به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۹۳۹۴

صالحي: غنی‌سازی در چارچوب خطوط قرمز

گروه سياسي: ریس سازمان انرژی اتمی با اشاره به موضع ایران درباره ظرفیت غنی‌سازی در مذاکرات تاکید کرد که در همان چارچوبی که مقام معظم رهبری اعلام کردند حرکت می‌کنیم.
صالحي: غنی‌سازی در چارچوب خطوط قرمز
علی‌اکبر صالحی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در پاسخ به این پرسش مبنی بر این‌که آیا ایران درباره ظرفیت غنی‌سازی انعطاف بیش‌تری در ادامه مذاکرات نشان خواهد داد؟ گفت : خطوط قرمز را مقام معظم رهبری مشخص کردند و قطعا در همان چارچوب حرکت می‌کنیم. وی درباره تبدیل 3 تن از اورانیوم‌های غنی‌شده ایران به اورانیوم طبیعی اظهار کرد: ما مقداری اورانیوم داریم که غنای آن بین هشت دهم درصد تا یک و هشت دهم درصد است اما عمدتا پایین یک درصد هستند و مقدار آن حدود یک تن و نیم است که قرار است بر اساس توافق به پودر اکسید اورانیوم تبدیل کنیم.

صالحی درباره مصرف این میزان اورانیوم غنی‌شده که قرار است به اورانیوم طبیعی تبدیل شوند بدون ارایه جزییات گفت: اینها یک نوع پسماند تلقی می‌شوند. معاون رییس‌جمهور درباره دعوت مقام معظم رهبری برای مجهز کردن کرانه باختری به سلاح و اقدام ایران در این‌باره خاطرنشان کرد که تا جایی که لازم باشد در قضیه فلسطین همه نوع دخالت و مشارکتی داریم و هر کمکی که فلسطینی‌ها بخواهند ارسال خواهیم کرد.
مرجع : ايسنا