به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۵۲۲۱۹

رونمايي از «جبهه متحد اعتدال‌گرایان»

گروه سياسي: جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی اعلام موجودیت کرد.
به گزارش ایسنا، محمد ارشدی رییس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی در اولین نشست خبری این جبهه با اعلام موجودیت جبهه اظهار کرد: با تشکیل جبهه متحد اعتدالگرایان سعی داریم از فردگرایی به سمت حرکت گروهی پیش برویم. چون معنای اعتدال به افراد خاصی بازنمی‌گردد و گروه‌های زیادی را شامل می‌شود. ما آمده‌ایم تا لبیک جدیدی به بحث احزاب بگوییم و جبهه ما از اشخاص و احزاب اصلاح‌طلب،‌ اصول‌گرا ، اعتدال‌گرا و حتی بعضی از دوستان جبهه پایداری برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: لیست نهایی هیات موسس و هیات رییسه جبهه در آینده اعلام خواهد شد و جبهه منشور خاص خودش را خواهد داشت که همه اعضا آن را رعایت می‌کنند. اصلی‌ترین نکته ما تبعیت از ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و وظیفه خود می‌دانیم که رهنمودهای ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم. اگر هم بخواهیم از دولت حمایت کنیم در مسیر رهبری بر خود واجب می دانیم که این حمایت را انجام دهیم. بعد از رهبری هم از حضرات آیات و مراجع تقلید تبعیت خواهیم کرد. همچنین شخصی مثل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که نقطه عطفی در نقطه اعتدال است مورد مشورت قرار خواهد گرفت. سعی می‌کنیم از پتانسیل آقایان ناطق نوری و سید حسن خمینی هم استفاده کنیم.

همچنین وی با بیان اینکه اعلام موجودیت کرده‌ایم تا گروه‌های مختلف به ما بپیوندند افزود: چندین گروه اعلام آمادگی کرده‌اند اما به خاطر اینکه هنوز مشکلات گرفتن مجوز حل نشده است، فعلا صلاح نمی‌بینیم اسامی را اعلام کنیم. ولی پس از مشخص شدن وضعیت مجوز و برگزاری انتخاب درون جبهه‌ای اعضای هیات‌رییسه معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جمع کردن احزابی از طیف‌های مختلف در کنار هم کار سختی نخواهد بود، بیان کرد: قطعا این کار سخت است، ولی ما می‌خواهیم افکار صالح را کنار هم بگذاریم و حدوسط را درنظر داشته باشیم. همان‌طور که در دولت یازدهم هم می‌بینید وزرای اصلاح طلب و اصولگرا کنار هم کار می‌کنند. ارشدی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از محمد خاتمی هم در جبهه خود استفاده خواهند کرد یا خیر گفت: ما حتی شاید از نظرات آقای احمدی‌نژاد استفاده می‌کنیم. به هر حال این دوستان رییس جمهور این کشور بوده‌اند و صاحب تجربه هستند. سعی می‌کنیم در این جبهه نظرات مختلف را داشته باشیم و از آن نظری که فکر می‌کنیم درست است استفاده کنیم.

رییس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی در ادامه اظهار کرد: قطعا برای مجلس آینده برنامه گسترده‌ای خواهیم داشت و شک نکنید رویکرد این جبهه در مجلس نمود پیدا خواهد کرد. و از کسانی که خط مشی اعتدالی دارند، استفاده می‌کنیم. مطمئن باشید در مجلس آینده مشی اعتدال‌گرایی بالای 50 درصد کرسی‌ها را در اختیار خواهد گرفت.

ارشدی در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین نکته برای ما قانون اساسی است و از کسانی که محکومیت قضایی داشته باشند در جبهه استفاده نخواهیم کرد. درباره فتنه 88 هم موضع ما مشخص است و تابع مقام معظم رهبری هستیم، چون صحبت‌های ایشان فصل‌الخطاب است. البته کسانی که از فتنه اعلام برائت کنند یا دادگاه رای به بی‌گناهی‌شان داده باشد و از نیروهای انقلابی باشند، در کنار ما خواهند بود، اما موضع ما روشن است و کسانی که برخلاف اصل نظام و ولایت فقیه حرکت کنند در این جبهه جایی نخواهند داشت.