به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۵۸۹۳۴
اعتماد در یک نگاه

بهداد:باید خودویرانگری می​کردم تا دیده شوم

گروه سیاسی: این توافق شدنی است و پاسخ ایران به شرمن مهمترین خبرهایی است که در شماره روز یکشنبه روزنامه اعتماد مشاهده شد.
بهداد:باید خودویرانگری می​کردم تا دیده شوم
این روزنامه تیتر یک را به موضوع این توافق شدنی است، اختصاص داد و نوشت: مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشورمان گفت که واقعیت مطلب این است که در حال حاضر تمام تمرکز ما بر به توافق رسیدن تا آن زمان است. مساله تمدید مذاکرات نه تنها در دستور کار نیست که تا به امروز به هیچ وجه مطرح هم نبوده است. تمدید مذاکرات نه گزینه مناسب ایران و نه مدنظر و مناسب غرب است. البته این احتمال وجود دارد که هرکدام از طرف‌های حاضر در مذاکرات پیش بینی‌هایی داشته باشند اما تمرکز ما در حال حاضر بر رسیدن به توافق تا 24 نوامبر است. ما فکر می‌کنیم که رسیدن به این توافق شدنی است و البته که بحث‌های بسیار مشکلی در جریان است و زمانبر هم است. ایران انعطاف‌های لازم را در این مذاکرات نشان داده و این طرف مقابل است که باید تصمیم‌های سختی در این مدت باقی مانده بگیرد.

روزنامه اعتماد با بازتاب عنوان پاسخ ایران به شرمن، آورد: عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در ارتباط با اظهارات وندی شرمن گفت که مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در مسیر سخت و پرفراز و نشیبی پیش می‌رود و اتمام آن در مهلت مقرر از چشم انداز روشنی برخوردار نیست و بدون تردید تلاش برای مذاکره از طریق رسانه‌ها به جای میز مذاکره و بیان علنی مطالبات سیاسی به خصوص چنانچه با زیاده خواهی‌های غیرمنطقی همراه باشد نه تنها کمکی به پیشبرد مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی تا قبل از موعد مقرر نمی‌کند بلکه مسیر دشوار فعلی را هرچه سخت تر و ناپیمودنی می‌کند.

باید خودویرانگری می کردم تا دیده شوم، تیتر دیگر این روزنامه است. حامد بهداد بازیگر سینما گفت: من دست به یک خودویرانگری ای زدم که به نفعم بود. جامعه عمدا آدمی مثل مرا که از خودش با فریاد تمجید می‌کرد را نمی‌دید. وجدآور است که یک نفر سرور خودش نسبت به هستی‌ای که خداوند و طبیعت به او داده را فریاد بزند. خیلی معرکه است که یک نفر مسرور خلقت خودش باشد. به هرحال، انگشت استهزا به شدت به سمت چنین آدمی دراز بود. درباره این حرف می‌زنم که جامعه تقریبا عقیم، فرزند جدیدی را به دنیا می‌آورد و به سینما معرفی می‌کند.

روزنامه اعتماد با انعکاس خبر بزرگداشت آیت الله، نوشت: مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی عصر دیروز از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضای خانواده و بستگان و شاگردان آیت الله مهدوی کنی، روسای قوا، علما و روحانیون، شخصیتها و مسوولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) و در سوگ رحلت مرحوم آیت الله مهدوی کنی به مرثیه سرایی پرداختند.

این روزنامه با مطرح کردن موضوع نامه هاشمی به پادشاه عربستان، آورد: بازهم آیت الله واسطه شد. موضوع آن در مورد عربستان است اما این بار وساطت آیت الله برای بهبود یا توسعه روابط 2 کشور نیست. این بار آیت الله پیامی محترمانه اما هشدار آمیز برای ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی فرستاد و خواستار اعدام نشدن شیخ نمر شد. این مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی و حکمی که مقامات عربستانی برای او در نظر گرفته‌اند موجبات انتقادات بسیاری از کشورها به ویژه ایران را فراهم آورد. انتقادات بالا گرفت و هشدارهای پی در پی بود که به مقامات عربستانی داده می‌شد. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اما بازهم متفاوت ظاهر شد. یک پیام رسمی برای شخص پادشاه فرستاد و هشدار داد.