به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۰/۳۰ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۸۱۶۲
در باره انتخابات نظام پزشكي

نامه شكوري‌راد به حسين شريعتمداري

گروه سياسي: دکترعلی شکوری راد رئیس اسبق شورایعالی نظام پزشکی و از فعالان سياسي اصلاح‌طلب، در جوابیه‌ای به مقاله اخير حسين شریعتمداری عليه نظام پزشكي واكنش نشان داد. شریعتمداری در یادداشت خود نوشته بود: آنچه نگارش این یادداشت را ضروری کرده است، تلاش سازمان یافته و دیکته شده عوامل وطن فروش فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ برای در اختیار گرفتن ریاست و مدیریت این سازمان است. در این پروژه تعداد اندکی از پزشکان که مطابق اسناد موجود، در جریان فتنه ۸۸، آشکارا از سوی مدیریت بیرونی فتنه به کار گرفته شده و کارنامه سیاه و ثبت شده ای از خیانت به مردم وطن خویش دارند برای تصدی ریاست سازمان نظام پزشکی در ششمین دوره انتخابات این سازمان خیز برداشته اند. بی تردید هیئت نظارت و بررسی کننده صلاحیت نامزدها که از افراد مؤمن و انقلابی تشکیل شده است، با توجه به اسناد خیانت آشکار این عده، صلاحیت نامزدهای آنان برای تصدی ریاست سازمان نظام پزشکی را رد می کند و به چند نفری که ده ها خیانت و جنایت علیه مردم وطن خویش مرتکب شده اند اجازه نفوذ در سازمان نظام پزشکی و در دست گرفتن بخش عمده ای از چرخه بهداشت و درمان کشور را نمی دهد.... متن نامه شكوري راد به شريعتمداري را در ادامه بخوانيد:
نامه شكوري‌راد به حسين شريعتمداري
بسمه تعالی
جناب آقای شریعتمداری
سرپرست محترم موسسه کیهان
با سلام. ازعصر روز سه شنبه که سرمقاله شما را در باره انتخابات نظام پزشکی در روزنامه کیهان خواندم با خودم کلنجار رفته ام که در برابر آن چه بکنم. همان شب بالاخره تصمیم گرفتم برای اولین بار به شما تلفن بزنم و برای اولین بار با شما صحبت کنم و از آن همه ناسزا و نسبت های ناروا که در آن سرمقاله بکار رفته بود به کسی که نماینده ولی فقیه است و روزنامه اش در حکم تریبون رهبری نظام است، به سبب جایگاهش، گله بکنم. علی رغم اکراه شدید با خود گفتم خداوند به حضرت موسی مي‌گوید “اذهب الی فرعون انه طغی”. نه او از فرعون پست تر و نه من از موسی برترم. چرا به او تلفن نزنم – و الآن هم مي‌گویم نامه ننویسم- مگر خدا نمي‌دانست که کلام موسی در دل سنگ فرعون اثر ندارد و مگر سرانجام داستان موسی و فرعون را نمي‌دانست. آن شب تلفن من را جواب ندادید و وعده منشی شما که پس از در جریان گذاشتن شما به من گفت وقتی کار روزنامه تمام شد با من تماس خواهید گرفت، تحقق نیافت. ناگزیر اکنون برایتان مي‌نویسم.

جنابعالی در سرمقاله خود در موضوعی وارد شده اید که به آن اشراف نداشته اید و خوراک یادداشتتان را از کسی و یا جایی گرفته اید که منفعت خود را دنبال مي‌کرده است و نه منفعت کشور و ملت را و نیز مطالبی نوشته اید که اگر کسی ذره ای وجدان داشته باشد آنها را باور نمي‌کند.

از بی اطلاعی و یا تظاهر به بی اطلاعی شما از سابقه سازمان نظام پزشکی و عملکرد آن در دوره های مختلف که بگذریم این حقیقت را نمي‌توانید منکر شوید که قانون فعلی نظام پزشکی که شما نیز در همین مقاله ناگزیر به تعریف و تمجید از آن بوده اید حاصل زحمات مسئولین وقت نظام پزشکی که بعضا در این دوره نامزد هستند و نیز مجلس ششم بوده است که مرحوم دکتر علیرضا نوری ریاست کمیسیون بهداشت و درمان آن را برعهده داشت. بر اساس این قانون، نظام پزشکی دارای وکالتی دوجانبه از سوی جامعه پزشکی و نیز حاکمیت است و دارای اختیاراتی است که باید در خدمت نظام سلامت کشور و بیماران از یک سو و از سوی دیگر صنف و جامعه پزشکی باشد.

جنابعالی در سر مقاله خود این سازمان را به یک پایگاه سیاسی که باید در خدمت منافع صاحبان قدرت باشد تقلیل داده اید و به گونه ای صحبت کرده اید که گویا جامعه پزشکی ترکیبی از صغار و فاقد قدرت تشخیص هستند بطوری که دیگران باید برای آنها تصمیم بگیرند.

واژه های وطن فروش، فتنه، آمریکا، اسرائیل، خیانت، منافقین، بهائی ها، سلطنت طلب ها، کومه له، گروه عبدالمالک ریگی، تروریست، اهانت به ساحت عاشورا، آتش زدن مسجد، پاره کردن تصویر امام(ره)، آدم کشی چه ربطی به موضوع ساده انتخابات نظام پزشکی دارد که در آن قرار است پزشکان شریف کشور از بین خود کسانی را برگزینند تا سازمانی را که آنها را نمایندگی مي‌کند اداره کنند. این سازمان به پزشکان شماره نظام پزشکی مي‌دهد، برای آنها کارت و پروانه کار صادر مي‌کند، از حقوق صنفی آنها دفاع مي‌کند و در مقابل به شکایت بیماران از پزشکان در محدوده تخلفات پزشکی رسیدگی مي‌کند.
چه خبر است آقای شریعتمداری؟ برای چه این همه گرد و خاک کرده اید؟ کجا را مي‌خواهید فتح کنید؟ سر چه کسی را مي‌خواهید ببرید؟ چه کسانی را مي‌خواهید بترسانید؟

آنها که نامزد انتخابات هیأت های مدیره حدود ۲۰۰ شهر کشور شده اند. پزشکان شریفی هستند که شماها جان و ناموس خود و زن و فرزندتان را در هنگام بیماری به آنها مي‌سپارید. علاوه بر این اکثر آنها از اساتید دانشگاه ها هستند که فرزندان شما را آموزش مي‌دهند و در هر محفل و مجمعی دارای احترام خاص هستند. مقامات عالی کشور و یا مقامات محلی زیر دست آنها مداوا مي‌شوند. چه خبر است این همه لاف و گزاف در مورد آنها!

لازم است بدانید در این مرحله فقط اعضاء هیأت های مدیره شهرستانها انتخاب مي‌شوند و سپس آنها نمایندگانی را برای عضویت در مجمع عمومی نظام پزشکی گسیل مي‌دارند. آنگاه در مجمع عمومی اعضاء شورایعالی و رئیس کل انتخاب مي‌شوند. هنوز اصلاً بحث انتخاب رئیس کل نیست که این همه در یادداشت خود بر سر آن سر و صدا راه انداخته اید.

چرا نگران هستید؟ پزشکان عوام الناس نیستند که در روستاها و بی خبر از همه جا کسی با گذاشتن پول در جیبشان رأی شان را بخرد. انسان های تحصیل کرده ای هستند که مي‌خواهند برای تشکیلات صنفی خود نمایندگانی را انتخاب کنند. خیر و صلاح خود را مي‌فهمند. آنها قیم نمي‌خواهند و این همه مداخله امنیتی را در امر صنفی ساده خود بر نمي‌تابند. اگر اندکی از پزشکان شما را نگران کرده اند سرنوشت آنها را در انتخابات نظام پزشکی به اکثر پزشکان رأی دهنده بسپارید. شما دلسوزتر از آنها برای خودشان نیستید.

اما در سراسر مقاله خود یک چیز را راست گفته اید و آن اینکه: “مدیریت بر این سازمان در زمان طاغوت با گماردن نیروهای مورد تأیید ساواک اعمال مي‌شد”. اگر اکنون ثابت شود که تلاش مي‌شود و یادداشت شما نیز جزئی از این تلاش است که مدیریت بر این سازمان با گماردن نیروهای مورد تأیید .... اعمال گردد چه نتیجه منطقی از آن بدست مي‌آید. آیا آن را مي‌پذیرید؟ حداقل تا کنون خبر دارم که در شهرستان قم در برگه هایی که هیأت نظارت بر انتخابات برای رد صلاحیت شدگان فرستاده است تصریح شده است که “صلاحیت جنابعالی به علت عدم تأیید شما توسط اداره .... احراز نگردید”.

لازم مي‌داند یادآور شود کسانی که شما در یادداشتتان آن واژگان سخیف و آن نسبت های گستاخانه را به آنها روا داشته اید یک دوره مسئولیت سازمان را بر عهده داشته اند. قانون فعلی حاصل زحمات آنهاست. شفافیت عملکرد، صداقت و سلامت آنها زبان زد قاطبه جامعه پزشکی ست. در آن دوره حتی یک حرکت خارج از چارچوب وظایف قانونی از آنها دیده نشد. هرگز از آن جایگاه بهره برداری سیاسی نکردند. در امور مالی کاردانی و امانتداری را به کمال رساندند. در کارنامه آنان خدمات پزشکی بسیار به جبهه ها و رزمندگان دفاع مقدس مي‌یابید. سابقه و عملکرد مسئولان فعلی سازمان را با آنها مقایسه کنید. اگر شریف باشید حقیقت را اذعان خواهید کرد.

آیا هرگز از خود پرسیده اید که چرا رئیس کل فعلی سازمان که از نظر سیاسی همسوی با شورای نگهبان است در انتخابات مجلس نهم از سوی آن شورا رد صلاحیت شد. بدیهی ست که آن رد صلاحیت سیاسی نبوده است که کسی بتواند به آن افتخار کند. آیا دلایلی که موجب مي‌شود اعضاء شورای نگهبان رفیق قدیمی خود را رد صلاحیت کنند شما را نگران نکرد تا در آن زمان یک یادداشت برای آن بنویسید. آیا در این دوره همه چیز برای شما “تضمین شده” بوده است.
به راستی شما برای چه چیزی تضمین مي‌خواهید؟ جان و سلامت مردم یا قدرت و منافع خود و همپالگی هایتان! خود را بیش از این تصدیع نمي‌دهم و خوب مي‌دانم که “نرود میخ آهنین بر سنگ”. آنگاه چه انتظار است از کلام نرم!
دکترعلی شکوری راد - رئیس اسبق شورایعالی نظام پزشکی ۲۹/۱۰/۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۱۰/۳۰ ۱۲:۰۱
درود خدا برشما انقلابيون اصيل و زحمت كش و خاتمي عزيز.......... (21785)
۱۳۹۱/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۵
ایول! لذت بردم از خوندن این متن (21793)
۱۳۹۱/۱۰/۳۰ ۱۳:۵۸
درود خدا بر اصلاح طلبان رادمرد (21802)
سینا از شیراز
۱۳۹۱/۱۰/۳۰ ۲۲:۰۱
..........
از آقای شکوری عزیز متشکرم که حرف دل پزشکان را زدند. (21890)
۱۳۹۱/۱۰/۳۰ ۲۲:۰۹
.....شبی که آقای اصغر زاده با ایشان مناظره میکرد آیا حرفی برای گفتن داشت فقط حرف خود را می زد و گوش خود را پنبه کرده بود .نظر سنجی که گویا بود .پس چرا فقط تکرار میکرد فقط تکرار می کرد نرود میخ آهنین بر سنگ در سنگ با سنگ .... (21891)
رضا
United Kingdom
۱۳۹۱/۱۰/۳۰ ۲۲:۴۶
جانا سخن از زبان ما می گوئی (21899)
۱۳۹۱/۱۰/۳۰ ۲۳:۴۳
خداوند حسین شریعتمداری که باعث می شود دست مزدوران و خائنین به نظام اسلامی را رو کند برای حضرت بقیه الله الاعظم و رهبر معظم انقلاب حفظ کند و ایشان را خار چشم دشمنان اسلام و ایران قرار دهد
گرچه می دانم شما هم تحمل شنیدن این حرف ها را ندارید و نظر بنده را در معرض دید مخاطبین خود قرار نمی دهید (21910)
علی اکبر
۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ۰۸:۲۱
خداوند شما رو برای همدیگر نگهدارد و در آن دنیا باهم محشور بشید. (21945)
رمضان
۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ۱۹:۰۰
این حرفها اگه تهمت باشه اگر ریختن آبروی یک مومن باشه اقای شریعت مداری توی قبر چگونه جواب خدا را می ده (22093)
با خدا
۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ۲۳:۱۰
قیاس دعوت فرعون توسط حضرت موسی به نامه اخیر شکوری راد به شریعتمداری و تشبیه خود به حضرت موسی و فرعون بودن شریعتمداری دلیلی بر فقدان برهان و متمسک شدن به دادن صفت سخیف فرعون به شریعتمداری و خود را در مقام حضرت موسی دیدن می باشد. (22174)
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۱۱:۰۶
افراد تمامیت خواه همه عرصه ها را می خواهند و نمی توانند بخشی را ببینند که مستقلا کار تخصصی خود را انجام دهد. همانطور که همه حوزه ها اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعم از مساجد و منابر و دانشگاهها و مراکز آموزشی و... را تصرف کرده و در حال تخریب آنها هستند، عرصه پزشکی و درمانی مردم را هم حتی به قیمت نابودی خواستارند. (22280)
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۱:۳۵
اگر آقای شریعت مداری حرف درست ومدرک صحیحی داشت خب آنهارا رومیکرد ! دیگه چرا اینهمه ناسزاگویی؟! مگر آرشیو نظام در دست ودر اختیار ایشان است که همیشه شعار :(بر اساس اسناد موجود !) را سرمیدهند؟!............. (23184)