به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۰/۱۳ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۷۷۵۸

سايت بازي«تراوین» در ايران فیلتر شد

گروه فناوري: بازی برخط و آنلاین تراوین از سوی کارگروه مبارزه با مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد.
سايت بازي«تراوین» در ايران فیلتر شد
خبرگزاري فارس در اين باره گزارش داد: تراوین یک بازی استراتژی تحت شبکه است که علاقه‌قمندان بسیار زیادی را در دنیا و ایران به خود جلب کرده است. اغلب افرادی که برای بار اول ثبت نام می‌کنند تفکر سرگرمی و لذت بردن کوتاه مدت را از این بازی می‌کنند ولی به مرور زمان و با آشنا شدن با بازی و راهنمایی‌های مشاوری که در واقع همان help بازی است شما مجذوب راهنمایی‌های با پاداش آن راهنما می‌شوید و هر چه که او می‌گوید را برای رسیدن به پاداش بیشت عمل می‌کنید آهسته آهسته شما وادار به عمل به فرهنگ جدیدی می‌شوید که توسط راهنما به شما آموزش داده شده بود و از سویی دیگر توسط هم میهنان خود به شما اجبار یا تشویق می‌شود. به دلیل وجود دستورهایی که نتیجه نهایی دستور شما پس از طی زمان خاصی به عمل می‌رسد، شما تقریبا مجبور می‌شوید دست کم روزی دوبار در این بازی جولان دهید و ناخودآگاه متوجه می‌شوید به دلیل جنگ هایی که به شما می‌شود یا دعوت به همکاری و یا کار با بازار و نامه های دریافتی و ارسالی قطعا شما افسوس می‌خورید ای کاش تمام مدت در این بازی آن لاین باشید.

اگر از قویترین بازیکنان تراوین پرسیده شود روزی چند ساعت مشغول هستنند بی گمان کمتر از ۸ ساعت را نخواهند گفت و چه بسا این بازی به دلایل ذکر شده طوری شما را مجذوب می‌کند که خود شما عاملی برای مجذوب شدن این بازی شوید و حتی تا جاییکه به جای ای میل زدن به دوستان از پیام خوصوصی تراوین استفاده میکنید. ولی براستی چه کسی این بازی و تفکر حاکم بر این بازی را پی‌ریزی کرد؟ هدف از ساخت تراوین چیست؟ نام تراوین بر گرفته از چیست؟ چرا حتی با تمام شدن یک فصل از این بازی مخاطبان با ذوق بیشتری به سمت آن می‌روند؟ چرا این بازی با تبلیغ در یاهو و سایت‌های فیلترشکن آن هم به زبان محلی هر کشور بازدید کننده با شعار رایگان بودن جذب مخاطب می‌کند؟ چرا این بازی خریدنی نیست و کرایه می‌گیرد؟(بسیاری از دستورات ویژه در تراوین تنها به کمک گلد و طلای شما انجام می‌شود به عبارتی شما بایستی پول را به حساب فردی واریز کنید و آن طرف قرارداد با کش یو و سپس پول شما تبدیل به طلای در یک بازی می‌شود)

طلا در این بازی یک امتیاز برای خرید برخی امکانات در طول بازی است.در ابتدای بازی به خاطر انجام دادن وظایف مقداری طلا به هر بازیکن تعلق می‏‌گیرد. برای این بازی چه میزان باید هزینه کرد تا همیشه خیال شما از هزینه های آن راحت شود؟ فکر می‌کنید تراوین چقدر پول از همین بازی استراتژیک کسب میکند؟ در چه کشوری تراوین فعال نشده است؟ و سوال آخر پشت بازی تراوین چه هدفی نهفته و چرا این بازی این همه ترویج داده شده؟!

اسم تراوین برگرفته از یک کلمه یونانی به اسم تراویزاجوس است که به معنی گرگ سیاه می‌باشد. جورج کبریل فیلسوف و روانشناس قرن ۱۲ معتقد است که چون گرگ‌های سیاه با غارت گله‌های گوسفندان زندگی خود را می‌گذرانند این به این دلیل برای تراوین انتخاب شده که اشاره به افراد غارت‌گر در تراوین دارد و افراد غارت‌گر بازی به گرگ‌های سیاه تشبیه شده‌اند. در واقع اسم بازی هم بر مبنای غارت و چپاول پی ریزی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


سینا از شیراز
۱۳۹۱/۱۰/۱۵ ۰۰:۲۸
به هر حال فیلتر کردن هیچ وقت راه حل خوبی نیست. باید فرهنگ سازی کرد. (18048)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۶:۳۳
فیلتر کردن هر آنچه که واقعا به ما و فرزندان ما ضرر می رساند کاملا به جاست بل که لازم است و ای کاش بازی کلش هم یه جوری از بین می رفت.ولی بد بختانه می بینیم اطلاعات را فیلتر می کنند اینا را نه. (311228)
@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۳ ۱۵:۰۶
مشکل از فرهنگه.به خاطر اینکه بسیاری از افراد به واتساپ اعتیاد پیدا کردن پس واتساپ بده؟!؟!؟!شما میخاید فقط صورت مسئلرو پاک کنید و مشکل هنوز سر جاشه (323390)
reza
۱۳۹۱/۱۰/۱۵ ۱۸:۰۹
...بر مبنای غارت و چپاول پی ریزی شده است.!!!

مثل... که در حال چپاوله (18126)
۱۳۹۱/۱۰/۱۷ ۲۳:۳۵
بشینین همین بازی های بی کیفیت ایرانی رو بازی کنین . (18785)
javad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ۰۹:۵۸
با زی های ایرانی مگه چیه؟بازی به این خوبی (322973)
۱۳۹۱/۱۰/۱۷ ۲۳:۳۰
قراره هرچی سرگرمی یا لاقل دلخوشیه هست ازین ملت بگیرن
اینا ک ریزترین مسایله.
ب (18783)
سما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۰:۵۷
قراره هممونو فراری بدن از ایران (250826)
مهدی
۱۳۹۱/۱۰/۱۸ ۱۳:۱۰
کسی که این مطالب رو نوشته خودش یکبار هم تراوین بازی نکرده. اگه تراوین به خاطر سبک بازی اش فیلتر شده پس چرا بازیهای آنلاین ایرانی مثل خان وارز و کینگسرا و امثالهم که کپی از تراوین هستند فیلتر نشدند؟ (18901)
علیرضا
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۱:۰۱
منم با حرف مهدی موافقم. امثال این بازی البته ایراتییش که خوب هم پول میگیرند چندتای دیگه هست . اگر بنا به علاف کردن و پول گرفتنه پس اون بازی ها چی میشن. این یارو فیلتریه چند وقت چیزی واسه فیلتر نداشته حوصله اش سر رفته زده به بازیها. لامصب همه رو فیلتر کرده دیگه چیزی نمونده. (249345)
سما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۰
دیدن مردم گرگ شدن رو یاد می گیرن گفتن فیلترش کردن (250827)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۰۲:۱۰
نظرت درسته.
اما یادمه پارسال صدا و سیما یه گزارش تهییه کرد که تراوین فراماسونی هست.
چون باید آخر بازی 13 کتیبه که از زیر خاک میاد بیرون دو بدزدی و باهاش عمارت جادو رو بسازی...
راستم میگفت. خیلی از نشانه هاش که اینجا مجالی برای توضیح نیست باهم یکسان بود. (251521)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۰:۴۴
منم موافقم . اگه خودشون یک دفعه بازی تراوین را کرده باشن میدونن چه بازی هست . (309720)
@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۳ ۱۵:۱۰
تا وقتی نمونه خارجی با کیفیت عالی هس که کسی سراغ خان وارز و کینگسرا و امثالش نمیره.فیلترش میکنن که مردم مال خودشونو بازی کنن! (323392)
۱۳۹۱/۱۰/۱۹ ۰۸:۲۸
عجیب اینجاست که این سایت تا همین چند وقت پیش مجوز رسمی از وزارت ارشاد اشت،،حالا چه شده است،که ناگهان محتوای این بازی منطبق بر مصادیق مجرمانه شده،واقعا خدا می دونه!! (19200)
جاگرانی
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۲۰:۵۴
متاسفانه این وبسایت فیلترش برداشته شده. (19702)
کیوان
Russian Federation
۱۳۹۱/۱۰/۲۳ ۰۳:۲۰
شما که میگی متاسفا فیلترش برداشته شد،شما چه سود یا ضرری میکنی که این حرف رو میزنی؟ چرا دولت الان که خیلی از مردم وقت صرف کردن و هزینه کردن باید اینکار رو بکنه؟الان یادش افتاده؟حتما میگین مردم بیکارن که این بازی رو میکنن ولی من بسیاری از افراد رو دیدم که بازی میکنن. مجرد،متاهل،مرد،زنريا؛پیر،جوان،شاغل و بیکار. و خیلی متاسفم واسه این دولت ک برای نفع خودش این حرکت رو میکنه و واسه حرگتش دنبال ریشه میگرده که اسم تراوین از کجا امده،مدل بازی چیه،چرا و چرا و چرا ؟؟؟؟؟
به احتمال زیاد این پیغام نشون داده نمیشه
متاسفم (20137)
۱۳۹۱/۱۰/۲۷ ۰۱:۴۷
دمشون گرم.تراوین آی آر از صحنه روزگار محو شد.خانوارزم تا چند وقت دیگر. (21040)
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۱۱:۴۳
میگن یارو گرگه، چشم بد به بره ه داشته

بهش میگه که چرا آب رو گل میکنی، بره ه میگه قربانت گردم، اب از سمت شما به سمت من میاد. و القص

خوب حالا با این توجیحات بریم دخانیات رو هم تعطیل کنیم. واضح و مبرهن هستش که از تراوین بیشتر پول در میاره. بی خود و بی جهت (22895)
۱۳۹۱/۱۲/۱۳ ۱۴:۵۲
حالامن 9 سالم چی کار کنم خانوارزم فیلتر شد اونم بازی میکردم (32162)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۵:۵۲
تورو خدا فیلترشو بردارید (244795)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۰:۴۰
سلام خسته نباشید . من خودم یکی بازیکن های قوی تراوین هستم . سرور 4 تراوین ایران اتحادمون برنده بازی اومد . تجربه بیشتر از 5 سال بازی را هم دارم . شخصا روزی بیشتر از 12 ساعت بازی تراوین را میکردم حتی بیشتر از 12 ساعت و گاهی اوقات تا 24 ساعت میرسید . فقط خواستم بدانید بازیکن های قوی تراوین روزانه خیلی زیاد بازی میکنند . با تشکر (309718)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۲۰:۴۲
گرفتاری از این بزرگتر میشه؟پنج سال روزانه حداقل 12 ساعت.اگه این وقت رو با همین جدیت صرف هر کاری می کردی از موفق ترین ها می بودی. بچه ی من هم گرفتار این بازی ها شده و نمی تونم از دست این بیماری خلاصش کنم در حالی که اون اول دبیرستان است. خداوند بر باعث و بانیش لعنت کند.
گهر وقت بدین خیرگی از دست مده آخر این در گرانمایه بهایی دارد.
صرف باطل نکند عمر گرامی پروین آنکه چون پیر خرد، راهنمائی دارد (311289)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۰۴:۰۵
اين بازي نبايد فيلتر مي شد يه سرگرمي بود ادمو به ارامش مي رسوند (316800)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ۱۷:۵۱
آرامش پوچ به چه دردی می خوره؟ مواد مخدر هم به آرامش می رسونه، حالا همه بریم معتاد شیم؟؟ بچه جان، این تنها راه رسیدن به آرامش نیست... (319061)
@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۳ ۱۵:۱۴
کدوم آرامش؟!؟!؟!!دلت خوشه ها (323393)