کمر مردم زیر بار تورم و گرانی خرد شد تازه یادتون افتاده!!! آقا به خوابتون بپردازید. (26176)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۱۲:۴۱
شما هم تبحر خاصی تو ماله کشی دارین.
حرف بی منطق شما هم خریداری نداره.حرفای شما از روی کینه است و گرنه این اولین بداخلاقی نبود که اتفاق افتاده.
«حاکمیت باید هزینه این هنجار شکنی‌ها را آنچنان بالا ببرد که شخصی جرات نکند به صرف میل به برنده شدن در انتخابات این چنین هستی نظام را با شایعات!!! بی دلیل و واهی به سخره بگیرد.» (26179)
۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۱۴:۰۲
الان که تهمت ها و بداخلاقی ها به اصولگرایان رسیده شما به فکر افتادید!!!؟ تا الان کجا بودید که با آبرو و حیثیت خیلی ها بازی شد!!!؟ (26200)
۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۲۱:۳۲
آقای توکلی ، کسی که گذشته و حالش پاک باشد از فیلم و نوار و افشاگری باکی ندارد . ضمناّ شما با این مقاله ، انتقاد از مقامات و افراد مشهور را تحت عنوان « بی اعتبار کردن نظام » در واقع خط ممنوعه میدانید !!
اتهام به افراد درست نیست اما فاش کردن نادرستی ها ، با مدرک و دلیل چرا که نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (26291)
پرنده
۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۲۱:۵۱
هرکس به طریقی دل ما میشکند. آقایان برای اثبات خودتون همدیگر رو له کنید . فقط یادتون باشه دودش به چشم ملت میره . راستی کسی به فکر ملت هست؟ (26304)
۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۲۲:۰۳
لطفا" در سطر اول از بند3 (پاراگراف ماقبل آخر) دقت فرماييد :
« در جامعه ای که به صورت آزاد نقد درون حاکمیت در سطوح مختلف در طول سال جریان داشته....» (26308)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۲۲:۰۷
انزمانیکه ایشان از دور اول انتخابات ابرو وحیثیت خیلی ها را به باد داد شما ها جه کار کردید خدا جای خوبی نشسته باید فکری به حال اقتصاد کرد بیش از این مردم زجر بکشند اه انها دامن گیر خیلی را خواهد گرفت گرچه هیچکس حرف مردم را گوش نمیده (26312)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۱۸ ۲۳:۳۴
بخدا بعضی از مردم زیر فشار این گرانی کمرشون شکسته و دیگه توان ندارند. آخه کی دیگه میخواد بداد مردم برسه ؟ کی کی کی کی کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (26343)
دانشجوی علوم سیاسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۱۹ ۰۰:۳۹
آقای توکلی!
آخه شما چرا؟
اجازه بدید کسی از احمدی نژاد انتقاد کنه که انگشت اتهام به سوی خودش نباشه!
اخه فعال اصولگرا شما که باارز دانشجویی کل خانواده رو برای ادامه تحصیل در خارج برده بودی اون طرف مرزها و با اسم همشون ارز دانشجوی میگرفتی و مربوط به سالهای خیلی پیش تر هست تو چرا داری اقای احمدی نژاد رو محاکمه میکنی!
بازم درود بر احمدی نژاد که اگه ممکلت رو نابود کرد حداقل ماهیت و چهره خیلی ها رو به ملت نشون داد.
راستی آقای توکلی تا یادم نرفته بگم آقای احمدی نژاد حرف قشنگی زد گفت شما نماینده اکثریت ملت نیستید!
وقتی از تهران با اون جمعیت میلیونی شما با این آرا های شکنده به مجلس راه یافتید آیا بهتر نیست خود را نماینده متراژ 70 متری تا 90 متری از خاک مردم تهران بنامید تا نماینده حقیقی و حقوقی انان...!
توکلی جان برو نذر کن که دوران احمدی نژاد بدون خطر به پایان رسد چرا که یقین دارم پرونده تو هم مفتوح هست اما در مقابل دیگران کوچک است چرا که اصلا جز مهره های شطرنج نیستی (26364)
۱۳۹۱/۱۱/۱۹ ۰۹:۰۰
اقای توکلی صبح بخیر عزیزم (26401)
۱۳۹۱/۱۱/۱۹ ۱۳:۱۴
من نمیدونم چرا گرون تر میشه مردم بیشتر میخرن نخرین تو رو خدا تا ببینم این خودرو که نه این اهن پاره های بی کیفیتو به کجا میتون با یک دهمه این قیمتا صادر کن (26437)
حامد
۱۳۹۱/۱۱/۱۹ ۱۷:۱۴
ماسمالیزیشن در هر حالت تو کشور ما عادت شده برا مسئولین. خوب شد این درگیری پیش اومد به وقتش بود. زلزله زدگان، آتش سوزی کلاس، چپ شدن اتوبوس بچه ها و.... یادمون رفت (26470)
سینا
۱۳۹۱/۱۱/۲۰ ۱۲:۳۴
...... 200 سال به عقب تر برگشتیم (26621)
آسمان
۱۳۹۱/۱۱/۲۰ ۱۴:۳۲
زیر سوال بردن ابروی مردم و تفتیش زندگی مردم هر کس که باشد ولو یک فرد عادی جامعه و یا مسول یک کشور یک اخلاق زشت و دور از آدب زندگی اسلامی است که ما خود پیرو ان دین می دانیم که .... در ایران قبح شکنی شده و ..... !!!......... من به نوع حکومت و عقاید کشورهای دیگرکاری ندارم که به راحتی به ایمیل های خصوصی افراد به خصوص مسولان و مقامات دستبرد می زنند تا به راحتی چوب حراج به آبروی شخصی زده و به قول خودشان افشاگری نمایند اما در دین ما نسبت به آبروی افراد و افشای اسرار زندگی یک نفر به قدری تاکید شده که آن را یکی از گناهان بزرگ می شمارند و ما اگر خودمان را " مسلمان " میداینم بخصوص اینکه مسولیت یک جامعه ی اسلامی را هم به عهده گرفته ایم نباید این رفتار زشت که که خداوند در بسیاری از آیه ها ما را از آن نهی نموده است از ما سر بزند !!! به علاوه اینکه احمدینژاد با تجربه بردن آبروی موسوی به این نتیجه رسیده بود که می تواند قهرامان جلوه کند و با ایجاد تنش در جامعه از آب گل آلود به راحتی ماهی بگیرد این اخلاق.... را در بین مسولانش ترویج داد و انگار تشویقی است برای زیر دستانش... ملت ایران خواهشمندم درا ین مورد به حرف دشمنانی چون بی بی سی و ... که بهانه ای برای ضربه زدن با ایران پیدا کرده اند گوش ندهید خودتان در مودر فردی که خطا می کند توجه نموده و بعد قضاوت کند ...متشکرم (26645)
از روستای سار کاشان
۱۳۹۱/۱۱/۲۱ ۲۱:۴۶
روزی خواهد شد که اصول گرایان از کاری که نسبت به سایر کاندیداها کردند سخت پشیمان شوند که چرا دلسوزان انقلاب و مردم را ناجوانمردانه شکستیم (26976)
۱۳۹۱/۱۲/۱۴ ۱۷:۴۰
مسئول محترم چرا نظر منو نمایش نمیدید من که چیز بدی نمی گم؟ (32428)