به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۵۹۵۱۹
روحانی کمترین توجهی به بافت مجلس ندارد

متولدین 88 به بعد را هم "فتنه‌گر" می‌دانند!

گروه سياسي: رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس تاکید کرد: نمایندگان مخالف دولت حتی کسانی که بعد از جریانات سال 88 متولد شده‌اند را هم محکوم به فتنه‌گر بودن می‌کنند اما معتقدم عدم رای اعتماد به آقای نیلی ناشی از بی‌اعتنایی دولت نسبت به نمایندگان طرفدار خود بوده است.
متولدین 88 به بعد را هم "فتنه‌گر" می‌دانند!
عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛ درباره عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم گفت: عدم رای به نیلی چندین علت داشت، یکی اینکه دولت آنطور که باید و شاید در زمان مناسب ایشان را معرفی نکرده و همچنین حمایت‌های فراکسیونی و کمیسیونی از وزیر پیشنهادی صورت نگرفت. نماینده ارومیه افزود: بی‌توجهی دولت به نمایندگانی که در مجلس طرفدار آن‌ هستند نگذاشت تا وزیر پیشنهادی رای اعتماد بگیرد و این عدم انگیزه که از نبود تعامل دولت با نماینده‌های اصلاح طلب نشات می‌گرفت باعث شد که این اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: بعد از این هم ممکن است اگر دولت به رویه خود در باب این بی‌توجهی‌ها ادامه دهد بر وزیر‌های پیشنهادی بعدی هم چنین اثری بگذارد و آن‌ها نیز نتوانند آنطور که باید از مجلس رای اعتماد بگیرند.

نماینده ارومیه در پاسخ به این سوال که مسائل سیاسی موضوعی بود که تمام نمایندگان مخالف از آن برعلیه وزیر پیشنهادی یاد کردند و این مسئله برعدم رای اعتماد آقای نیلی چقدر تاثیر گذاشته است؟ گفت: تقریبا همه نمایندگان مخالف همیشه کسانی مانند آقای نیلی را محکوم به فتنه‌گر بودن می‌کنند حتی هر کسی که بعد از 88 هم بدنیا آمده باشد از نظر آنان محکوم است و باز هم فکر می‌کنم این مسئله به علت عدم توجه دولت به نیروهایی است که در مجلس به عنوان "وکیل الدوله " از آن‌ها یاد می‌کنند و دولت هم کمترین اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهد.

فتاحی اظهار داشت: آقای روحانی کمترین توجهی به بافت مجلس ندارد. اگر نشست‌های بیشتری با طرفداران دولت در مجلس داشته باشد و به نمایندگان و اصلاح طلبان اهمیت بیشتری بدهد وزرای پیشنهادی حتما در مجلس رای بیشتری خواهند آورد. اما این درحالی است که دولت یازدهم نه تنها بی‌اعتنایی می‌کند بلکه در مواقعی در مقابل نمایندگان طرفدار دولت هم می‌ایستد.